Motorsportol.hu
2025. november 2, vasárnap
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Képgaléria: Ilyen volt a legelső F1-es Magyar Nagydíj!

Ha a versenyző nem foglalt időben Ladát, akkor csak Trabantot kapott!

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2025.08.01.
Képgaléria: Ilyen volt a legelső F1-es Magyar Nagydíj!

Fotó: Urbán Tamás/Fortepan

ADVERTISEMENT

Idén a 40. Forma-1-es Magyar Nagydíjat ünnepeljük, de most tekintsünk vissza a kezdetekre!

1986-ban Bernie Ecclestone elhozta a nyugatot Magyarországra, megrendezték a Forma-1 történetének első futamát a vasfüggöny mögött. Az első Magyar Nagydíj totális sikernek bizonyult: mintegy 200 ezren voltak kint csak a vasárnapi versenynapon – ez akkoriban rekordnak számított.

Ez is érdekelhet

Kiderülhetett mennyit keres Lance Stroll

Kiderülhetett mennyit keres Lance Stroll

2025.11.01.
Hamilton nem lassít: animációs filmekenn dolgozik az F1-film sikere után

Hamilton nem lassít: animációs filmekenn dolgozik az F1-film sikere után

2025.11.01.

A háromnapos esemény valóságos népünnepély lett, és három évvel a rendszerváltás előtt különleges színfoltot jelentett a szocialista Magyarország életében. A fél országot magával ragadta a „száguldó cirkusz” láza, és már akkor sejteni lehetett, hogy ez a futam kicsit mást is jelentett, mint csupán egy F1-es versenyt – egy addig elképzelhetetlen világesemény volt a keleti blokkon belül.

A keleti blokk országaiból is ezrével érkeztek rajongók a helyszínre, sokan zsúfolt Ikarus buszokkal vagy Trabantokkal utazva. Akadtak, akik benzint is élelmiszerrel „fizették”: például német kolbásszal csereberéltek üzemanyagot az út során.

Amerre a szem ellátott, nézők álltak, a domboldalak tele voltak zászlókkal. A hangulat egyszerre volt izgatott és ünnepi – sokan életükben először láthattak élőben Forma-1-es autókat, és szinte tapintható volt a feszült várakozás a levegőben.

Nem csak a közönség számára jelentett újdonságot ez a futam, hanem a nyugati résztvevőknek is szembeötlő volt a két világ kontrasztja. Az első F1-es Magyar Nagydíj a nyugati kultúra és a keleti blokk hangulatának ötvözete volt: a rajtrácslányok egy Ikarus buszról szálltak le, és a nyugati személyautókon alig akadt magyar rendszám. Közben a pályán a Forma-1 akkori csúcstechnikája és világsztár pilótái száguldottak.

A nyugati csapatok tagjai számára is furcsa érzés volt egy olyan világba csöppenni, ahol a nyugati divat és luxuscikkek többsége még elérhetetlen volt a helyieknek.

A Forma-1 cirkusza szó szerint egy másik világot hozott Magyarországra. A versenyzők imádták Budapest vendégszeretetét: sokukat lenyűgözte a város szépsége és a rajongók lelkesedése.

A nyugati vendégeknek a járművek terén is alkalmazkodniuk kellett a helyi viszonyokhoz: Martin Brundle nevetve mesélte, hogy hónapokkal előre kellett Lada személyautót foglalni, mert „ha nem foglaltál időben, akkor Trabantot kaptál”.

A korszak különleges körülményei számos emlékezetes pillanatot szültek. Még rendhagyó kockás zászló is készült: a világhírű op-art művész, az akkoriban hazájába gyakran visszalátogató Vásárhelyi Győző (Victor Vasarely) egy egyedi mintájú kockás zászlót tervezett az 1986-os Magyar Nagydíjra, amelyet ünnepélyes keretek között francia ejtőernyősök hoztak be a pályára a rajtceremónián. A futam végén végül a hagyományos kockás zászlót lengették meg, de Vasarely alkotása így is látványos volt.

