Motorsportol.hu
2025. május 19, hétfő
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home Minden más

Tim Gábor folytatná a GT versenyzést, de nehéz a helyzete

Sajtóhír by Sajtóhír
2025.02.19.
Tim Gábor folytatná a GT versenyzést, de nehéz a helyzete

Fotó: Tim Gábor Management

A vanyarci – hétszeres bajnok – autóversenyző 2024-ben karrierjének új lépcsőfokára lépett. Tim Gábor a márkakupás versenyzést a GT autózásra váltotta. Gokartos, Suzuki Kupás és Skoda Octavia Cup bajnoki sikerek után lehetősége nyílt arra, hogy fellépjen a „nagyok” közé, azaz a nagytúraautók kategóriájába. A 2024-es szezonban az Eset Cup Series sorozat GTX kategóriájának harmadik helyét szerezte meg. Idén, 2025-ben ezt az utat folytatná, de már csak a bajnoki címmel lenne elégedett. Ha el tud indulni a bajnokságban..

Mindenki számára ismert, az autósportban nehéz boldogulni, a tehetség nem elég, tőkeerős támogatók, segítők nélkül nem lehet érvényesülni. Gábor számára ez már nem okoz akkora lelki terhet, hisz 2010 óta minden tél arról szól, hogy rakja össze menedzserével a költségvetést.

Ez is érdekelhet

Marko megdöbbent Verstappen tesztje után, és egy dolog hihetetlen számára

Marko megdöbbent Verstappen tesztje után, és egy dolog hihetetlen számára

2025.05.16.
Újabb versenyzőt vett át az Alpine alakulatától a Haas F1!

Újabb versenyzőt vett át az Alpine alakulatától a Haas F1!

2025.04.07.

„Egy kis nógrádi falúba születtem, családom sosem volt gazdag, nem egy tipikus autóversenyzői életút áll mögöttem. Ezzel nekem semmi bajom, szeretem a családom és büszke vagyok rájuk, hogy már lassan két évtizede támogatnak a maguk szerény módján. Lemondanak például a tető felújításáról, új autóról, nem nyaralnak, de dolgoznak keményen. Alázatot tanultam tőlük, édesapám a legnagyobb támogatóm. Ugyan már nyugdíjas, de dolgozik tovább, kamionosként felszántja Európai útjait, de minden pihenőhelyen azt nézi, hol járok, hol versenyzek. Ha szerencsém van, akkor a versenyeimre is eljön. Igen, egy szerény anyagi lehetőségekkel élő családból származom, de nekem ez nem hátrány, büszke vagyok rá, hogy ilyen hendikeppel is eljutottam komoly bajnoki sorozatot csúcsára. Persze ebben nagyon sokan segítettek!” – mutatja be hátterét Tim Gábor.

Tim az utóbbi három évben a közösségi adományozásra támaszkodott, ebben sokan mások is meglátták a lehetőséget és hasonlóan cselekedtek. A kampánya nagyon sikeres volt az első évben, majd a második és a harmadik szezon közösségi támogatása egyre alacsonyabb lett. De arra mindenképpen elég, hogy Gábor az autósport térképén maradjon.

„2022-ben hatalmas dobás volt a közösségi finanszírozás elindítása. Mi csináltuk meg elsőként, több száz, közel ezer szurkoló neve került fel az autómra. Percenként jöttek a levelek, felajánlások. Fantasztikus érzés volt. El is jutottunk két Clio Cup Europe bajnoki futamra, ahol életem legkeményebb mezőnyével találkoztam. 2023-ban már támogatók új is érkeztek, de kevesebb volt a civil felajánlás. Mások is követték a példánkat és közösségi kampányt indítottak. Ezzel kezdett ez „divattá” válni. Sokan nagyon negatívan állnak hozzá ehhez. Mintha az autóversenyzők koldulnának. Ezt nagyon szomorú látni.” – mesélt Tim az adománygyűjtés nehézségeiről.

2022-es és 2023-as Clio Cup Europe szereplés után Tim egy lehetőséget kapott, visszatért eredeti csapatához ahol 2010-ben elkezdte a pályaautós karrierjét. A GFS Racing Team által üzemeltetett és év közben fejlesztett Lotus Exige V6 Cup-R versenyautóval az Eset Cup Series futamain indult a GT Sprint bajnokságban. A gyakran 30 autónál is nagyobb mezőnyben a GTX kategóriában értékelték.

A szezon során az Ő autója volt a leggyengébb, de felvette a kesztyűt, egy kategória győzelmet szerzett és stabil pontszerző volt a futamokon. Ennek az eredménye, hogy a 15 fős GTX mezőnyből a harmadik lett az év végén.

