Motorsportol.hu
2025. november 3, hétfő
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Alonso elárulja mitől javult fel ennyire az Aston Martin

Vámosi Péter by Vámosi Péter
2025.08.03.
Alonso elárulja mitől javult fel ennyire az Aston Martin

Fotó: Zak Mauger/LAT Images/Aston Martin F1 Team

ADVERTISEMENT

Miután a múlt hétvégén Spa-Francorchamps-ban még a leglassabb autók voltak a rajtrácson, az Aston Martinok Magyarországon a top 10-be kvalifikálták magukat.

Alig egy tizedmásodperccel maradtak le csak a pole pozíciótól, pedig az Aston Martin ritkán szerepel a Q3-ban idén. A hétvégéig Fernando Alonso csak négyszer jutott be a 2025-ös Forma-1-es időmérő utolsó szakaszába, csapattársa, Lance Stroll pedig csak egyszer. Csak májusban, Imolában indulhatott mindkét autójuk a top 10-ből. Spa-ban az Aston Martinok voltak a leglassabbak az időmérőn. Mindkettő kiesett a Q1-ben, és Stroll csak a 16. helyről indult, mert előtte négy versenyző (köztük Alonso) megváltoztatta a beállításokat a parc ferme alatt. Ez pitlane-indítást eredményezett.

Ez is érdekelhet

Norris rájött, hogy nem éri meg őszintének lennie

Norris rájött, hogy nem éri meg őszintének lennie

2025.11.03.
Játék készül Brad Pittékből, érkezik az APXGP autója a LEGO jóvoltából!

Játék készül Brad Pittékből, érkezik az APXGP autója a LEGO jóvoltából!

2025.11.03.

Ezért figyelemre méltó, hogy alig egy héttel később mindkét autó magabiztosan bejutott a Q3-ba. Ráadásul az ötödik és a hatodik helyet is megszerezték a rajtrácson. Alig több mint egy tizedmásodperccel maradtak le a tempót diktáló Charles Leclerc Ferrarijától. Természetesen az internetes pletykás okoskák hamar felvetették, hogy Adrian Newey „technikai partner” kényszerűségből, akaratán kívül varázsporral szórta meg a problémás AMR25 autót. Valójában, ahogy Alonso is gyorsan rámutatott, ez az eset inkább arról szólt, hogy a pálya megfelelt az autójuknak, és a körülmények kedveztek az autó erősségeinek:

„Az igazat megvallva, szerintem ez a pálya jellemzőinek köszönhető. Hét nap alatt, Spa óta nem változtattunk jelentősen az autón. Senki sem kapott új alkatrészeket erre a futamra. Úgy tűnik, hogy a pálya elrendezése és jellemzői egyszerűen megfelel az autónknak. Jó lenne megérteni, hogy mitől működik az autó itt ilyen jól. Amennyiben megértjük, akkor a következő pár versenyen is felhasználhatjuk ezt.”

Spa-ban az Aston Martin az edzés alatt új első szárnyat tesztelt Alonso autóján. Az volt a szándékuk, hogy azt a közepes-magas leszorítóerővel rendelkező pályákon alkalmazzák. A cél, ahogy Andy Cowell csapatfőnök és vezérigazgató akkoriban magyarázta, az volt, hogy javítsák a légáramlás minőségét a váz, a diffúzor és a hátsó szárny alsó gerenda eleme felé, ami javítja az általános hatékonyságot.

A szezon kezdete óta az AMR25 egyértelműen gyenge az egyenesekben, és nem különösebben jó a hátsó gumiabroncsok hőmérsékletének kezelésében. Annak ellenére, hogy gyenge az első része, hajlamos az alulkormányzottságra is. A fejlesztések nagy része, beleértve az Imolában bevezetett új padlólemezt, amelyet a Brit Nagydíjra ismét módosítottak, ezt az alapvető hatékonysági problémát célozta meg.

A Hungaroring, ahol az autók viszonylag kevés időt töltenek teljes gázon egyenesben, kevésbé bünteti a nem hatékony autókat, mint a gyors, lendületes Spa – ezért Alonso nem hajlandó ezt a hétvégét komoly változásnak tekinteni. Egy másik aggodalma az Aston hajlamossága a versenyeken való visszaesésre. Spanyolországban Alonso arról beszélt, hogy a csapatnak inkább a vasárnapi verseny tempóra kell összpontosítania, mint az időmérős teljesítményre. Ezek a fenntartásai továbbra is fennállnak:

„Őszintén szólva, szerintem a vasárnapi futamunk nehéz lesz. Szeretném, ha ugyanazon pozíciókban tudnánk végezni, mint ahonnan rajtolunk. Az ötödik és a hatodik hely pontszám szempontjából remek lenne a csapatnak a nyári szünet előtt, és ez lesz az elsődleges cél. Meg kell értenünk azt is, hogy vannak veszélyek mögöttünk, pár gyors autó. Max Verstappen mögülünk rajtol, Lewis Hamilton is, szóval nem lesz egyszerű.”

„Fernando Alonso az én hősöm” – Mari Boya, az Aston Martin akadémistája

Source: motorsport.com
Tags: Adrian NeweyAndy CowellAston Martin F1 TeamCharles LeclercF1Fernando AlonsoFerrariForma-1HungaroringLance StrollLewis HamiltonMagyarországMax VerstappenSpa-FrancorchampsSpanyolország
Vámosi Péter

Vámosi Péter

Mi lesz a Massa-per vége?
176 Szavazat · 176 szavazat
Szavazok

Ajánló

Gumifüst és angol humor a Red Bull Showrunon – Coulthard és Friesacher pedig meséltek is

Gumifüst és angol humor a Red Bull Showrunon – Coulthard és Friesacher pedig meséltek is

2025.10.12.
Csak egy kattintás: A Motorsportol.hu még közelebb hozza a motorsportot hozzád!

Csak egy kattintás: A Motorsportol.hu még közelebb hozza a motorsportot hozzád!

2025.10.11.
Rakétatudomány a boxutcában: A Forma-1 és az űrtechnológia összefonódása

Rakétatudomány a boxutcában: A Forma-1 és az űrtechnológia összefonódása

2025.10.10.

TOP 5

  • Wolff: Egy őrült elvette az F1 legnagyobb bajnokának rekordját

    Wolff: Egy őrült elvette az F1 legnagyobb bajnokának rekordját

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Newey megnevezte a két legjobb F1-es pilótát, akikkel valaha is együtt dolgozott

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Massa újabb bombát robbantott: a Ferrari megtiltotta neki, hogy Alonsóról nyilatkozzon

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Itt a program, mutatjuk mikor nézheted a São Pauló-i Nagydíjat!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Az FIA rögtön megdöbbentő kijelentéssel nyit a Massa által indított bírósági eljárás kezdetén

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Heti hírek” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.