Toto Wolff hangsúlyozta a Mercedes – és tágabb értelemben más F1-csapatok – előtt álló veszélyeket az új idény kezdete előtt.
2026-ban teljesen új karosszéria- és hajtásegység-szabályok lépnek életbe, és a jelentősen megváltozott szabálykönyv fel fogja forgatni a Forma-1 erősorrendjét. Az év kezdetén a Mercedes várhatóan az élen fog állni, nem kis részben annak köszönhetően, hogy a brackley-i alakulat kiválóan teljesítette az átállást a turbó-hibrid hajtásegységekre, amikor 2014-ben utoljára változtak a motorra vonatkozó előírások. Ez nyolc egymást követő konstruktőri bajnokságot hozott nekik, és az istálló karosszéria-részlege is magas színvonalon dolgozott.
Bár a csapat megingása 2022-ben kezdődött, már a talajhatásos korszakban, a paddockban mindenki arra számít, hogy a Mercedes visszatér a bajnokság élére. Az istálló hangsúlyozta, hogy az ilyen spekulációk nem belülről érkeznek, és ebben a szakaszban a pletykák pusztán relatívak és elméleti jellegűek. Wolff pedig nagyon is tisztában van a csapatokat övező kockázatokkal. Amikor a szezonzáró értékelés során megkérdezték tőle, hogy csapata 2026-ban is erős lesz-e, így felelt:
„Nos, igazán remélem. De én ismerten pesszimista vagyok, és a pohár számomra mindig félig üres, nem pedig félig tele. Célokat tűztünk ki magunk elé a motorral és a karosszériával kapcsolatban.”
A legújabb elméletek szerint a Mercedes és a Red Bull kihasználhatta a motorra vonatkozó szabályok egyik kiskapuját, ami azt jelentheti, hogy ezek a csapatok kezdetben előnyben lesznek. Ugyanakkor tiltakozás várható, ami feltehetően technikai utasítást váltana ki az FIA részéről, ha valóban kihasználták a szabályok szürke zónáját. Bár a megbízhatóság lesz a fő hangsúly a barcelonai zártkörű tesztelésen és a két hivatalos előszezonbeli teszteken, az osztrák úgy véli, hogy a versenyképességi kép hamar kezd majd kirajzolódni:
„Szerintem az lesz a legfontosabb, hogy a szezon során folyamatosan fejlesszük az eszközöket.”
Antonelli elkottyintott pár dolgot a Mercedes 2026-os autójával kapcsolatban






