Motorsportol.hu
2025. augusztus 21, csütörtök
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Alonso szerint az F1-es autók nem kompatibilisek Las Vegassal

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2023.11.21.
Alonso szerint az F1-es autók nem kompatibilisek Las Vegassal

Fotó: Aston Martin F1 Team

ADVERTISEMENT

Fernando Alonso úgy véli, a jelenlegi Forma-1-es autók a nagy sebességű egyenesek után a Las Vegasban jelenlévő lassú kanyarokra nem igazán alkalmasak.

Hozzátette, hogy „nem túl szórakoztató” ilyen pályán vezetni a hideg körülmények között. A tapadás és a hőmérséklet egész hétvégén megnehezítette a versenyzők dolgát.

Ez is érdekelhet

Egy „seggfej” hiányzik Toto Wolffnak

Egy „seggfej” hiányzik Toto Wolffnak

2025.08.21.
Russell: Hamilton távozása mindenkinek jót tett

Russell: Hamilton távozása mindenkinek jót tett

2025.08.20.

Alonso úgy véli, hogy a modern Forma-1-es autókat inkább a sorozat klasszikusabb pályáinak lendületes kanyarjaira tervezték, mintsem a Las Vegas-i hosszú egyenesekre.

A Las Vegas Strip Circuit által létrehozott nagy végsebességek vetekedtek a Monzában tapasztaltakkal, az átlagsebességek pedig egy kör alatt meghaladták a Spa-Francorchamps-i átlagsebességet.

Alonso úgy véli, hogy egy ilyen elrendezés nem kedvez annak, hogy kihozzák a maximumot az autókból.

„Egyensúlyra van szükségünk, ahogy azt a héten is mondtuk” – idézte Alonsót a Total Motorsport.

„Nem túl szórakoztató egy ilyen pályán 360 km/órás sebességgel vezetni, tapadás nélkül, kilátás nélkül, pattogással és ilyen dolgokkal.”

„Tudom, hogy a show kívülről talán jól néz ki, de ezeket az autókat nem arra találták ki, hogy 80 km/órás sebességgel menjenek át a kanyarokon.”

„Ezek az autók arra készültek, hogy Suzukában, Barcelonában, Silverstone-ban menjenek, és maximalizálják az F1 potenciálját” – tette hozzá a spanyol.

„Szerintem egyensúlyt kell teremtenünk a bajnokságban és a naptárban. Szerintem ezt tesszük, de nem hiszem, hogy ez az egyetlen járható út.”

„Úgy gondolom, hogy meg kell tartanunk néhány hagyományos versenyt is, ahol az F1-es autó ragyoghat.”

Alonso versenye eseménydúsan alakult, a rajt után meg is forgott, bár a Safety Car segítségével vissza tudott zárkózni a mezőnyre.

A kilencedik helyet tudta végül megszerezni, de kifejtette, hogy bár Las Vegas utcáinak „veszélyességi foka” folyamatosan jelen volt, összességében jól sikerült a verseny.

„Azt hittem, hogy vége, amikor megláttam az Alfa Romeót, és rossz irányba fordultam, szóval örülök a végeredménynek és a pontszerzésnek.”

„Az egyetlen dolog a tapadás szintje, amit tegnap már érintettünk. Szerintem rendkívül alacsony. Tudom, hogy mindenkinél ugyanez a helyzet, de egy utcai pályán néha van egy veszélyességi tényező, amit szintén mérlegelnünk kell, szerintem Lando elég keményet bukott a 12-es kanyarban.”

„A tapadási szint és a hőmérséklet nagy igénybevételnek tette ki a gumikat, jelentős szemcsésedésnek.”

„Talán jövőre javíthatunk a dolgokon, mert tanulni fogunk az idei szezonból, de szerintem a verseny jó volt.”

Norris odaszúrt Alonsónak: „Én még fiatal vagyok”

Tags: F1Fernando AlonsoForma-1Las Vegas-i Nagydíj
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Kilátogatsz hétvégén a MotoGP Magyar Nagydíjára?
99 Szavazat · 99 szavazat
Szavazok

Ajánló

Igazi időutazás a MotoGP múltjába és jelenébe – MotoGP Illusztrált történelem

Igazi időutazás a MotoGP múltjába és jelenébe – MotoGP Illusztrált történelem

2025.08.12.
Botrányok, cserék és történelmi pillanatok: Félévi F1-es értékelés

Botrányok, cserék és történelmi pillanatok: Félévi F1-es értékelés

2025.08.10.
Ott leszel az idei F1-es Magyar Nagydíjon? Ezeket az infókat mindenképp tudnod kell!

Ott leszel az idei F1-es Magyar Nagydíjon? Ezeket az infókat mindenképp tudnod kell!

2025.07.29.

TOP 5

  • Räikkönen lesz az új Verstappen?

    Räikkönen lesz az új Verstappen?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Meglepő ok miatt, de az Aston Martin felvásárolná az egyik F1-es riválisát

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Ma 2 éve, hogy Massa beperelte a Forma-1-et – Lássuk, hol tart az ügy most!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Megfejtették a McLaren dominanciájának a titkát

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Leclercnek már szúrja a szemét Hamilton ferraris fizetése

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu