Motorsportol.hu
2025. július 13, vasárnap
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home Autó

Brutális teljesítménnyel és aktív aerodinamikával mutatkozik be Le Mans-ban a Ford utcai versenyautója, a Mustang GTD

Sajtóhír by Sajtóhír
2024.06.15.
Brutális teljesítménnyel és aktív aerodinamikával mutatkozik be Le Mans-ban a Ford utcai versenyautója, a Mustang GTD

Fotó: Drew Gibson via Ford Magyarország

Lenyűgöző teljesítmény, prémium funkciók és páratlan kifinomultság: a hétvégi 24 órás Le Mans futamon mutatkozik be a Ford Mustang GTD Carbon Series, 3 amelynek műszaki tartalma és stílusa minden elvárást túlszárnyal.

A Ford nem bízta a véletlenre, hogy Mustang GTD európai debütálása emlékezetes legyen; a szemet gyönyörködtető Chroma Flame fényezés mellett az autó olyan lenyűgöző megoldásokat villant meg, mint a menetdinamikát még tovább tökéletesítő új Performance csomag, a vezetőközpontú utastér, vagy az élvonalbeli konstrukcióról tanúskodó, látható karbonszálas felületek.

Ez is érdekelhet

E Street Parade 2025 – Az elektromos járművek ünnepe Szegeden Heidfelddel és Buemivel!

E Street Parade 2025 – Az elektromos járművek ünnepe Szegeden Heidfelddel és Buemivel!

2025.07.09.
Eredetileg Brad Pitt és Tom Cruise volt a terv a „Ford v Ferrari” filmre, de mi ment félre?

Eredetileg Brad Pitt és Tom Cruise volt a terv a „Ford v Ferrari” filmre, de mi ment félre?

2025.07.05.

Mindezek közül talán a legizgalmasabb a Performance csomag, ami fontos szerepet játszik majd abban, hogy a modell megfussa a tervezett, 7 perc alatti köridőt 1 a legendás Nürburgring Nordschleife versenypályán. Ezt szolgálják az orr-rész leszorító elemei és megnövelt légterelője, a padló alatti légterelők, vagy a hátsó spoiler légellenállás-csökkentő rendszere. Az aktív aerodinamikai elemek a hosszú egyenesekben csökkentik a légellenállást, kanyarodás közben viszont megőrzik a leszorító erőt. A Performance csomaghoz a Lightweight kialakítás is hozzátartozik, aminek legfontosabb megoldásai a hangszigetelő anyagok egy részének eltávolítása, a látványos, 20 colos magnézium keréktárcsák felszerelése és a hűtőrács/első lökhárító egyedi dizájnja. A Carbon Series kivitelen bemutatott Performance csomag a Mustang GTD minden változatához megrendelhető.

“Sok sportkocsi egyetlen dologban remekel igazán. Csakhogy egy autónak, ami nagyon gyors kört akar futni a Nürburgringen, mindenben kiválónak kell lennie: a kanyarodásban, a tapadásban, a fékezésben, a gyorsulásban… tulajdonképpen nincs egyetlen terület sem, ahol ne kellene kiemelkedően teljesítenie,” nyilatkozta Greg Goodall, a Mustang GTD főmérnöke. “A GTD-modellek könnyű karbonszálas karosszériájától kezdve a Performance csomag aktív aerodinamikájáig rengeteg megoldást vettünk át a motorsportból, hogy a Mustang GTD mindenben kitűnő legyen, és teljesítse a hét perc alatti köridőt a Nürburgringen.”

Egy autó teljesítményének fontos része a magabiztos vezethetőség, és a Mustang GTD segít a vezetőnek, hogy minden érzékszervével összpontosíthasson a kanyarokra, sikánokra és az egyenesekre. A széria Recaro ülések tökéletesen szolgálják ezt a célt, akárcsak a Mustang GTD kormánykereke. A GTD utasterét Le Mans közönsége csodálhatja meg elsőként.

Az alul lapított karimájú kormány jó tapintású párnázást kapott Dinamica betétekkel és velúr borítással, és természetesen a kormánykerékre is jutott karbonszál. A Mustang GTD exkluzív funkciója, hogy a kormányon elhelyezett gombokkal szabályozható a futómű feszessége és a kipufogó működése, így a vezető mindvégig az úton tarthatja a tekintetét, miközben beállítja, hogyan viselkedjen autója a kanyarban, vagy hogyan szólaljon meg a motor gyorsítás közben.

