Motorsportol.hu
2025. december 15, hétfő
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Abiteboult a 2008-as Renault crashgate-ről: „Hasznos hülye voltam”

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2023.12.13. 15:55
Abiteboult a 2008-as Renault crashgate-ről: „Hasznos hülye voltam”

Fotó: Hyundai

A Renault csapat 2009-ben nem éppen pozitív okokból került a címlapokra. Cyril Abiteboul pedig azt mondja, hogy ő egyfajta „hasznos hülye” volt akkor a csapatnál, mivel tisztában volt a Nelson Piquet Jr. körüli „feszültséggel”, de nem tudta, mi volt az oka.

(A hasznos hülye kifejezést olyan emberre használják, aki tudatlanságból fakadóan olyasmi mellett áll, olyasmit támogat, amiről ha lenne valós információja, minden bizonnyal elítélne.)

Ez is érdekelhet

Elárulta, hogy miért távozott anno a Ferraritól a Red Bull csapatfőnöke

Elárulta, hogy miért távozott anno a Ferraritól a Red Bull csapatfőnöke

2025.12.15. 15:44
Nico Rosberg elárulta mennyibe került Lewis Hamiltonnal való 2016-os ütközése

Nico Rosberg elárulta mennyibe került Lewis Hamiltonnal való 2016-os ütközése

2025.12.15. 13:44

A probléma forrása a 2008-as Szingapúri Nagydíj és a crashgate botrány volt. Azon a vasárnapon a Renault csapatfőnöke, Flavio Briatore és Pat Symonds ügyvezető igazgató utasították ifjabb Piquet-t, hogy szándékosan balesetezzen, hogy azzal javítsa csapattársa, Fernando Alonso esélyeit.  A brazil csak a következő szezon augusztusában fedte fel az igazságot, miután kitették a csapatból.

Abiteboul, aki akkoriban a Renault F1 kereskedelmi fejlesztési igazgatója volt, azt mondja, semmit sem tudott erről, és értetlenül állt a „feszültség” előtt, amelyet a csapat és a pilóták közötti megbeszélések során észlelt azon a hétvégén.

„Egy kicsit én is hasznos hülye voltam!” – mondta Abiteboul a Dans La Boîte À Gants podcastnek.

„A versenyzői megbeszélések közepén voltunk, arról tárgyaltunk, hogy Piquet szerződését meghosszabbítjuk-e vagy sem. Valóban, látunk egy autót, ami a falnak megy, látjuk Alonsót, aki a megfelelő stratégiával rendelkezik. Látjuk, hogy nyertünk.”

„Valóban, azon a hétvégén sok feszültséget éreztem a versenyzői megbeszéléseken, nyilvánvalóan, de ezért beszélek hasznos idiótáról: Abszolút nem volt tudomásom arról, hogy mi zajlott ebben az időben.”

A paddock többi tagjához hasonlóan ő is folytatta az életét a Szingapúri Nagydíj után, és csak hónapokkal később tudta meg, mi is történt valójában.

„Akkor azt mondtuk magunknak: ‘Ez még mindig hihetetlen'” – mondta Alonso győzelméről. „Aztán utána az élet megy tovább. Szerződéseket kötünk és felbontunk.”

„A Forma-1 élete mindenesetre egy 300 km/h-s élet. Egymás után jönnek a nagydíjak. Végül is nincs mindig időnk arra, hogy alaposan elemezzük, mi történik. Egyik esemény követi a másikat.”

„Kicsit később, a következő tavasszal, 2009-ben kezdett kirajzolódni ez a történet. Rájöttünk a megszervezett összeesküvésre, és valóban, mivel akkoriban jogi ügyekkel is foglalkoztam, ott egyfajta belső vizsgálatot koordináltam az ügyvédekkel, az akták létrehozását.”

„Nagyon nehéz volt ezt a pillanatot kezelni, mert ez egy olyan pillanat, amikor még mindig vannak olyan körülmények, amelyek eléggé nyomasztóak. Felelősséget kell vállalnunk az érintettek felé, beleértve az akkori főnökömet, Flavio Briatorét is, akinek el kell magyaráznom, hogy vége van.”

Abiteboul maga volt az, aki Briatorét váltotta a Renault csapatfőnöki posztján, amikor az olasz nemcsak az állását vesztette el, hanem ki is tiltották a Forma-1-ből.

„Nem volt sok jelölt!” – mondta a francia. „Ez a felelősségvállalás, az emancipáció, az ismeretlenbe ugrás pillanata volt. Bonyolult, mert még ma is tudom, hogy mennyit köszönhetek Flaviónak. Egy ponton baromságokat csinált, felelősséget kell vállalnunk. Ugyanakkor a Renault mint olyan hírneve, felelőssége is forgott a kockán.”

„Flavio és Pat Symonds, akiket a cég agyaként tartottak számon, le lettek váltva, és a csapat többi része tovább tudott élni, bár a hírnév szempontjából… Ez volt az egyetlen alkalom, amikor a Renault a New York Times címlapjára került. Az egész kérdés csak az volt, hogy minden reklám jó reklám-e, vagy nem?”

Abiteboul jelenleg a Hyundai Motorsport csapatfőnöke.

Jean Todt teljesen megérti Felipe Massa álláspontját a peres ügyében

Tags: crashgateCyril AbiteboulF1Forma-1Renault
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Szerinted ki az év F1-es újonca 2025-ben?
41 Szavazat · 41 szavazat
Szavazok

Ajánló

5+1 brutálisan jó F1-es ajándékötlet karácsonyra, aminek minden rajongó örül

5+1 brutálisan jó F1-es ajándékötlet karácsonyra, aminek minden rajongó örül

2025.12.01. 19:44
Itt az F1-es bajnoki matek – Levezetjük mi kell Norris, Verstappen és Piastri bajnoki címéhez!

Itt az F1-es bajnoki matek – Levezetjük mi kell Norris, Verstappen és Piastri bajnoki címéhez!

2025.12.01. 09:44
Megérkezett! Ajándék 2026-os motorsport-naptár a Motorsportol.hu olvasóinak!

Megérkezett! Ajándék 2026-os motorsport-naptár a Motorsportol.hu olvasóinak!

2025.11.17. 17:44

TOP 5

  • Már egy harmadik csapattal tárgyal a McLaren kegyvesztett pilótája

    Már egy harmadik csapattal tárgyal a McLaren kegyvesztett pilótája

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • A korábbi McLaren-bajnok szerint egy pilóta kiemelkedik a mezőnyből, és az nem Norris

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Elárulta Tsunoda, hogy miért ment át rajta olyan könnyen Norris

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Brown félbeszakította Piastri és mérnöke beszélgetését Norris bajnoki címe után, nem kellett volna

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Kellemesen szól a Honda 2026-os motorja, régi időket idéz!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Heti hírek” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.