Sajtóhírek szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) több bizonyítékot is találta arra, hogy számos Forma-1-es csapat olyan illegális megoldást használt, amivel előnybe kerültek.
A beszámolók szerint ezek a csapatok olyan megoldást használtak a padlólemezükön (titánium alkatrész), amelyek a hő hatására tágulnak ezzel csökkentve azok kopását és ebből fakadóan lehetővé téve az autó alacsonyabb hasmagasságra állítását.
Ez a megoldás mivel az autó alján van szemmel nem látható, de a legutóbbi brazil hétvégén több csapatvezető és szakembernek szabad szemmel is feltűnt, hogy egyes autók jóval alacsonyabb hasmagassággal mennek pályára, de a szokásos kötelező FIA-ellenőrzésen átmentek és nem kaptak semmilyen büntetést.
A trükk azonban szabályellenes, mivel a szabályok előírják, hogy az autó alján lévő padlólemezt úgy kell kialakítani, hogy abban nem lehet szintbeli különbség, ám a most kitalált titánium blokk a hőtágulás miatt tud alacsonyabban lenni, mint a padlólemez többi része.
Hogy mely csapatok alkalmazták ezt, azt nem tudni, de állítólag Brazíliában a sprintverseny és a rendes futam között eltávolíttatták ezt az autókról, amely miatt több csapat is komolyan veszített a teljesítményéből.