A központi panelen is megjelent két új gomb az automataváltó előválasztó tárcsa előtt, hogy az autós könnyen beléphessen a Track Apps oldalra, illetve hogy aktiválhassa az első tengelyt megemelő funkciót, amivel könnyebben megközelíthetők a parkolók rámpái és a kocsifeljárók.

A kormány mögötti 3D-nyomtatású titán váltófülekkel a vezető azt is precízebben szabályozhatja, hogyan adja át az alapáras, duplakuplungos sebességváltó a kompresszoros töltésű, 5,2 literes V8-as blokk több, mint 800 lóerőre tervezett teljesítményét. A túlméretezett, és lyuggatott váltófülek nemcsak kis tömegűek, hanem jobban is megtapad rajtuk a pilóta ujja. Íme egy újabb példa arra, hogyan használja a Ford a motorsport-technológiát a vezetési élmény javítására. A középkonzolon elhelyezett fokozatválasztó tárcsához is kérhető titán borítás.

“A Mustang GTD jóval több, mint egy felpörgetett teljesítményű Mustang, hiszen vadonatúj utastere kifejezetten vezetőközpontú és prémium kidolgozású,” mondta el Anthony Colard formatervezési igazgató.

Vérbeli versenyautó-stílus

Le Mans-ban debütál a Mustang GTD új Chroma Flare fényezése is, ami kizárólag ehhez a modellváltozathoz rendelhető az öt alapáras színárnyalat (Polymimetic Gray, Race Red, Shadow Black, Frozen White és Lightning Blue) mellett. A mély burgundivörös tónus gyönyörűen illik a Carbon Series kivitelhez.

Hogy a figyelem még inkább a karbonszálas karosszériára irányuljon, a Carbon Series formatervezői fényezetlenül hagyták a gépháztetőt, a tetőt és a hátsó Tech Deck felületét, a keréktárcsákat pedig (az alumínium és a magnézium felniket egyaránt) Magnetite árnyalatra színezték. A vásárlók természetesen fényezett karosszériát és kontrasztos versenysávozást, valamint Grabber Blue, Race Red vagy Black tónusra festett féknyergeket is rendelhetnek.

A tervezők tovább tökéletesítették a Mustang eddig is élvonalbeli szoftver-csomagját. A SYNC 4 infotainment rendszeren 2 futó Unreal Engine számítógépes játéktechnológia mostantól Mustang GTD-specifikus üdvözlő és búcsúzó grafikával kommunikál a 12,4 colos, konfigurálható digitális műszeregységen és a 13,2 colos érintőképernyőn. Mind a hat vezetési üzemmódban egy Mustang GTD jelenik meg, ráadásul kiválasztható egy új, exkluzív Performance műszeregység-téma is, amelynek központi eleme a sebességfokozat-visszajelző és a fordulatszámmérő, amelyek mellett kizárólag a versenypályán fontos információk láthatók.

Európában megkezdődnek a jelentkezések

A Mustang GTD európai debütálása egyben azt is jelenti, hogy a kontinens piacán hivatalosan is megnyílik az előrendelésre kijelölt időablak. A Ford június 13-án 13:00 órától a TheMustangGTD.com honlapon várja azon vásárlók jelentkezését, akik szeretnék a garázsukban látni minden idők legfejlettebb és legvadítóbb Mustangját.

Tags: FordLe Mans-i 24 órásMustang
Sajtóhír

Sajtóhír

Láttad már az F1 filmet?
197 Szavazat · 197 szavazat
Szavazok

Ajánló

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

2025.06.22.
Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

2025.06.21.
Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

2025.06.21.

TOP 5

  • Már azt is lehet sejteni, hogy Horner hol folytathatja az F1-es pályafutását

    Már azt is lehet sejteni, hogy Horner hol folytathatja az F1-es pályafutását

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • „Bámult előre az autójában, egyszerűen csak kihajtott a kapun” – így távozott a Red Bulltól Horner

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Esélyes, hogy Verstappen rúgatta ki Christian Hornert

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • A Horner által állítólag üzenetekben zaklatott nő apja is reagált arra, hogy a Red Bull elbocsátotta a britet

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Egy kiszivárgott bizalmas dokumentum fedheti fel Horner menesztésének indokát

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.