Autó

Ha Ferrari, vagy LEGO rajongó vagy, akkor meghozzuk a kedved Dániához!

Dánia talán nem az az ország, ami a leggyakrabban jut az emberek eszébe utazási célpontként. De ha nem lenne elég érv a skandináv országba való látogatáshoz a hygge, az, hogy a világ legboldogabb országaként tartják számon, hogy onnan származik Hans Christian Andersen, Mads Mikkelsen és Kevin Magnussen, akkor íme még egy indok: megnyitotta kapuit a dániai LEGOLAND új attrakciója, ahol egy életnagyságú, LEGO-ból épült Ferrari Monza SP1 is megtekinthető! 

Az alkotás a „Ferrari Build and Race” nevet kapta, de a helyszínen lehetőség van arra is, hogy a látogatók maguk is megépítsenek egy Ferarit LEGO kockákból. Ha ez elkészült, beszkennelik a járművet, és a Ferrari fioranói tesztpályájának digitális változatára helyezik.

Az életnagyságú autónak valódi kerekei és gumiabroncsai vannak, de minden más építőkockákból készült.

[soliloquy id=”1487″]

 

Az SP1 és SP2 2018-ban debütáltak, limitált szériás modellként a Ferrari Icona családjának részeként.

A márka 1950-es és 1960-as évek eleji sportautóiból merítettek ihletet. Mindkettőben egy-egy 6,5 literes V12-es motor dolgozik, amely 809 lóerőt teljesít, ami elég ahhoz, hogy 2,9 másodperc alatt elérje a 62 mérföld/órás sebességet. Ráadásul a 124 mérföld/óra 7,9 másodperc alatt jön össze. A végsebesség pedig meghaladja a 186 mérföld/órát.

Mindkét modell alapjai a 812 Superfastból származnak. A legnagyobb különbség közöttük, hogy az SP1 együléses, az SP2-ben pedig egy utas is elfér. „Virtuális szélvédővel” rendelkeznek, amely eltéríti a légáramlatot az utasok felett.

A Ferrari mindössze 499 darabot gyártott az SP1-ből és az SP2-ből. A vásárlók között volt a sztárszakács Gordon Ramsay is, aki egy piros-fekete színű kétüléses példányt vásárolt.

A Ferrari az SP1-et és az SP2-t a Daytona SP3 követte. Ez olyan modellekből merített ihletet, mint a 330 P3/4, a 350 Can-Am és az 512 S. A 812 Competizione 6,5 literes V12-es motorja volt, de olyan módosításokkal, mint a titánból készült összekötő rudak és a kiegyensúlyozott forgattyús tengely. A motor 828 lóerős és 514 lb-ft teljesítményű. A fordulatszám az egekbe szökött 9500-as fordulatszámon van.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Marko elárulta, miben más Laurent Mekies, a Red Bull új főnöke

Helmut Marko kimondta, hogy Laurent Mekies mérnöki tehetsége teszi őt olyan erős vezetővé a Red…

5 óra ago

Sainz elárulta, mi zavarja leginkább a Williamshez való átigazolásában

Carlos Sainz elmondta, mi az egyetlen dolog, ami leginkább frusztrálja a Williams Racing alakulatához való…

7 óra ago

Newey hiperautója gyorsabb, mint Max Verstappen F1-es autóval Spa-ban

A pályaautózásra Adrian Newey által tervezett Red Bull RB17 gyorsabb, mint egy F1-es autó a…

9 óra ago

Hiába a sok körön át tartó Aprilia-vezetés, Marc Márquez nyerte az 1000. MotoGP-futamot

Sokáig Marco Bezzecchi vezette a futamot, ám végül Marc Márquez húzta be a történelmi versenyt…

10 óra ago

Montoya szerint ezért nem lett Verstappen Mercedes-pilóta

Max Verstappen a nyári szünet előtt végleg eloszlatta a Mercedeshez való átigazolásról szóló találgatásokat, és…

11 óra ago

Az egyik csapatfőnök szerint kaotikus lesz a 2026-os F1-es pilótakeringő

A Forma-1-es pilótapiac az idei év pletykákkal teli időszakát követően talán lenyugodott. A Williams csapatfőnöke,…

13 óra ago