Dr. Helmut Marko és a Red Bull gyakorlatilag szinonimái egymásnak, és mindkét név elválaszthatatlanul összekapcsolódik a Forma-1 történelmének egyik legsikeresebb partnerségével.
Ugyan Dr. Marko általában nem kapja meg a csapat sikereiért járó elismerést, ő volt a Milton Keynes-i csapat felemelkedésének valódi mozgatórugója. A kulcsfontosságú pozíciókra olyan személyeket keresett, mint Christian Horner csapatfőnök és Adrian Newey műszaki igazgató. Az ő leigazolásuk végül a Red Bull Racinget az F1 mai nagyágyújává tette. A történelem azonban teljesen másképp alakulhatott volna, amennyiben Marko a Ferrarihoz igazolt volna. A Beyond the Grid Podcastban Tom Clarksonnal folytatott beszélgetésében a 82 éves osztrák szakember elárulta, mennyire közel állt ahhoz, hogy aláírjon a Scuderiához. A 1972-es Francia Nagydíj során a Clermont-Ferrand-i pályán történt balesete előtt, amelyben bal szemét vesztette el, Marko egy héttel korábban egy Ferrari sportautót vezetett:
„Akkor, egy héttel korábban, egy Ferrari sportkocsit vezettem. Pole pozícióból indultam, második lettem, és kaptam egy ajánlatot a Forma-1-re is.”
A megdöbbent Clarkson megkérdezte, hogy az ajánlat a Ferrarihoz való csatlakozásra vonatkozott-e, mire Marko így felelt:
„Igen, a Ferraritól kaptam ezt az ajánlatot, amit egyből alá is írtam.”
Amikor konkrétan rákérdeztek, hogy az aláírt dokumentum szerződés volt-e, Marko tisztázta:
„Nem, ez egy szándéknyilatkozat volt. Maranellóba kellett volna mennem. Végül is az öreg Enzo Ferrari mindig részt kell, hogy vegyen ilyesmiben. Személyesen ott kell lenned, hogy megmutasd magad az ottani közönségnek.”
Bár a tárgyalásokban addig Ferrari személyesen nem vett részt, Marko egyszer mégis összefutott a legendával:
„Nem, Peter Schetty volt az, aki akkoriban a csapatfőnök volt, vele egyeztettem. Clermont után Maranellóba kellett volna mennem, de később Niki Laudával érkeztem oda. Kicsit segítettem neki ezekben a tárgyalásokban, és akkor mentem oda, és láttam őt először személyesen.”
A versenyzés istenei azonban gondoskodtak arról, hogy Marko a pilótaként elmulasztott potenciális címeket a Red Bull Racing jelenlegi főtanácsadójaként megszerezhesse. Amióta ő és a Red Bull néhai társalapítója, Dietrich Mateschitz úgy döntöttek, hogy beszállnak a királykategóriába, a csapat 6 kettős bajnoki címet és további két pilóta címet nyert. Junior pilóta-fejlesztő programjukon keresztül több fiatalt indítottak a sorozatban, mint bármelyik riválisuk.






