Autó

Ha Ferrari, vagy LEGO rajongó vagy, akkor meghozzuk a kedved Dániához!

Dánia talán nem az az ország, ami a leggyakrabban jut az emberek eszébe utazási célpontként. De ha nem lenne elég érv a skandináv országba való látogatáshoz a hygge, az, hogy a világ legboldogabb országaként tartják számon, hogy onnan származik Hans Christian Andersen, Mads Mikkelsen és Kevin Magnussen, akkor íme még egy indok: megnyitotta kapuit a dániai LEGOLAND új attrakciója, ahol egy életnagyságú, LEGO-ból épült Ferrari Monza SP1 is megtekinthető! 

Az alkotás a „Ferrari Build and Race” nevet kapta, de a helyszínen lehetőség van arra is, hogy a látogatók maguk is megépítsenek egy Ferarit LEGO kockákból. Ha ez elkészült, beszkennelik a járművet, és a Ferrari fioranói tesztpályájának digitális változatára helyezik.

Az életnagyságú autónak valódi kerekei és gumiabroncsai vannak, de minden más építőkockákból készült.

[soliloquy id=”1487″]

 

Az SP1 és SP2 2018-ban debütáltak, limitált szériás modellként a Ferrari Icona családjának részeként.

A márka 1950-es és 1960-as évek eleji sportautóiból merítettek ihletet. Mindkettőben egy-egy 6,5 literes V12-es motor dolgozik, amely 809 lóerőt teljesít, ami elég ahhoz, hogy 2,9 másodperc alatt elérje a 62 mérföld/órás sebességet. Ráadásul a 124 mérföld/óra 7,9 másodperc alatt jön össze. A végsebesség pedig meghaladja a 186 mérföld/órát.

Mindkét modell alapjai a 812 Superfastból származnak. A legnagyobb különbség közöttük, hogy az SP1 együléses, az SP2-ben pedig egy utas is elfér. „Virtuális szélvédővel” rendelkeznek, amely eltéríti a légáramlatot az utasok felett.

A Ferrari mindössze 499 darabot gyártott az SP1-ből és az SP2-ből. A vásárlók között volt a sztárszakács Gordon Ramsay is, aki egy piros-fekete színű kétüléses példányt vásárolt.

A Ferrari az SP1-et és az SP2-t a Daytona SP3 követte. Ez olyan modellekből merített ihletet, mint a 330 P3/4, a 350 Can-Am és az 512 S. A 812 Competizione 6,5 literes V12-es motorja volt, de olyan módosításokkal, mint a titánból készült összekötő rudak és a kiegyensúlyozott forgattyús tengely. A motor 828 lóerős és 514 lb-ft teljesítményű. A fordulatszám az egekbe szökött 9500-as fordulatszámon van.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

24 év börtönbüntetést úszott meg az adóhivatallal packázó korábbi spanyol világbajnok

Alfonso „Sito” Pons, a kétszeres 250 köbcentis világbajnok végre lezárta nem sportolói életének legsötétebb -…

1 óra ago

Beleszólhat-e a Honda az Aston Martin versenyzői felállásába?

A Honda a jövőben beleszólhat az Aston Martin pilótafelállásába, ugyanakkor Fernando Alonso és Lance Stroll…

3 óra ago

Márquez a saját hibájából tanulva intette óva Martínt

A MotoGP regnáló bajnoka, Jorge Martín szerint Marc Márquez „szívből jövő” tanácsai a sérüléséből való…

5 óra ago

A Toyota ott segít a Haasnak, ahol a Ferrari nem tud

A Haas tavaly októberben kötött megállapodást a Toyotával, azon belül a Toyota Gazoo Racinggel, a…

7 óra ago

Hamilton elfeledett F1-es pilótát tart az egyik legtehetségesebb versenyzőnek, akivel valaha versenyzett

Lewis Hamilton elárulta, hogy egy olyan pilóta, aki mindössze egyetlen Forma-1-es futamot nyert, az egyik…

17 óra ago

Nulláról 5 kilométer – avagy hogyan vitt rá a Ferrari a futásra

Nem vagyok futó – mindig is utáltam a futást, egy busz után loholni is az…

19 óra ago