A Forma-1 pilótakeringője – manapság egész évben tartó jelenség – a múlt hétvégén érte el idén az abszurd csúcspontját, amikor egy pletyka terjedt el, miszerint Fernando Alonso szenzációs visszatérésre készül az Alpine-hoz, csak azért, mert a spanyol pilótát túl sokszor látták besétálni a francia csapat vendéglátó részébe Montrealban.
Az Aston Martin csapatfőnöke, Andy Cowell azonban kacagva eloszlatta a spekulációkat, és puszta paddock-badarságnak minősítette a dolgot. A 43 éves, kétszeres világbajnok Alonso 2026-ig szerződött az Aston Martinhoz. A Kanadai Nagydíj alatt az Alpine-nál tett gyakori kávészünetei miatt David Croft, a Sky Sports F1 kommentátora azonban felhúzta a szemöldökét. Lehet, hogy a veterán pilóta, aki 2021-ben és 2022-ben az Alpine-nál versenyzett, mielőtt az Aston Martinhoz igazolt, nosztalgikus visszatérést tervez? Aligha, állítja Cowell, aki ezt az ötletet annyira találta viccesnek, mint egy egykerekű kerékpárral történő gumiabroncs-cserét verseny közben. Cowell a Nico Rosbergnek a Skyon adott interjúja alatt, alig tudta elkerülni azt, hogy elnevesse magát:
„Örülök, hogy Fernando bármelyik garázsba bemehet, hiszen sok embert ismer a boxutcában. Annak is örülök, hogy jövőre nálunk versenyez, és remélhetőleg hosszú távon is velünk tart, mint a nagykövetünk.”
Másszóval, Alonso csak régi barátaival találkozik, köztük a menedzserével, Flavio Briatore-val, és nem titkos szerződést köt croissant mellett. Cowell bizalma Alonso elkötelezettségében megingathatatlan, és dicséri versenyzője kitartó motiváló képességét:
„Egy élmény Fernandóval dolgozni, mindig jó, ha van egy versenyképes ember, aki úgy hajt, ahogy te anno a Mercedesnél, és ösztönzi a csapatot, és felpezsdíti az alakulatot. Nyilvánvaló, hogy Alonso pit lane sétái nem annyira a csapat elhagyásáról szólnak, mint inkább arról, hogy ő egy társasági ember.”
Az Aston Martin 2025-ös szezonja eddig olyan hullámzó volt, mint a Dakar speciális szakasza, a csapat a nyolcadik helyen áll, Alonso pedig csak nemrég szerzett pontokat Spanyolországban és Kanadában. Mégis, a Honda motorjának bevezetésével és a 2026-ban bekövetkező jelentős szabályváltozásokkal Cowell fényes jövőt vizionál:
„A jövő év egyike azoknak az egyedülálló szabályváltozásoknak, amikor nem csak a motor, hanem az aerodinamikai szabályok és az üzemanyag is változik, fejlett, fenntartható hajtóanyaggal, különböző gumikkal és egyszerűen más taktikákkal a versenyek alatt. Tehát a versenyautó minden egyes eleme megváltozik jövőre, és szerintem ezeknek a változásoknak a csúcspontja teszi majd izgalmassá.”
Alonso továbbra is arra fókuszál, hogy elérje a nehezen hozható 33. győzelmet – bárhol is legyen az. De Cowell eszmefuttatásából ítélve, az nem kék színben lesz.
Az Aston Martin meglepő terve: Russell szerződtetése a 2026-os idényre!