Miután Max Verstappen a Miami Nagydíj és Imola közötti kis szünetet arra használta, hogy a Nürburgringen teszteljen egy Ferrari GT3-at, többeket foglalkoztatni kezdett, hogy vajon tervez-e a holland Forma-1-en túl egyéb bajnokságokban is tervez-e indulni.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azonban jelezte, hogy Verstappen csak addig vezetgethet egyéb autókat, míg az nem ütközik F1-es teendőivel, versenyhétvégével.
Még 2017-ben az akkora McLarennél versenyző Fernando Alonso kihagyta a Monacói Nagydíjat, hogy az Indy 500-on indulhasson. Ehhez a lehetőséghez azonban két dolog is hozzájárult. Egyrészt a McLaren finoman szólva gyengélkedett: azon a májusvégi napon még egyetlen pontjuk sem volt és a konstruktőri tabella legalján tanyáztak. Ez minden volt Alonso számára, csak motiváló nem. Másrészt a spanyol versenyző nem váltott márkát, hanem Indianapolisban is a McLaren színeiben versenyzett.
Bár akkor Alonso a 179. körben kiesett a versenyből, mégis nagy visszhangja volt, mivel a modernkori Forma-1-ben nem jellemző, hogy egy aktív F1-es versenyző bármilyen más éles versenyen részt vegyen, pláne Indy 500-on. Sőt sok esetben ez tiltva is van nekik. Ez tehát az oka, hogy Verstappen kapcsán is felmerült, hogy Alonsohoz hasonlóan kipróbálna-e mást is, noha az ő helyzete egyáltalán nem olyan tragikus, mint Alonsoé volt 2017-ben a McLarennél.
„Annyira sokoldalú, és annyira szenvedélyes a versenyzés minden formája iránt: szimulátoros versenyzés, GT-versenyzés – gyakorlatilag saját GT-csapata van” – méltatta Horner Verstappent a Skynak.
„Nagyon szeretett volna a Nürburgringen vezetni. Ez olyasmi, amiről már jó ideje tudtunk. Elment oda, és hihetetlen munkát végzett, és nagyon élvezte a dolgot.”
„Ez az, amit szeret csinálni, és nagyon nehéz lenne ezt elvenni tőle.”
De hogy a Red Bull elengedné-e világbajnok versenyzőjét, hogy Alonsóhoz hasonlóan egy másik sorozatban is kipróbálja magát…
„Nem fog kihagyni egy futamot sem, ez biztos” – mondta Horner.
„Itt a napi munkára kell koncentrálnia.”
„Szerintem nagyszerű, hogy ennyire sokoldalú, és úgy gondolom, hogy mi, a Red Bull mindig is kicsit lazábbak voltunk, mint talán más csapatok, ami a versenyzőinknek adott szabadságot illeti.”
„De ő megtalálja ezt a kompromisszumot, megtalálja az egyensúlyt; nyilvánvalóan itt van a prioritás. De nagyszerű, hogy a motorsport minden formáját felkarolja.”
Ahogy azonban a Forma-1-es versenynaptár egyre bővül, egyre nehezebb is kivitelezni, hogy egy versenyző kipróbáljon bármi mást anélkül, hogy az ütközne egy F1-es versenyhétvégével.
Ráadásul a két legnépszerűbb verseny, az Indy 500 és a Le Mans-i 24 órás verseny elég gyakran ütközik Forma-1-es versennyel.
Vélemény Loïc Chenevas-Paule, Fernando Alonso életéről szóló könyvéről