Jack Doohan állítja, hogy továbbra is felülemelkedik az Alpine-nál kialakult helyzetéről szóló híreken.
Valójában, miután a pletykák szerint a csapat legalább nyárig megtartja az újonc ausztrált a volánnál, a Franco Colapintóval kapcsolatos találgatások némileg alábbhagytak. Korábban arról szóltak a hírek, hogy a csapat tanácsadója, Flavio Briatore arra készül, hogy Doohant Colapinto javára meneszti. A múlt hétvégén Bahreinben azonban olyan információk keltek szárnyra a paddockban, hogy az argentin tartalékversenyző támogatói esetleg elmulasztották az esedékes szponzori kifizetést. Amikor a helyzetről kérdezték Jeddahban, Doohan így felelt:
„Megpróbálok nem is gondolni rá. Belülről tudjuk, hogy mi a szerződésem helyzete, a többit illetően pedig mindig is tudtam, hogy ingadozni fog. Csak arra tudok koncentrálni, amiért az istálló és én idejöttünk. Jó, hogy az elmúlt négy futamon jó dolgokat mutattunk fel, és a ritmus is megvan. Rengeteg erősségünk van, amire építhetünk, és most már csak az a kérdés, hogy mindezt összerakjuk-e, és biztosan nagy dolgokat érhetünk-e el.”
Valóban, Doohan legutóbbi formája elfogadható volt Pierre Gasly mellett – de az is igaz, hogy Gasly abszolút remekel, mind Bahreinben, mind pedig újra Szaúd-Arábiában, ahol még az időmérőn is ő vezette az első szabadedzést. Briatore Bahrein után kijelentette, hogy ha az autóban már Mercedes-motor lenne, nem pedig egy alulteljesítő Renault egység, Gasly az első sorban állhatott volna. Gasly pénteken, miután egy nappal korábban kijelentette, hogy 2026-ra a Mercedes ügyfélmotorjával és sebességváltójával az egekbe szöktek az ambíciói, így fogalmazott:
„Azt mondom, hogy jövőre világbajnok lehetek. Szóval igen, szerintem az Alpine-ban megvan az, ami ahhoz kell, hogy a mezőny elején harcoljon.”
Colapinto szerint a Red Bull bealudt, mielőtt aláírt az Alpine-hoz