Charles Leclerc szerint a Scuderia Ferrari jelenlegi nehézségei miatt ő és csapattársa, Lewis Hamilton is, nem többek, mint „utasok”, az autójukban.
A monacói pilóta, aki újabb megterhelő futamon van túl a Marina Street Bay Circuit pályán, őszintén beszélt az SF-25 autóval kapcsolatos problémákról. Leclerc részletesen elmagyarázta, hogy az istállója továbbra is küzd az autó teljesítményének kiaknázásával, ami miatt nem tudnak lépést tartani a top riválisaikkal:
„Sajnos nincs olyan versenyautónk, amellyel felvehetnénk a harcot az előttünk lévőkkel. A McLaren mindig is akkora előnnyel rendelkezett hozzánk képest, mint az év elején. A Red Bull Monzától kezdve előrelépett, és most ugyanazon a szinten vannak, mint a McLaren. A Mercedes is már ugyanazon a szinten van, mint a McLaren és a Red Bull, és csak aztán jövünk mi. Nem könnyű, mert jobb pozíciókért akarsz küzdeni. Most azonban azt érzem, mintha csak utasok lennénk az autóban, és nem tudunk kihozni belőle sokkal többet.”
Leclerc és a Ferrari csapata a 2024-es sikerekkel ellentétben egy nagyrészt nehézkés 2025-ös szezont élnek meg. A Scuderiának idén nem sikerült versenygyőzelmet szereznie. A legutóbbi futamok – különösen a nyári szünet utáni folytatás óta – a csapat számára kiábrándító eredményekkel zárult.
A Szingapúri Nagydíjon a 27 éves pilóta a hatodik helyen végzett. Csapattársa, Lewis Hamilton a pálya határainak túllépése miatt kapott öt másodperces büntetéssel pedig a nyolcadik helyen végzett. A Marina Bay-i futamon mindkét pilóta kénytelen volt korán felemelni a gázt és szabadon gurulgatni a fékek túlmelegedése miatt. Leclerc ezért kitért a Szingapúri Nagydíjon tapasztalt fékproblémákra is. A Ferrari pilótája kiemelte, hogy rendkívül nehéz volt versenyképesnek maradni ezen problémák kezelése mellett:
„A 8. körtől kezdve már minden a fékek kezeléséről szólt. Azt hiszem, egy ilyen pályán mindenkinek meg kellett küzdenie ezzel a problémával, de mi a legrosszabb helyzetben voltunk, ami rendkívül megnehezítette a dolgunkat. A teljes versenyünk nagyon bonyolultan alakult.”
Míg Leclercnek sikerült a fékeket a verseny végéig kímélnie, Hamiltonnak a bal első fékje lángra is kapott. A hétszeres bajnok a szingapúri verseny utolsó körét nagyrészt fékpedál nélkül teljesítette, ami pedig az Aston Martin pilótája, Fernando Alonso rádiós kirohanását váltotta ki.
x