A teszten Jorge Martín többet tudott meg a motorjáról.
Jorge Martín idei éve a sérülésekről szólt, hiszen négyszer is lesérült. Ezért a tavalyi MotoGP-világbajnok nem tudott megfelelő időt eltölteni az új csapatánál, hiszen az előző évben még a Pramacnál motorozott. Az Aprilia idén ugrásszerű növekedést mutatott, de csak Marco Bezzecchi tudta ezt megmutatni. Martín két évig köteleződött el az olaszoknál, és ugyan volt egy balhéja velük, maradni fog jövőre is, és akkor a szabályváltozás előtti utolsó szezonban megmutathatja igazán, hogy mire képes.
A szezonzáróra visszatért, de kizárólag egy teszt jelleggel. Nem kockázatott semmit, a futamon még integetni is volt ereje, mielőtt a tizenötödik körben kiállt a boxba. Az ilyenkor esedékes szezonvégi teszteken természetesen ott volt, amit már komolyabban vett. Az Apriliával ötvenkét kört ment a pályán, és azt a vázat próbálgatta, amellyel csapattársa az utóbbi időben versenyzett, közben a csapat néhány új aerodinamikai koncepcióját is értékelte.
Végül Martín tizennyolcadikként végzett, és a nap végén elmondta, hogy úgy érezte, a frissített futóművel természetesebben tudott haladni, azonban néhány új aerodinamikai alkatrészt nem értett:
„Jó nap volt. Számomra mindenképpen jó, ha többet tudok az Apriliával motorozni. Magabiztosnak kell lennem, de néha még mindig újoncnak érzem magam ezzel a motorral. Nehéz megértenem a különböző dolgokat, vagy amikor olyan dolgokat változtatunk, mint a karosszéria. Számomra tehát a legnagyobb előrelépés a váz volt. Ez nagyon jó volt. Azonnal elkezdtük használni. Úgy éreztem, hogy a kanyarodás természetesebb lett, és jobban illik a stílusomhoz. A karosszériát nehéz volt megérteni. Meg kell tartanunk néhány megbeszélést, hogy megértsük, mit kell kipróbálni Malajziában, mert nagyon jó érzéssel zártuk a szezont, és ezt tovább javítani nagyon nehéz. Szóval igen, egy olyan nagy változás, mint a karosszéria, nagyon fontos döntés.”
A keddi tesztprogramjának része volt néhány ergonómiai módosítás, amelyek közül szerinte néhány hasznosnak bizonyult:
„Sok ergonómiai dolgot kipróbáltam. Különböző tankot, különböző lábtartókat. Volt néhány pozitívum. Viszont zavaró volt a vezetési stílus szempontjából, és nagyon kevés idő volt a kipróbálásra, ezért visszatértünk az alaphoz. Malajziában már kicserélem a lábtartókat, hogy javítsak az Apriliával való stílusomon. A hajtás még mindig nagy probléma számomra, amikor kijövök a kanyarokból, hogy métereket nyerjek. Normális esetben ez az erősségem, de az Apriliával nem megy. Szóval erre akarok igazán koncentrálni.”
A Valenciai Nagydíjra kizárólag a tesztelés miatt visszatérő spanyol elárulta, hogy a következő szezonig nem fog unatkozni. Nagyon sokat fog készülni a következő évre:
„Fizikai szempontból sok munkám lesz ezen a télen. Jól ment a motorozás, de nem érzem magam százszázalékosan. Mentálisan is, amikor ilyen kis margóval motorozol, hogy ne ess balesetet, nem tudsz magabiztos lenni. A hétvégéhez képest jelentősen javítottam a köridőmet a közepes gumikon, ami nagy előrelépés. Nem tettem fel lágy gumikat. A lágy gumikkal talán fél másodpercet nyertem volna, és az első ötben végeztem volna. De a cél más volt, és remélem, hogy ez a tél segít majd lezárni a szezont, és mentálisan tisztán látni a következő szezont, hogy tudjak nyomni.”
Szenvedős lesz Martín 2026-os évének eleje, de ezt el kell fogadnia






