Max Verstappen megerősítette, hogy a következő szezonban továbbra is a Red Bull pilótája lesz.
A hétvégi Magyar Nagydíj előtt a 27 éves pilóta a következőket mondta a riportereknek, hogy véget vessen a jövőjével kapcsolatos pletykáknak:
„Azt hiszem, itt az ideje, hogy véget vessünk az összes pletykának. Nekem mindig is teljesen egyértelmű volt, hogy maradok.”
A holland pilóta szerződésében szereplő záradék lehetővé tette volna, hogy hamarabb távozzon. Ehhez az kellett volna, hogy a vasárnapi futam után kezdődő nyári szünetben nem állna a pilóták bajnokságának első három helyén. Azonban jelenleg 28 ponttal vezet a negyedik helyen álló George Russell előtt, biztosan a top 3-ban marad. Így a nyári szünet alatt a záradék nem aktiválható – függetlenül attól, hogy mit nyújt a hétvégén. Verstappen ugyanakkor ragaszkodik ahhoz, hogy legalább még egy szezont a Red Bullnál marad. A pletykák szerint 2026-ra a Mercedeshez igazolt volna, de ez már nem szerepel a 28 éves pilóta tervei között.
Günther Steiner, a Forma-1 korábbi ismert csapatfőnöke szerint azonban Verstappen döntése, hogy a Red Bullnál marad – ahol négy egymást követő világbajnokságot nyert – semmi köze sincs az alakulathoz való lojalitásához. Steiner szerint Max azért marad, mert úgy gondolja, hogy a Red Bull valószínűleg jobban fogja kezelni a 2026-os F1-es motorszabályokat. Ezek jelentős változásokat hoznak minden autónál. A változások között szerepel a fenntartható üzemanyagok használatának ösztönzése, az autók elektromos teljesítményének növelése és az aerodinamika áttervezése. Steiner szerint Max azon szándékának kinyilvánítása, hogy a Red Bullnál marad, azt mutatja, hogy bízik abban, hogy az istálló jól alkalmazkodik a következő szezon új szabályozásához:
„Ha most váltana és hároméves szerződést kötne egy versenycsapattal… és netán jövőre rossz autóban ülne: ez a kockázat túl nagy volt számára. Ha szükséges, jövő év végén felbonthatja a szerződését, amennyiben az autó nem működik.”
2026-ig, ha a Red Bull és a Ford közös erőforrásai nem teljesítenek jól, és nem tud a bajnoki címért küzdeni, akkor lényegében előre felbonthatja a Red Bull-lal kötött szerződését. Steiner tovább fűzte, hogy kétségei vannak a holland pilóta hosszú távú maradását illetően, és kijelentette:
„Nem tudhatni, milyen erős a verseny. És bár a Red Bull egy jó csapat, a többi F1-es istálló között sincs rossz. Jövőre sok újdonság lesz: a karosszéria, az aerodinamika, a motor, meg minden. Egyszerűen nem tudhatod, ki végzi el a legjobb munkát. Csak várni kell és figyelni.”
A 2025-ös idény első felének frusztráló eredményei miatt szinte biztos, hogy Verstappen nem nyeri meg az ötödik egymást követő F1-es pilóta-bajnokságot. Hosszú távon még kérdéses, hogy maradása a Red Bullnál, kifizetődő lesz-e.
Miért ne lehetne jóban Verstappen és Horner a kialakult helyzet ellenére?