Szombaton, a Szingapúri Nagydíj harmadik szabadedzésén először 1:33.743-as idővel Yuki Tsunoda kezdett az élen.
A McLaren pilótái is korán pályára hajtottak: Lando Norris 0,175 másodperccel Oscar Piastri előtt végzett az első mért köreik után. Mindketten közepes gumikon vannak, több üzemanyaggal, mint amennyivel az időmérő edzésen mennek majd.
Nem úgy a Williams, amely lágy gumikon kezdett, hogy időmérős köröket szimuláljon. Carlos Sainznak majdnem sikerült összeütköznie is Norrisszal. Utóbbi lassú körön volt, míg Sainz mért körtön érkezett mögött. A spanyol pedig kis híján eltalálta a McLare hátsó szárnyát.
Nem ez volt az első alkalom, hogy Norris-t eltalálták a hétvégén: Tegnap a boxutcában Charles Leclerc a falnak lökte. Ezért a Ferrari 10 000 eurós büntetést kapott veszélyes kiengedés miatt.
Nagyjából negyedórával a kezdés után Liam Lawson ütközött a falnak: a 7-es kanyarból kijövet a 8-as kanyarban letörte az első szárnyát, és a jobb első felfüggesztése is megsérült, miután szélesen fordult a kanyar kijáratánál, át a rázőköveken, mire elvesztette az iráányítást autója felett. Piros zászlós megszakítás következett.
35 perc volt még hátra, mikor újból zöld jelzést kapott a mezőny.
A 10. kanyarban Sainz a menekülő útrasodródott egy elfékezés után, így szerencséjére falat nem ért.
Eközben Alex Albon feljött a második helyre, 0,152 másodperccel lemaradva Norris mögött.
George Russell az első lágy gumis körével az ötödik helyen kezdett, Andrea Kimi Antonelli pedig a hatodikon, fél tizeddel lemaradva csapattársától. Utóbbi azonban nem sokkal később átvette a vezetést Norristól.
Fernando Alonsónak rádión szóltak, hogy térjen vissza a boxba, alig több, mint negyedórával az edzés vége előtt. Ám a versenyző elégedetlen hangjából egyértelműen kiderül, hogy ez nem tervezett kérés volt.
Ezt követően Leclerc az élre állt, de csak ezt követően kezdtek ömleni a jobbnál jobb köridők, így hamarosan másik a 9. helyre csúszott vissza. Sorra változott az élen álló versenyző neve.
A végén még búcsúzóul Franco Colapinto majdnem a falra paszírozta Verstappent. Utóbbi azonban ennek ellenére az élen zárt, öt pedig Piastri, Russell, Antonelli, és Norris követi, mindannyian 1 tizedmásodpercen belül.
Végeredmény:
Versenyző | Csapat | Diff | Körök | |
---|---|---|---|---|
1 | Max Verstappen | Red Bull Racing | 1:30.148 | 15 |
2 | Oscar Piastri | McLaren | +0.017 | 25 |
3 | George Russell | Mercedes | +0.049 | 17 |
4 | Andrea Kimi Antonelli | Mercedes | +0.089 | 18 |
5 | Lando Norris | McLaren | +0.089 | 25 |
6 | Carlos Sainz | Williams | +0.244 | 22 |
7 | Isack Hadjar | Racing Bulls | +0.341 | 24 |
8 | Lewis Hamilton | Ferrari | +0.411 | 22 |
9 | Nico Hülkenberg | Kick Sauber | +0.489 | 22 |
10 | Charles Leclerc | Ferrari | +0.503 | 22 |
11 | Alexander Albon | Williams | +0.520 | 23 |
12 | Gabriel Bortoleto | Kick Sauber | +0.549 | 24 |
13 | Esteban Ocon | Haas | +0.636 | 23 |
14 | Oliver Bearman | Haas | +0.651 | 24 |
15 | Fernando Alonso | Aston Martin | +0.775 | 21 |
16 | Franco Colapinto | Alpine | +0.899 | 22 |
17 | Lance Stroll | Aston Martin | +1.112 | 23 |
18 | Yuki Tsunoda | Red Bull Racing | +1.292 | 24 |
19 | Pierre Gasly | Alpine | +1.495 | 22 |
20 | Liam Lawson | Racing Bulls | +3.480 | 7 |
Piastri megértette, hogy mit nem tehet meg többé Verstappen miatt