„A csapat egész évben kötéltáncot járt az autóval. Ez a Lotus Exige V6 versenyautó úgy készült, hogy semi-slick gumikon jókat lehessen vele menni, pályanapokon vagy a Lotus Cup Europe bajnokságban. De nem arra, hogy kupás Porsche-kal, GT3-as autókkal vegye fel a küzdelmet. Ezt a különbséget kellett áthidalni az év folyamán. Az autó minden egyes részéhez hozzányúlt a csapat és apránként elkezdte fejleszteni az elemeit. Rengeteget gyorsultunk, de ennek egy hátránya is volt, a motor az aktuális formájában ezt már nem bírta ki. Így sajnos év utolsó versenyeit spórolva autóztam. Lényegében fél szemmel állandóan az olajnyomást, a hőmérsékleteket néztem és egy feladatom volt, célba kellett érni. Ez nem volt a legjobb érzés, mert közben éreztem, a kocsi nagyon gyors tudna lenni. Egy körre az év végén kaptam engedélyt, hogy odaléphessek. Az utolsó hétvége második időmérőjén egy körig nem spóroltam és olyan kört futottam, amivel már a 30 fős mezőny közepére értem. A szezon elejéhez képest nagyjából 10-11 másodperccel voltunk gyorsabbak.” – mesélt Tim a nehézségekről.

A GFS Racing Team a télen sem állt le a fejlesztésekkel, az autót szinte újjáépítették, hogy ne csak gyors legyen, hanem megbízható is. Ennek meg is lett az eredménye.

„Még 2024 végén elmentünk egy tesztre a Slovakiaringre. Az autóra új splitter, diffuzor került javítva az aero tapadást és elkészült az új motor is. Hideg időben, kopott gumikon olyan köröket mentem folyamatosan, hogy állíthatom, most elkapnám a GTX mezőny elejét. És a csapat nem állt le. Most is kapom a képeket, miken javítanak, hol tudnak a súlyokkal játszani, csökkenteni. Borzalmasan izgat, mire megyünk idén a kocsival, mert a srácok fantasztikus munkát végeznek.” – mondta Tim a téli fejlesztésekről.

Eközben Tim és menedzsere próbálja összerakni a költségvetést a szezonra, de komoly időszakot élnek át. Továbbra is lehet a pilótát támogatni adományokkal és új támogatókat is keresnek.

„Mindig úgy gondolom, hogy nem lesz nehezebb, de évről évre mégis az. Nagyon nehéz átvinni az üzenetünket, például kirakunk egy posztot arról, hogy közösségi adományozással szeretnénk a szezon egy részét finanszírozni, de annyi ilyet látott a közönség, hogy már negatívan állnak hozzá. Pedig itt minden fillér az autóversenyzésre megy el. Tudom, sokaknak ez nem tetszik. De el kell fogadni, hogy jelenleg nagyon nehéz piaci alapú támogatókat találni. De nem adjuk fel. Már 2010 óta nem adjuk fel és ennek már több bajnoki cím lett az eredménye. Nagyon szeretnénk, ha minél többen mellénk állnának, mert hiszem, hogy Gábor pályafutása a GT kategóriákban nagyon magas szintre is elérhet. Ha idén tudunk versenyezni, akkor csodát fog mutatni, ebben biztos vagyok.” – zárta a gondolatait Bende Imre, Gábor menedzsere.

Természetesen Gábor szezonjának sikeressége azon is múlik, hogy tökeerős támogatókat találnak az idei évre. Ezen dolgozik most csapat.

A GT Cup Series idei versenynaptára:

2025 Május 18. Red Bull Ring (Ausztria)
2025 Június 8. Slovakiaring (Szlovákia)
2025. Június 15. Lausitzring (Németország)
2025 Június 29. Poznan (Lengyelország)
2025. Július 27. Autodrom Most (Csehország)
2025. Augusztus 24. Slovakiaring (Szlovákia)
2025. Szeptember 7. Brno (Csehország)
2025. Szeptember 28. Balaton Park Circuit (Magyarország)

Tags: GFS RacingGTGT Cup SeriesTim Gábor
Sajtóhír

Sajtóhír

Ki legyen a következő FIA elnök?
213 Szavazat · 213 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

2025.05.13.
Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

2025.05.06.
Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

2025.05.05.

TOP 5

  • Azonnali hatállyal menesztheti Christian Hornert a Red Bull

    Azonnali hatállyal menesztheti Christian Hornert a Red Bull

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Már felvette a kapcsolatot George Russell utódjával a Mercedes

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • George Russell útja az F1-ig: Kemény apai nevelés és 1,5 millió font „tartozás”

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappen a 8. helyen végzett a hétvégén, Magyarországon!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Dráma Misanóban: Kiss Norbi az utolsó helyről indul, Reinert a Révész Racing korábbi kamionjával ötödik!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.