Motorsportol.hu
2025. augusztus 21, csütörtök
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Alternatív üzemanyag-stratégia a Forma-1 európai szezonjának támogatására

Sajtóhír by Sajtóhír
2025.05.15.
Alternatív üzemanyag-stratégia a Forma-1 európai szezonjának támogatására

Fotó: Formula 1

ADVERTISEMENT

Ahogy a Forma-1 megkezdi a 2025-ös szezon európai szakaszát, a sportág alternatív üzemanyag-stratégiája kulcsszerepet játszik a 2030-ra kitűzött nettó zéró kibocsátás felé vezető úton. Az elmúlt évek próbái alapján ebben a szezonban 37 bioüzemanyaggal működő teherautó szállítja majd a rendezvények felszerelését, egy megújuló és központosított energiarendszer látja el energiával a boxutcát és a paddock területeket, míg az F2 és F3 bajnokságok továbbra is 100%-ban fejlett, fenntartható üzemanyagot használnak, megelőzve a Forma-1 2026-os átállását a fenntartható üzemanyaggal hajtott autókra.

A 2025-ös Emilia-Romagna Nagydíj lesz az első a kilenc európai futam közül, amely alacsony szén-dioxid-kibocsátású energiarendszert alkalmaz a paddock területén, körülbelül 90%-os kibocsátáscsökkentést eredményezve. Ezt az energiarendszert a Forma-1 partnere, az Aggreko biztosítja, és a rendszer bevezetése a 2023-as Osztrák Nagydíjon, valamint a 2024-es Osztrák, Magyar és Olasz Nagydíjakon végzett sikeres tesztek után következik, amelyek jelentős szén-dioxid-kibocsátás csökkentést eredményeztek a paddock, a boxutca és az esemény technikai központjában.

Ez is érdekelhet

Két lehetősége van a Forma-1-es visszatérésre Hornernek

Két lehetősége van a Forma-1-es visszatérésre Hornernek

2025.08.21.
Bortoleto és Hadjar a sztár újoncok, annak ellenére, hogy nem körülöttük van a legnagyobb hype

Bortoleto és Hadjar a sztár újoncok, annak ellenére, hogy nem körülöttük van a legnagyobb hype

2025.08.21.

Ez a paddock-szintű megoldás egyetlen központi energiarendszerbe csoportosítja az energiaellátást, amely megújuló forrásokat, például hidrogénezett növényi olajat (HVO), napelemeket és akkumulátoros energiatároló rendszereket (BESS) használ, és megszünteti a Forma-1, a tíz csapat és az FIA saját generátorainak használatát. A központosított, megújuló energiatermelés nemcsak az energiafelhasználásból származó kibocsátást csökkenti, hanem a szállítással kapcsolatos kibocsátásokat is minimalizálja.

A DHL bioüzemanyaggal hajtott teherautói tovább támogatják a Forma-1-et az európai helyszíneken, lehetőséget biztosítva a sportnak a fenntarthatóbb működésre, az alternatív üzemanyagok használatával. 2023-ban a szezon európai szakaszában bioüzemanyaggal hajtott teherautók alkalmazása átlagosan 83%-kal csökkentette a logisztikai, kapcsolódó kibocsátásokat a hagyományos üzemanyagokhoz képest. Idén a DHL ismét 37 teherautót használ majd az európai szállítmányokhoz.

A szezon kezdetén az F2-es és F3-as autók sikeresen átálltak az Aramco által kifejlesztett 100%-ban fenntartható üzemanyagra, követve a tavalyi szezonban használt 55%-os fenntartható üzemanyag-keveréket. Ez az átállás előfutára annak, hogy a Forma-1-es autók 2026-ban már szintén ezeket az üzemanyagokat használják az új hibrid motorokban. A 100%-ban fejlett fenntartható üzemanyagokra való átállás a sport alternatív üzemanyag-stratégiájának alapvető része, és szélesebb hatást gyakorol az autóiparra is, mivel a Forma-1 által kifejlesztett üzemanyag „drop-in” megoldásként működik, és módosítás nélkül használható lesz hagyományos közúti járművekben, globálisan fenntartható alternatívát kínálva.

A Forma-1 alternatív üzemanyag-stratégiája kulcsfontosságú része annak, hogy a sport hogyan csökkenti a mai szén-dioxid-kibocsátást. Tavaly a Forma-1 jelentős befektetéseket hajtott végre fenntartható repülőgép-üzemanyagokba (SAF), amelyek hozzávetőlegesen 80%-os kibocsátáscsökkentést eredményeznek repülésenként a hagyományos repülőgép-üzemanyagokkal szemben. A DHL és a Qatar Airways globális partnerek közös beruházása a SAF-be több mint 8,000 tCO2e (szén-dioxid-egyenérték tonna) csökkentést eredményezett, ami körülbelül 19%-os kibocsátáscsökkentést jelentett a 2024-es szezon távoli versenyei során, a hagyományos repülőgép-üzemanyagokhoz képest.

Ellen Jones, a Forma-1 ESG részlegének vezetője, így nyilatkozott:

„Hihetetlenül izgalmas látni, hogy alternatív üzemanyag-stratégiánk jelentős szén-dioxid-kibocsátás csökkentést eredményez az európai szezon során és azon túl is. Jó úton haladunk, hogy 2030-ra elérjük a nettó zéró kibocsátást, és ezek az új technológiák és innovációk segítenek majd céljaink elérésében. Partnereinkkel, valamint csapatainkkal és az FIA-val együtt a sport bebizonyítja, hogy fenntartható módon is lehet fejlődni, anélkül, hogy kompromisszumot kötnénk a pályán nyújtott teljesítményben vagy a szurkolói élményben.”

Tags: DHLF1fenntartható üzemanyagForma-1üzemanyag
Sajtóhír

Sajtóhír

Kilátogatsz hétvégén a MotoGP Magyar Nagydíjára?
114 Szavazat · 114 szavazat
Szavazok

Ajánló

Igazi időutazás a MotoGP múltjába és jelenébe – MotoGP Illusztrált történelem

Igazi időutazás a MotoGP múltjába és jelenébe – MotoGP Illusztrált történelem

2025.08.12.
Botrányok, cserék és történelmi pillanatok: Félévi F1-es értékelés

Botrányok, cserék és történelmi pillanatok: Félévi F1-es értékelés

2025.08.10.
Ott leszel az idei F1-es Magyar Nagydíjon? Ezeket az infókat mindenképp tudnod kell!

Ott leszel az idei F1-es Magyar Nagydíjon? Ezeket az infókat mindenképp tudnod kell!

2025.07.29.

TOP 5

  • Räikkönen lesz az új Verstappen?

    Räikkönen lesz az új Verstappen?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Meglepő ok miatt, de az Aston Martin felvásárolná az egyik F1-es riválisát

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Ma 2 éve, hogy Massa beperelte a Forma-1-et – Lássuk, hol tart az ügy most!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Megfejtették a McLaren dominanciájának a titkát

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Leclercnek már szúrja a szemét Hamilton ferraris fizetése

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu