A Forma-1 Szingapúri Nagydíja már a kezdetektől fogva a nézők és a sajtó figyelmének középpontjában állt: éjszakai, utcai pályás verseny, ahol a biztonsági autós periódusok, a hőség és stratégiák rendre produkálnak izgalmakat.
Az alábbiakban három emlékezetes esetet mutatunk be az F1-es Szingapúri Nagydíj eddigi történetéből.
2017 – Káosz a rajtnál: Nagyágyúk ütközése
A 2017-es futam emlékezetes volt a ferrarisok számára: az élről indult Sebastian Vettel és csapattársa, Kimi Räikkönen remek formában rajtolt, ám ez csak pillanatokig tartott. Az indulást követően Max Verstappen Red Bullja szorosan követte a Ferrarit, és érintette Räikkönent, aki Vettel oldalába csapódott. Mindketten azonnal kiállni kényszerültek, és később Verstappen is kiesett, miután hátulról összeért Fernando Alonso McLarenjével. A többiek Safety Car mögött haladva folytatták a versenyt.
Ez történelmi pillanat volt: ez volt az első olyan F1-futam, ahol mindkét Ferrari már az első körben kiesett.
A mezőnyt Lewis Hamilton vezette ezután, és biztos előnnyel nyerte a versenyt Daniel Ricciardo és Valtteri Bottas előtt. Hamilton a győzelemmel 25 pontot szerzett, és világbajnoki előnye 3 pontról 28 pontra nőtt a tabella élén.
2015 – Hamilton műszaki malőre
A 2015-ös világbajnoki tabellát ekkor Lewis Hamilton vezette, de Szingapúrban váratlan technikai probléma törte meg pontszerző sorozatát. A Mercedes britje a verseny közepén teljesítményromlást érzékelt autójában, majd a 32. körben kénytelen volt kiállni – később kiderült, hogy egy apró alkatrész, egy fémkapocs tört el a turbófeltöltő és a beömlőcső között, így megszűnt a turbónyomás.
Hamilton kiesését kihasználva Sebastian Vettel végzett az első helyen Ferrarival, mögötte Daniel Ricciardo a Red Bull-lal és Kimi Räikkönen a másik Ferrarival.
Hamilton kiesésével csapattársa és riválisa Nico Rosberg a negyedik lett, amivel faragott a lemaradásából a brithez képest.
2008 – Crashgate
Ezt az esetet minden bizonnyal minden F1-rajongó ismeri, hiszen máig szolgáltat témát.
A Renault-csapat versenyzője, Nelson Piquet Jr. szándékosan ütközött a falnak a 15. körben, hogy előnyhöz juttassa csapattársát, Fernando Alonsót. A baleset Safety Cart idézett elő: Alonso korábban előrehozott kerékcserét hajtott végre, így a bokszkiállások után megőrizte a vezető pozíciót, és az újrainduláskor az első helyen maradt. Alonso végül megnyerte a futamot (a 15. rajtkockából rajtolva), miközben az eredetileg vezető Felipe Massa épp Piquet balesete miatt bukta el előnyét.
A későbbiekben Piquet Jr. fedte fel a szándékos ütközés tényét, ami miatt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) vizsgálatot indított. Erre azonban csa 2009-ben került már sor, így a 2008-as világbajnoki címre a vizsgálatnak már nem volt ráhatása.
Ez a sérelme máig is Felipe Massának, aki állítja, hogy a Crashgate megfosztotta őt egy világbajnoki címtől. Az ügyben még idén bírósági tárgyalást tartanak.
Számodra mi a legemlékezetesebb szingapúri F1-es esemény?
Massa a végsőkig fog harcolni a perében, hogy igazságos eredményt érjen el