Max Verstappen a hétvégén bemutatkozik a Nürburgring Nordschleife pályán, ahol a Forma-1-es autóját GT versenyautóra cseréli.
A monzai Olasz Nagydíj megnyerése után alig egy héttel a négyszeres világbajnok szombaton és vasárnap az Eifel-hegységben részt vesz az NLS (Nürburgring Langstrecken-Serie) hetedik és nyolcadik fordulóján. Ezzel a holland régóta dédelgetett álma válik valóra, hiszen évek óta arról beszélt, hogy szeretne a Nordschleifén versenyezni. Mielőtt rajthoz állhatna a négyórás versenyeken, Verstappennek meg kell tennie a szükséges lépéseket a DMSB Permit Nordschleife megszerzéséhez, a Német Motorsport Szövetség által előírt engedélyhez. Ez azt jelenti, hogy pénteken részt kell vennie egy tantermi előadáson, majd vizsgát kell tennie. Ez a folyamat minden versenyzőre vonatkozik, függetlenül a tapasztalatától és hírnevétől.
Norbert Haug, a Mercedes motorsport korábbi vezetője megkérdőjelezte az ilyen követelmények szükségességét. Nevetségesnek nevezte, hogy Max Verstappennek Nordschleife engedélyt kell szereznie ahhoz, hogy ott indulhasson. Javasolt is egy olyan szabály bevezetését, amely mentesíti a pilótát ez alól a követelmény alól, ha már négy világbajnoki címet szerzett. Amennyiben Verstappen átjut az első akadályon, várhatóan a Lionspeed által nevezett Porsche Cayman GT4 CS-sel indul. Ezzel kell, hogy megszerezze a belépő szintű B engedélyhez szükséges köridőket. Ez lehetővé teheti számára, hogy hamar fellépjen az A engedély felé, megnyitva ezzel az utat a legfelső NLS kategóriában való versenyzéshez.
Németországi jelentések szerint Verstappen valódi célja az Emil Frey Racing Ferrari 296 GT3-mal való versenyzés. Ez pedig már vasárnap megtörténhet, attól függően, hogy milyen gyorsan haladnak a papírmunkák. A Red Bull logók továbbra is jelen lesznek, ugyanis ezt a versenyt az osztrák Red Bull GmbH támogatja, nem pedig az F1-es csapat miatt.
Verstappennek a versenyzési spektruma kiszélesítése volt az egyik szabadság, amelyet a Red Bull istállóval való szerződésének meghosszabbításánál keresett. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója elfogadta ezen kezdeményezést, és hangsúlyozta, hogy nem aggódik a kockázatok miatt:
„Amikor az F1-es autónk nem működött jól, ő mégis nagy lelkesedéssel volt ott. Ez fontos figyelemelterelés volt azért, hogy jól érezze magát a bőrében.”
Verstappen részvétele új mércét is jelent majd. Az év elején a Nordschleife-en felállított nem hivatalos körrekordja ugyanis vitát váltott ki a teljesítménykiegyenlítésről. Ezúttal egyenlő feltételek mellett fog szembeszállni a NLS többi résztvevőjével.
Korábbi demóitól eltérően Verstappen saját nevében fog versenyezni – ez is a DMSB hivatalos szabályainak egyike.






