Bár a Brit Nagydíjat követően mindenki Nico Hülkenberg dobogójáról és Lando Norris hazai győzelméről beszélt, volt a versenyen egy másik jelentős történés is. Oscar Piastri esete, aki az élen állt, mikor egy safety car utáni újraindításkor veszélyesnek minősített fékezés miatt később büntetést kapott és ezzel elbukta a győzelmet.
Günther Steiner, a Haas egykori csapatfőnöke úgy véli, nem kellett volna megbüntetni az ausztrál versenyzőt.
„Amit láttam – mert nyilvánvalóan nincs hozzáférésem a valódi adatokhoz, csak az interneten láttam az adatokat –, hogy Oscar nem tett sok mindent másképp, mint amikor először jött ki a biztonsági autó” – mondta Steiner a Red Flag podcastban a GPblog idézete szerint.
„A fékezése hasonló volt. Azt hiszem, a különbség az volt, hogy ezúttal, vagyis másodszor, Max sokkal gyorsabb volt, ezért nagyon drámai volt a helyzet. Őszintén szólva, nagyon drámai volt. De szerintem a versenybíróknak nem a drámaiság alapján kell dönteniük, hanem a tények alapján.”
Steiner szerint Piastri semmi olyat nem tett, ami büntetést érdemelt volna.
„Minden Oscar ellen szólt. Lehetett volna egy kicsit simábban csinálni? Igen, de hogy ez szabálytalan vezetés volt-e? Véleményem szerint nem.
„Úgy értem, lassított, hogy a legjobb pozícióba kerüljön a rajtnál. Ezt csinálja és ezt kell csinálnia egy autóversenyzőnek, mert ezért van ott. Nem azért van ott, hogy kedves legyen a mögötte lévő versenyzőhöz.”
„Ha nem tetszett nekik, amit az első körben láttak, akkor figyelmeztethették volna Oscart, mondván: ‘Haver, ne csináld ezt még egyszer! Ez már a határ, vagy már túllépted, de ne csináld még egyszer!'”
„Aztán amikor másodszor is megcsinálja, 10 másodpercet kap, ugyanazt a büntetést, mint aki szándékosan ütközik valakivel. Számomra ez nem volt helyes.”
Piastri a LEGO-trófeával cukkolta Hülkenberget – „egy kis arany nem ártott volna”