Mi célt szolgál az Forma-1-es nyári szünet, és mik a szabályai?
Bár a rajongók ilyenkor rendszerint sopánkodnak, hogy nincs verseny, a Forma-1-es nyári szünet kulcsfontosságú. Célja ugyanaz, mint az iskolások esetében, azt, amint minden dolgozó ember számára a szabadságok jelentenek. Az alkalmazottak pihenését, feltöltődését szolgálja, hogy aztán ismét makulátlanul tudjanak a feladatukra koncentrálni. Különösen fontos ez egy olyan intenzív időszak után, mint amilyen az elmúlt 6 hét volt a Forma-1 számra.
Rendszerint az utolsó júliusi nagydíj után (vagy megesik, hogy épp augusztusba nyúlik) kerül sor a Forma-1-esek háromhetes nyári szünetére. Idén ez épp ezzel a héttel vette kezdetét, a Belga Nagydíj után.
A nyári szünet során a csapatok gyárai nem végezhetnek termelő, fejlesztői munkát, tényleges szünetet kell tartaniük. Az erre (és a téli szünetre) vonatkozó előírásokat a Forma-1 sportszabályzata a 24-es cikkelyben taglalja. E szerint a nyári szünetnek tartalmaznia kell 14 egymást követő naptári napot júliusban és/vagy augusztusban. Ezt azonban nem kötelező, hogy minden csapat ugyanabban az időszakban jelölje ki.
Csak a legalapvetőbb tevékenységek végezhetők, és csak azok részlegek üzemelhetnek, amelyeknek nincsen közvetlen közük az F1-es autófejlesztéshez.
A tevékenységek csak abban az esetben nem minősülnek szabálysértésnek, ha arra az FIA külön engedélyt ad, például ha az autó a szünet előtti utolsó versenyen jelentősen megsérült. Vagy ha olyan projektekről van szó, amely nem áll közvetlen kapcsolatban a Forma-1-gyel.
Ezt a leállást a motorgyártóknak is be kell tartaniuk.
Az idei F1-es nyári szünet augusztus végén ér majd véget, és a Holland Nagydíjjal folytatódik majd a szezon, augusztus 23-25-én. 10 verseny van még hátra a szezonból.
5+1 drámai eset, amikor egy F1-es verseny győztesét kizárták és elvették a győzelmét!