Motorsportol.hu
2025. július 5, szombat
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Az osztrák vezérigazgató szerint nagyon aggályos az FIA diktatórikus új döntése

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2024.12.18.
Az osztrák vezérigazgató szerint nagyon aggályos az FIA diktatórikus új döntése

Fotó: Jo Klausmann

Az osztrák motorsport-szövetség vezetője „szomorú” a javasolt változtatások miatt, amelyek csökkentenék a motorsportot irányító FIA elszámoltathatóságát.

Oliver Schmerold, az ÖAMTC vezérigazgatója szerint az új alapszabály „nem lenne jó kormányzás” és „nem lenne jó a fékek és ellensúlyok szempontjából”.

Ez is érdekelhet

Az Alpine F1 valóban kinevezte Steve Nielsent ügyvezető igazgatójává, de igazoltak még további ismert neveket is

Az Alpine F1 valóban kinevezte Steve Nielsent ügyvezető igazgatójává, de igazoltak még további ismert neveket is

2025.07.04.
Egykori F1-es csapatfőnök fia lesz Mohammed ben Sulayem kihívója az FIA elnöki posztjáért!

Egykori F1-es csapatfőnök fia lesz Mohammed ben Sulayem kihívója az FIA elnöki posztjáért!

2025.07.04.

Schmerold még ennek megszavazása előtt elmondta, hogy aggályait közölte az FIA elnökével, Mohammed Ben Sulayemmel, de számított rá, hogy a módosításokat végül jóváhagyják.

Schmerold szerint az FIA-ra nézve a várható következmény az lesz, hogy „elveszítjük a fékek és ellensúlyok egy bizonyos szintjét [és] más nemzetközi testületek megkérdőjelezhetik az irányításunkat, és fennállhat a veszélye annak, hogy a dolgok rosszul mennek majd.”

Elmondta, hogy a változások, amelyek korlátozzák az FIA ellenőrzési és etikai bizottságainak függetlenségét, megnehezíthetik a „bevált és független személyek” felvételét a bizottságokba.

„Az etikai és az audit bizottságok elveszítenék ezt a vonzerőt, így a jövőben talán csak olyan személyek lennének ezekben a bizottságokban, akik a tényleges vezetéstől függnek többé-kevésbé, így vagy úgy” – mondta Schmerold.

„Melyik olyan egyén, aki a jó kormányzás mögött áll, és aki bizonyította, hogy jó szakmai tapasztalattal rendelkezik, lenne hajlandó elvállalni egy olyan bizottságban betöltött pozíciót, amelyet teljes mértékben két személy irányít?”

Schmerold hozzátette, hogy hat hónapon belül ez a második alkalom, hogy aggodalmát fejezte ki az alapszabály tervezett módosításaival kapcsolatban, amelyek érintik az elszámoltathatóságot és az irányítást.

Az előző alkalommal, a legutóbbi, júniusi, üzbegisztáni Szamarkandban tartott közgyűlésen egy olyan alapszabály miatt emelt panaszt, amely a „sürgősségi” szabály néven vált ismertté. Ez felhatalmazza az FIA elnökét arra, hogy az FIA szenátusának elnökéből és a két világtanács egy-egy általa választott tagjából álló csoporton keresztül változtatásokat rendeljen el, a motorsport és a mobilitás területén, „különösen akkor, ha a körülmények nem teszik lehetővé a szenátus ülését, különösen sürgős és/vagy kritikus helyzetek esetén.”

Az e csoport által hozott bármely döntést csak „közölni” kellene a szenátussal, nem pedig jóváhagyatni.
Schmerold szerint a záradék „túlságosan nyíltan fogalmazott”, és „azt jelenti, hogy az elnök saját belátása szerint dönthet arról, hogy milyen témában dönthet csak a szenátus elnökével és a két világtanács két kiválasztott tagjával, akiket ő választhat ki.”

Hozzátette: „Én voltam az egyetlen, aki a szamarkandi közgyűlésen felállt és kérte, hogy vegyék le ezeket a témákat a napirendről, és ne szavazzanak róluk, hanem gondolják át jobban és dolgozzák át. És ezt sajnos az elnök nem vitte tovább.”

Schmerold elmondta, hogy Ben Sulayem és a jogi ügyekért felelős vezető, Paul O’Dowd válaszoltak a kifogásaira, amikor kedden felvetette azokat.

Azt mondta: „Az elnök és a jogi osztály vezetőjének válasza az volt, hogy annak érdekében, hogy megóvják a vizsgálat tárgyát képező személyek [személyazonosságát] attól, hogy a szélesebb közönség számára nyilvánosságra hozzák, ezt egy nagyon szűk csoportban kell tartani.”

„Az érvelésük szerint az etikai bizottság jelentéseinek nem megosztása a teljes szenátussal megvédi az egyéneket attól, hogy a szélesebb nyilvánosság előtt megjelenjenek. Akik esetleg a vizsgálat tárgyát képezhetik.”

Schmerold azonban nem ért egyet ezzel az érveléssel.

„Ha nem bízhatunk egy szenátusi tag feddhetetlenségében, akkor más kérdés merül fel” – mondta.

2A szenátus 16 személyből áll, akik látják a jelentést. Bíznunk kell abban, hogy megfelelő módon fognak foglalkozni a témával. Inkább 16 emberrel, akiknek a többsége valóban független, mint egy szűk, mindössze két emberből álló, egymástól nem független csoporttal [legyen megosztva].”

Hozzátette, hogy egy javasolt új alapszabály, amely előírja, hogy amennyiben akár az FIA elnöke, akár a szenátus elnöke ellen vizsgálat indul, a másikuk kapja meg a jelentést, szintén aggodalomra ad okot, mivel a két férfi szövetségese egymásnak.

A szenátus elnöke, Carmelo Sanz De Barros, Ben Sulayem négyfős vezetői csapatának tagja.

Schmerold elmondta: „Erős kapcsolat van a személyek között, és ha csak ők ketten felelnek az ellenőrzésért, akkor az már nem független.”

Elmondta, hogy aggasztja őt az FIA vezetősége által a javaslatok benyújtásakor elfogadott új gyakorlat is.

„Ezúttal is, akárcsak az idén júniusi javaslat esetében, a világtanácsokat csak e-szavazással kérték fel szavazásra, ülés és vita nélkül, és a világtanács e-szavazásával párhuzamosan a dokumentumokat már a közgyűlésen kiküldték az összes tagnak” – mondta.

Tags: FIAMohammed ben SulayemÖAMTCOliver Schmerold
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Mely filmbéli fiktív autóversenyzők a kedvenceid az alábbiak közül?
55 Szavazat · 69 szavazat
Szavazok

Ajánló

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

2025.06.22.
Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

2025.06.21.
Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

2025.06.21.

TOP 5

  • Rossi – köszöni szépen – nem kér többé a MotoGP-ből, hála Márqueznek

    Rossi – köszöni szépen – nem kér többé a MotoGP-ből, hála Márqueznek

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Hihetetlen, de Stroll tényleg távozhat az Aston Martintól

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Roncsderbit hozott az Formula 2 osztrák sprintje, amit Martí húzott be

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappen reagált a Mercedes látványos érdeklődésére

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Újra helyet cserél-e Lawson és Tsunoda?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.