Az idei év egyik nagy újdonsága, hogy a Pirelli egy hatodik, leglágyabb keverékű gumit is legyártott, amit azonban csak kevés pályán tudnak használni.
Eddig Imola, Monaco és Kanada volt, ám mindhárom helyszínen azt eredményezte, hogy sokkal szélesebb taktikai húzások voltak. Péládul Imolában sokan a közepes, vagyis a C5-ös keverékkel abszolváltak bizonyos időmérős szakaszokat, míg Kanadában Russell is ezen a keveréken nyerte meg a kvalifikációt.
Sokan tehát kockáztattak, és nyertek is rajta. Ezek közé nem tartozott a Racing Bulls, amely rendkívül szoros csatát vív a középmezőnyben, amiből Kanadában rosszul jöttek, mivel nulláztak.
Lawson szerint pedig eddig nem voltak elég bátrak, hogy lekövessék más csapatokat ebben a kérdésben.
„Őszintén szólva nincs nagy különbség a C5-höz képest, nem sokban különbözik tőle. Ilyen esetekben egy keveréknyi változást vársz, de itt nincs akkora differencia. Nem voltunk elég bátrak ahhoz, hogy azt tegyük, mint néhány csapat és a C5-tel menjünk az időmérőkön. Néhány istállónak ez bevált, de mi elég jól éreztük magunkat a C6-on is, főleg Monacóban.” – összegezte a keverékekből fakadó kérdést az új-zélandi.