Az első kört követően egy veszélyes jelent szemtanúja volt a világ.
A Las Vegas-i Nagydíj rajta három dolog miatt érdekes volt. Az első, hogy Lando Norris nem tudta megtartani az első helyet Max Verstappennel szemben, de George Russell is megelőzte. Nem sokkal hátrébb, a Oscar Piastri került nehéz helyzetbe, mikor Liam Lawson rácsúszott és nekikoccant. Majd a mezőny végében Gabriel Bortoleto nézte el az egyes kanyart, ami után belerongyolt Lance Strollba.
A sok mozzanat után, a jó pár törmelék volt szanaszét az egyes kanyarban, de nem jött sem a virtuális, sem a rendes biztonsági autó, csak sárga zászló volt érvényben. Ennek ellenére néhány pályabíró bement a bukótérbe takarítani, miközben teljes gázzal érkezett a mezőny. Ebből sokkal hajmeresztőbb eset is lehetett volna, azonban szerencsére nem lett baj.
The pinnacle of motorsport #LasVegasGP pic.twitter.com/H2ehuvb3rQ
— Autosport (@autosport) November 23, 2025
Ilyenkor kérdés, hogy azok a pályamunkások miért mentek ki a pályára, ki adott nekik jelet. A korábbi Forma-1-es versenyigazgató, Niels Wittich teljesen elfogadhatatlannak minősítette a futam alatt dolgozó bírókat.
„Ez nem történhet meg. Ez egy teljesen elfogadhatatlan helyzet. Természetesen mindig találunk egy előre megtervezett felállást, különösen az egyes kanyarban. Ott minden rajtnál mozgásba hozzák a pályabírókat, vagy legalábbis készenlétbe helyezik őket. Ez a legnagyobb ellenőrzött rés a rajtnál, miután az utolsó autó elhaladt, arra az esetre, ha bármilyen törmeléket vagy alkatrészt hagynak, amit fel kell szedni. De mivel ez olyan sokáig tart, hogy az autók gyakorlatilag már visszatérnek a gyors körükre, egy dupla sárga zászló már nem elég ebben a helyzetben.”
„Ez egyszerűen helytelen, és nem értem, hogy ez hogyan történhetett meg már másodszor ebben az évben. A legegyszerűbb módja annak, hogy ilyen helyzetben reagáljunk, még akkor is, ha látható, hogy valami késik, vagy ha a helyzet más intézkedést igényel: egy másodpercen belül teljes pályás sárga zászló aktiválható, és akkor mindenkinek lassítania kell. Ez lett volna a leggyorsabb és legegyszerűbb megoldás egy ilyen helyzet tisztázására és biztosítására. Az én szemszögemből nézve nem szeretnéd ezt látni.”
Wittich 2022-től volt az F1 versenyigazgatója, a hírhedt Michael Masit váltotta kezdetben Eduardo Freitasszal, majd 2023-tól már csak egyedüliként volt. A német szakember pont a tavalyi Las Vegas-i Nagydíjon került ki a körforgásból, Rui Marques váltotta, aki jelenleg is a betölti a pozíciót. Az FIA szerint Wittich mondott le a pozíciójáról, később azt állította, hogy meglepődött, mivel senki sem tudott választ adni arra, miért távolították el a posztjáról.
„Megölhettem volna őket!” – Lawson sokkot kapott a Mexikói Nagydíjon