Az első Magyar Nagydíj így máig legendás eseménynek számít, amelyre a hazai és külföldi résztvevők egyaránt nosztalgiával emlékeznek vissza.

 

1 of 27
- +
Hungaroring 1986
Hungaroring 1986, a Magyar Nagydíj nézői bandukolnak a nézőtérre
Hungaroring 1986, Magyar Nagydíj
Hungaroring 1986, Magyar Nagydíj,
Hungaroring, Magyar Nagydíj,1986 – Ayrton Senna a célegyenesben
Ayrton Senna
Hungaroring 1986, Magyar Nagydíj, Ayrton Senna, Nelson Piquet és Nigel Mansell a dobogón
Hungaroring 1986, Magyar Nagydíj, Nigel Mansell
Hungaroring 1986, Magyar Nagydíj, Brabham mentés a pálya szélén
Hungaroring 1986, Magyar Nagydíj, Nigel Mansell
Hungaroring 1986, Magyar Nagydíj, Nelson Piquet-t Derek Warwick üldözi
Hungaroring 1986, Magyar Nagydíj, Stefan Johansson
Hungaroring 1986, Magyar Nagydíj, Stefan Johansson
Hungaroring 1986, Magyar Nagydíj, Johnny Dumfries autóját tolják vissza a boxba
Hungaroring 1986, Magyar Nagydíj, Ricardo Patrese, rajt előtt a fűben, esernyőt tartva, első feleségével Susival
Hungaroring 1986, Magyar Nagydíj, Alain Prost a rajtrácson
Hungaroring 1986, Magyar Nagydíj, Nigel Mansell rajt előtt
Hungaroring 1986, Magyar Nagydíj, Alain Prost az 1-es rajtszámú McLarenben
Hungaroring 1986, Magyar Nagydíj, Nigel Mansell
Hungaroring 1986, Magyar Nagydíj, grid girlök
Hungaroring 1986, Magyar Nagydíj, grid girlök
Hungaroring 1986, Magyar Nagydíj, red flag
Hungaroring 1986, Magyar Nagydíj, újságírók a sajtószobában
Hungaroring 1986, Magyar Nagydíj, boxutca
Hungaroring 1986, Magyar Nagydíj, Gerhard Berger a Benettonban
Hungaroring 1986, Magyar Nagydíj, Kamion a paddockban
Hungaroring 1986, Magyar Nagydíj,
Tags: F1Forma-1HungaroringMagyar Nagydíj
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Jogos volt Hamilton mexikói 10 mp-es büntetése?
422 Szavazat · 422 szavazat
Szavazok

Ajánló

Gumifüst és angol humor a Red Bull Showrunon – Coulthard és Friesacher pedig meséltek is

Gumifüst és angol humor a Red Bull Showrunon – Coulthard és Friesacher pedig meséltek is

2025.10.12.
Csak egy kattintás: A Motorsportol.hu még közelebb hozza a motorsportot hozzád!

Csak egy kattintás: A Motorsportol.hu még közelebb hozza a motorsportot hozzád!

2025.10.11.
Rakétatudomány a boxutcában: A Forma-1 és az űrtechnológia összefonódása

Rakétatudomány a boxutcában: A Forma-1 és az űrtechnológia összefonódása

2025.10.10.

TOP 5

  • Wolff: Egy őrült elvette az F1 legnagyobb bajnokának rekordját

    Wolff: Egy őrült elvette az F1 legnagyobb bajnokának rekordját

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Newey megnevezte a két legjobb F1-es pilótát, akikkel valaha is együtt dolgozott

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Massa újabb bombát robbantott: a Ferrari megtiltotta neki, hogy Alonsóról nyilatkozzon

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Az FIA rögtön megdöbbentő kijelentéssel nyit a Massa által indított bírósági eljárás kezdetén

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Massa ha bukik a héten az F1-es bírósági ügyében, anyagi válságba is kerülhet

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Heti hírek” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.