Ismét bővülhet a naptár a MotoGP-ben.
Idén a Cseh Nagydíj visszatért és végre a Magyar Nagydíj is bekerült a körforgásba. Jövőre érkezik Brazília, amely Argentínát váltja, és a rotációs rendszer elhagyása mellett Aragón is marad.
Thaiföld is legalább 2031-ig rendez futamot. Az ázsiai pálya idén a szezonnyitó futam lett, ahogyan jövőre is lesz. Az ország 2018-ban érkezett a MotoGP-be és 2020 és 2021 kivételével, amikor a koronavírus miatt nem volt ott verseny, tagja a versenynaptárnak.
Azonban egy másik ázsiai ország is bebiztosíthatja a jövőjét a MotoGP-n belül. A Motorsport.com értesülései szerint visszatérne Kína, amely 2005 és 2008 között rendezett nagydíjat a Shanghai International Circuiten. Akkor az elmaradó nézettségi adatok és további problémák miatt az eredetileg 2011-ig érvényben levő szerződést a Dorna felbontotta az országgal.
Érdekesség, hogy a négy nagydíj alatt minden évben volt magyar motoros is a világbajnokságban. 2005-ben három is, a Moto3-ban, ami akkor még 125 köbcentisek néven futottak, Talmácsi Gábor és Tóth Imre, a Moto2-ben, ahol 250 köbcentisekként mentek, pedig Rizmayer Gábor volt jelen. 2006-ban Rizmayer távozott a középső géposztályból, így Tóth és Talmácsi futott magyarként a 125-ösök között. 2007-ben Tóth szintet lépett, Talmácsi maradt, így két kategóriában versenyzett magyar, ahogy 2008-ban is. Közülük Talmácsi volt a legsikeresebb, aki az első és utolsó Kínai Nagydíjon is harmadik lett, előbbi pedig első világbajnoki pódiuma volt.
Kína visszatérése legkorábban 2027-ben valósulhat meg, mivel a jövő évi naptár már teljes. Esetleg egy tartalék pályaként jelenhet meg, és ugorhatna be, amennyiben valamelyik országnak nem sikerülne megrendeznie a futamot. Bár az elmúlt években ilyenre nem volt példa, akkor vagy elmaradt a futam, vagy valamelyik helyszín duplázott a rendezésben.
A hírek szerint az Ausztrál és a Malajziai Nagydíj között a Dorna igazgatósága Kínába utazott, hogy tárgyaljanak a visszatérésről, ami magában foglalta a CFMoto egyik gyártóüzemének meglátogatását is. A CFMoto a világbajnokság egyetlen kínai márkája, amely jelenleg a KTM-mel áll partnerségben.
A vállalat erőteljesen pályázott arra, hogy 2028-tól a Moto3 motorok kizárólagos beszállítója legyen, de a szerződést végül a Yamaha nyerte el. A CFMoto mellett azonban a Juss Sports, ami 2004 óta a Forma-1-es nagydíj szervezéséért felelős promóter, várhatóan részt vesz a MotoGP-projektben.
A CFMoto 2022-ben lépett be először a Moto3-ba a Prüstel GP révén. Majd a csapat 2023 végén lehúzta rolót, így a márka átment az Aspar Teamhez, akikkel már a Moto2-be is beléptek. A házasság eddig elég sikeres, már első évükben világbajnokok lettek együtt a Moto3-ban David Alonsóval. A kolumbiai versenyző húsz futamból tizennégyet megnyert, aminek hála a gyártói bajnokságot is könnyedén behúzták.
Egykori Forma-1-es pályán állított fel rekordot Razgatlıoğlu – videó






