A vasárnapi Forma-1-es Emilia-Romagna Nagydíjon két kesés történt. Egyik sem baleset volt: Esteban Ocon és Andrea Kimi Antonelli is műszaki okokból parkolta le autóját. A két szituáció körülményei a megszólalásig hasonlítottak egymásra, a versenyirányítás mégis másképp kezelte őket.
A 29. körben Esteban Ocon a 7-es és 8-as kanyar között a fűre parkolta le a Haast. Ekkor virtuális biztonsági autós fázis (VSC) következett, míg az autót eltávolították a pályáról. VSC alatt a versenyzők mind visszavesznek a tempóból, méghozzá úgy, hogy a VSC érvénybe lépésének kezdetekor fennálló távolságok megmaradnak köztük. Ez a fázis többnyire rövidebb is, mint a „rendes” biztonsági autós fázis.
Ocon elég közel állt meg a szalagkorláton lévő nyíláshoz, ami megkönnyítette és meggyorsította az autó mentését, így elegendőnek találták a VSC-t.
A 46. körben Andrea Kimi Antonelli is hasonlóan járt. Ő is ugyanazon a szakaszon, a füvön állt meg, de közelebb a 8-as kanyarhoz. Ezúttal a versenyirányítás a normál biztonsági autó mellett döntött, amely esetében a versenyzők közti különbségek „eltűnnek” és a mezőny összerázódik.
Miért így döntöttek?
A legközelebbi megnyitás Antonelli autója esetén is az volt, ahol Ocon Haasát már tárolták, és nem volt hely egy másodiknak. Egy másik lehetőség a 8-as és a 9-es kanyar között votl, de a pálya ezen a szakaszon emelkedik, így a Mercedes elszállításához autómentő jármű igénybevételére volt szükség. Emiatt döntöttek a valós safety car mellett a VSC helyett.