Motorsportol.hu
2025. november 17, hétfő
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Az FIA szerint a fél F1-es mezőny szárnyainak flexibilitása nem felelt meg

Vámosi Péter by Vámosi Péter
2025.03.28.
Az FIA szerint a fél F1-es mezőny szárnyainak flexibilitása nem felelt meg

Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool

ADVERTISEMENT

A teljes Forma-1-es rajtrács felének változtatásokat kellett végrehajtania a hátsó szárnyon a túlzott flexibilitás elleni újabb, Sanghaj óta érvényes FIA-korlátozás közepette.

Néhány csapat, nevezetesen a McLaren – amelyet azzal vádoltak, hogy ügyesen használták a szárnyaik kialakítását, hogy átmenjenek az FIA tesztjein, de sebességnél „mini DRS” hatást keltettek – tagadták, hogy bármilyen változtatásra szükség lett volna a Kínai Nagydíjon. Más jelentések szerint az Alpine és a Haas voltak azon istállók, amelyek a legnagyobb változtatásokat hajtották végre. Az FIA formaautós főnöke, Nikolas Tombazis azonban így nyilatkozott:

Ez is érdekelhet

Steiner is beleállt a Ferrari elnök Elkann-ba, annak a gyenge vezetői képességei miatt

Steiner is beleállt a Ferrari elnök Elkann-ba, annak a gyenge vezetői képességei miatt

2025.11.17.
3 Ellával erősít a McLaren – egyikük egy világbajnok lánya!

3 Ellával erősít a McLaren – egyikük egy világbajnok lánya!

2025.11.17.

„Öt csapatból négynek volt olyan autója, amely nem felelt meg az új követelményrendszernek.”

Kínában az FIA elrendelte, hogy a szabadedzéseken minden versenyautóra nagyfelbontású kamerákat szereljenek fel, hogy a statikus ellenőrző teszteken túl a rugalmasságot is nyomon követhessék. Tombazis szerint ugyan most nincsenek nyitott kérdések, „de továbbra is használunk kamerákat.”, majd így folytatta:

„Kombináljuk a terheléses tesztek eredményeit és a kamerák adatait, hogy biztosak legyünk benne, hogy nem tévesztünk szem elől semmilyen trükköt. Jelenleg az FIA elégedett az alakulatok hátsó szárny meghajlásának megakadályozására irányuló megközelítésével. De megértjük, hogy a csapatok mindig a legjobbat próbálják kihozni az autókból, így továbbra is ébernek kell maradnunk. A mi véleményünk az, hogy egy versenyautó, amely átmegy az FIA tesztjein, általában legális, hacsak nincsenek rejtett mechanizmusai, vagy olyan dolgok, amelyek az anyagok nem lineáris tulajdonságain, a hőmérsékleten és más hasonló tényezőkön alapulnak. Ezen esetekben beavatkozunk.”

A 10 csapat és az F1 már aláírta az új Concorde-egyezményt, de az FIA még nem!

Source: grandprix.com
Tags: Alpine F1 TeamF1FIAForma-1Haas F1 TeamKínai NagydíjMcLaren Racingmini-drsNikolas TombazisSanghaj
Vámosi Péter

Vámosi Péter

Melyik F1-es kollaborációnak örülsz a legjobban?
7 Szavazat · 7 szavazat
Szavazok

Ajánló

Gumifüst és angol humor a Red Bull Showrunon – Coulthard és Friesacher pedig meséltek is

Gumifüst és angol humor a Red Bull Showrunon – Coulthard és Friesacher pedig meséltek is

2025.10.12.
Csak egy kattintás: A Motorsportol.hu még közelebb hozza a motorsportot hozzád!

Csak egy kattintás: A Motorsportol.hu még közelebb hozza a motorsportot hozzád!

2025.10.11.
Rakétatudomány a boxutcában: A Forma-1 és az űrtechnológia összefonódása

Rakétatudomány a boxutcában: A Forma-1 és az űrtechnológia összefonódása

2025.10.10.

TOP 5

  • Webber egyértelműen megfogalmazta, hogyan előzte vissza Norris Piastrit

    Webber egyértelműen megfogalmazta, hogyan előzte vissza Norris Piastrit

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Norris Brazíliában is hallgathatta a füttykoncertet, Montoya már sejti, hogy miért

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Fények, csillogás és hajnali kelés – itt az F1-es Las Vegas-i Nagydíj menetrendje

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Ez a két F1-csapat esélyes, hogy küzdjenek a 2026-os bajnoki címért

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Massa pere a 2008-as bajnoki címért egyre hevesebbé válik

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Heti hírek” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.