Lewis Hamilton számára 10 futam maradt, hogy megmentse első Ferraris szezonját. Meg tudja csinálni?
A 2025-ös F1-szezonból még 10 verseny van hátra, és Lewis Hamilton első szezonja a Ferrarinál eddig kihívásokkal teli volt.
14 verseny után a hétszeres világbajnok még nem állt dobogóra, és folyamatosan csapattársa, Charles Leclerc mögött végzett. A jövő héten Zandvootban visszatérő bajnokságban Hamilton 109 ponttal áll, ami azért 42 ponttal elmarad Leclerc pontszámától.
Nehézségei a Magyar Nagydíjon nyilvánvalóvá váltak, ahol saját teljesítményét „teljesen haszontalannak” minősítette. A 12. helyről indult, míg Leclerc pole pozíciót szerzett, ami egy nehéz év mélypontját jelentette.
A Ferrari csapatfőnöke, Fred Vasseur elismerte, hogy mind ő, mind Hamilton alábecsülték a maranellói alkalmazkodási folyamatot. Ennek ellenére az utolsó 10 verseny lehetőséget kínál Hamiltonnak, hogy debütáló szezonját a Scuderiánál erőteljesebb teljesítménnyel zárja.
Eredményeinek javítása azonban néhány fontos változtatást igényel. A Mercedesnél töltött 12 év után Hamilton fő kihívása az SF-25-höz és a Ferrari munkamódszereihez való alkalmazkodás.
A 2022-ben bevezetett ground-effect autók úgy tűnik, ellentétben állnak a természetes vezetési stílusával. Hamilton arról ismert, hogy későn, élesen fékezve veszi a kanyarokat „V” alakban. Ezek az autók azonban inkább a „U” alakú kanyarokat részesítik előnyben, ami azt jelenti, hogy nagyobb sebességgel kell átmenni a kanyaron.
Az SF-25 teljes potenciáljának kiaknázásához valószínűleg módosítania kell a hosszú karrierje során kidolgozott technikáit, különösen azokat, amelyek a Mercedesnél beváltak. Ez a technikai kihívás mentálisan is megterhelő.
Frusztráltsága a Hungaroringen is nyilvánvaló volt. A 40 éves Hamilton a korábbi nehéz szezonokban, például 2011-ben tanúsított rugalmasságára támaszkodva összpontosíthat az év hátralévő részére.
Mivel a Ferrari fejlesztési fókuszát a 2026-os autóra és az új motorszabályokra helyezi, Hamiltonnak a lehető legtöbbet kell kihoznia a jelenlegi csomagból, miközben felkészül az F1 új korszakára.
Az előre lepéshez a Ferrari erősségeire kell összpontosítani. A belga nagydíjon elért teljesítménye, ahol a boxutcából indulva a nap versenyzőjének választották, megmutatta, hogy okos stratégiával és ügyes versenyzéssel még mindig tud eredményeket elérni.
Hamilton kiválóan teljesített a Spa-ban a verseny elején, amikor még nedves volt a pálya, majd a pálya megszáradása után, amikor már száraz pályára való abroncsokat használtak, Alex Albon Williams-e mögött ragadt.
A Leclerc-kel folytatott csapaton belüli küzdelemhez való gyakorlatias hozzáállás, amelynek során csapattársa adatait tanulási eszközként használja, szintén segíthet neki jobban megérteni az SF-25-öt.
Mivel a bajnokság már elérhetetlen, a reális célok kitűzése kulcsfontosságú. Egyetlen dobogós helyezés is jelentős eredmény lenne, több dobogós helyezés pedig erős visszatérést jelentene.
Az utolsó 10 verseny megmutatja, hogy Hamilton képes-e megfordítani a szezonját és alapot teremteni a következő szezonra.
F1-es karrierje talán legnagyobb kihívása előtt áll, amelynek során alkalmazkodóképessége és kitartása most valóban le lesz tesztelve.