Fotó: Xiaomi
Az SU7 az első (elektromos) autó, amelyet a Xiaomi okostelefon-gyártó bemutatott, március 28-án. A modell már a gyártásba is bekerült, méghozzá nagy ütemben készülnek az új autók a Pekingben található Xiaomi Super Factoryban.
A márka alapítója, elnöke és vezérigazgatója, Lei Jun elárulta, hogy a gyár óránként 40 autót képes gyártani. A nagy tempó a magasan automatizált gyártósornak és az alkalmazott fejlett intelligens technikáknak köszönhető. Úgy tudni, hogy több mint 700 robot működik a gyárban.
A karosszériaüzemben húsz alkalmazott 381 robot segítségét veszi igénybe: munkaállomásonként nyolc robot, az autó mindkét oldalán négy. A robotkarok kezelik az ajtókat, a helyükre állítják őket, csavarokat húznak meg és zsanérokat állítanak be. A robotkarok az első és a hátsó szélvédőt, valamint a panoráma napfénytetőt is a helyükre teszik. Az alkatrészek felvételétől az autó karosszériájához való összeszereléséig kevesebb mint 30 másodperc telik el. Ez kétszer olyan gyors, mint a hagyományos autógyáraké – állítja a Xiaomi.
A Xiaomi egy intelligens rendszert valósított meg a festőműhelyben. A rugalmas színválogatási technikának köszönhetően a rendszer képes gyorsan, mindössze 40 perc alatt feltölteni, tisztítani és kezelni az egyes színekből álló festékeket, átváltva egyik színről a másikra. Ez 25 százalékkal csökkentheti a megrendelt autó szállítási idejét.
A Xiaomi hivatalosan 2021. március 30-án jelentette be, hogy be kíván kapcsolódni az autóiparba. A bejelentés idején már volt egy autójuk fejlesztés alatt.
A most márciusban bemutatott SU7-tel a vállalat a piacon való megjelenés első évében évi 100 000 darabos eladási számot célzott meg, a következő három évben pedig akár 900 000 darabot is évente.
Az SU7-re érkező megrendelésekkel azonban az autógyártónak gondjai vannak. A közösségi médiában több videó is feltűnt, amelyeken a tesztautók karamboloznak. Látszólag mindig ugyanaz történik: A vezető túl erősen nyomja a gázpedált, az autó elveszíti a tapadást, és nekicsapódik egy járdaszegélynek, egy oszlopnak vagy egy másik járműnek. A Xiaominak ki kell javítania a problémát, mielőtt az autók eljutnak a vásárlókhoz.
A Car News China beszámolója szerint 59 példány érkezett a bemutatótermekbe.
A Xiaomi elkezdte átadni az SU7-et influencereknek véleményezésre, hogy növelje a modell népszerűségét. Úgy tűnik azonban, hogy nincs rá szükségük. A vállalat kevesebb mint fél óra alatt 50 000 foglalási kérelmet kapott. 24 órával később már 90 000 foglalás érkezett hozzájuk.z Az ügyfeleknek mindössze 5000 jüan (~252 ezer forint) előleget kellett befizetniük, hogy lefoglaljanak egy SU7-et. A nagyszámú igénylés azonban a várakozási időt is meghosszabbította, ami arra késztetett több olyan ügyfelet, aki nem volt hajlandó várni, hogy visszakérje a pénzét.
A Reuters szerint azoknak, akik az SU7 Pro változatát foglalták le, 18 és 21 hét közötti időt kell várniuk. A várakozási idő körülbelül 30 hét azoknak, akik a kínálat csúcsát jelentő SU7 Maxot választották. A Xiaomi áprilisban kezdi meg a szállítást.
Nagy sikerek és nagy bukások történtek hétvégén a női versenyzők körében. Marta Garcia, az F1…
A világelső quad és homokfutó gyártójának, a Can-Am-nak (www.brp.com) az idei csúcsmodelljei, a "traktorok ferrarija",…
A 2025-ös Forma-1-es szezon első három versenyén három különböző versenyző állhatott fel a dobogó legfelső…
A MoneyGram Haas F1 Team hivatalosan is bejelentette, hogy Ryō Hirakawa lesz a 2025-ös FIA…
A tripla Forma-1-es versenyhétvégék második állomása következik hétvégén: a Bahreini Nagydíj. Ezúttal már fellélegezhetnek azok,…
Oscar Piastri szerint a pályapozíció sokba került a McLarennek, a Max Verstappen elleni csatában. A…