Noha nullázott Azerbajdzsánban, mégis egy futamgyőzelemnyi az előnye a bajnokságban Oscar Piastrinak csapattársa előtt. Ám A Red Bull javulásával a Max Verstappen jelentette veszély egyre fenygetőbb.
A holland címvédő zsinórban két versenyt nyert meg a nyári szünet után, ezen a két versenyen összesen egy futamgyőzelemnyi hátrányt dolgozott le mindkét McLaren pilótával szemben, köszönhetően a csapat pocsék azeri hétvégjének.
A hátránya ugyan még mindig 69 pont az éllovas ausztrál mögött, ám ez hét futam alatt ledolgozható, főleg, ha lesz még egy-két ilyen pocsék hétvégéje a McLarennek.
Egyre többen tartják komoly veszélyforrásnak a hollandot, ám ennek ellenére sem akar a McLaren szakítani az év elején felállított stratégiával, miszerint nincs sorrend a versenyzők között.
Na de vajon miért? Erre a kérdésre igyekezett választ találni a The-Race két szakértője a portál F1-es podcastjében.
„Nem hiszem, hogy teljes mértékben elkötelezettek lennének Piastri és Norris párosa iránt. Noha azt hangoztatják, szeretik ezt a páros, ami nagyon jól működik, ami meg is mutatkozik a konstruktőri dominancián. De hogy ha egymás ellen fordulnak, vagy ha a csapatot a háttérbe szorítják magukat előtérbe helyezve, akkor biztos, hogy egyiküktől megválnak. De nyilván megakarják nyerni az egyéni bajnokságot is.” – vázolta Ben Anderson.
„Az ok, amiért még nem favorizálják Piastrit, az az, hogy nem elég nagy az előnye. Ezt nem teheted meg, amikor hét futam van hátra, 199 pont szerezhető és 25 pont a különbség a két versenyző között. Ha Norrisnak lenne egy újabb motorhibája és a hátránya ötven pontra nőne, akkor lehet már elgondolkodnának ezen.” – vetette fel Edd Straw.
Norris váratlan szövetségesre tehetett szert a bajnoki címért folyó harcban