Autó

Parkolás és a nagy forgalom – ez stresszeli leginkább a gyerekeiket autóval iskolába szállító szülőket

Az általános iskolás korú gyermeket nevelők közel harmada autóval viszi el csemetéjét az iskolába. A legtöbben azzal indokolják ezt, hogy utána úgyis mennek dolgozni, amihez szintén a járművüket használják. Az iskolához való eljutás kapcsán a nagy forgalom és a parkolás jelentik a fő stresszfaktort a szülőknek, a gyerekek közel egytizede pedig rendszeresen késik a forgalmi torlódások miatt.

Budapest, 2024. augusztus 29. – Hamarosan elrajtol az új tanév, ám a szeptember eleje nem csak a diákok, hanem a szülők számára is komoly kihívásokat tartogat, hiszen ismét meg kell oldani, hogy valahogyan eljussanak az iskolába a legkisebbek is. A Chery Group kutatása során megkérdezett, általános iskolás korú gyermeket nevelő magyarok közül a legtöbben – a válaszadók 31 százaléka – az autót választják az iskola megközelítésére. Különösen a 40-49 éves korosztályban kiugróan magas az ezt a megoldást preferálók aránya, megközelíti a 49 százalékot.

A szülők negyede tömegközlekedési eszközön, egyedül küldi csemetéjét az iskolába, további 8 százalék pedig úgy nyilatkozott, hogy elkíséri gyermekét valamilyen tömegközlekedési eszközön utazva a suliba. A Chery Group kutatása során az is kiderült, hogy különösen a 30-39 éves szülők engedik el nagy bizalommal gyermeküket egyedül tömegközlekedéssel az iskolába, 43 százalékuk jelezte ezt a felmérés során, és hasonlóan magas volt az arány a községben élők körében.

Az általános iskolás korú diákok 24 százaléka olyan szerencsés helyzetben van, hogy gyalog is bejárhat, az ebbe a csoportba tartozók felét kísérik el szüleik a kapuig. A gyerekek 12 százaléka pedig kerékpárral, rollerrel, gördeszkával, vagy egyéb, alternatív közlekedési eszközzel jut el az iskolába, közülük minden második valamelyik szülőjével együtt teszi ezt.

Az autós megoldást választó szülők körében azok vannak a legtöbben, akik azzal indokolják ezt a döntést, hogy utána úgyis munkába mennek, szintén a járművükkel, az ebbe a csoportba tartozó válaszadók 40 százaléka jelölte meg ezt az opciót. Szinte ugyanolyan arányban voltak azok, akik a sok iskolai holmival és az emiatt nehéz iskolatáskával, illetve az időhiánnyal magyarázták az autózást, a válaszadók egyaránt mintegy negyede jelezte ezt. A csemetéjüket autóval iskolába szállító szülők 13 százaléka pedig azért dönt így, mert az az „ő idejük”, amikor csak egymásra figyelhetnek.

Forrás: DeepInsight Creative
Az autóval iskolába vitt gyerekek közel tizede rendszeresen késik a dugók miatt

Az autós megoldást választók közel harmada olyan szerencsés helyzetben van, hogy egyáltalán nem okos stresszt számára ez az opció. A megkérdezettek valamivel több mint negyede a nagy forgalom miatt stresszel leginkább, 25 százaléka azért, mert nehéz parkolni az iskolánál, ötödét pedig a dugóban állás bosszantja legjobban.

A dugók egyelőre a többség számára nem okoznak túlságosan komoly problémát, a válaszadók 55 százaléka jelezte, hogy emiatt még nem késett gyermeke az iskolából. Viszont a felmérésben részt vevők 36 százaléka arról számolt be, hogy néhány esetben már előfordult ilyen helyzet, míg 9 százalékuk szerint gyermekük rendszeresen késik a forgalmi torlódások miatt.

Az iskolába járással kapcsolatos szülői kihívásokra fókuszáló kutatást megrendelő Chery Group számára is fontos az idei szeptember, hiszen a vállalat OMODA 5 modellje ettől a hónaptól kapható Magyarországon.

Az autó hazai forgalmazója a Genius Automotive. A Chery által gyártott OMODA márka első körben Budapesten több helyszínen, valamint Kecskeméten lesz elérhető. A közeljövőben a hálózat tovább fog bővülni és számos megyeszékhelyen lehet majd megvenni ezeket az autókat. Az OMODA 5 1,6-os benzines crossover, alapfelszereltséggel 10 millió forint lesz a bevezető ára. Várhatóan idén novembertől a jármű tisztán elektromos változata is kapható lesz majd nálunk.

Az 1997-ben alapított Chery a legnagyobb kínai autóexportőr. A cég tavaly közel 1,9 millió járművet adott el, ebből 900 ezret külföldön. A társaság rendelkezik európai gyártóbázissal is, Barcelonában van üzemük, Németországban pedig fejlesztőközpontot működtetnek.

Sajtóhír

Recent Posts

Norris piacra dobja az első cukormentes energiaitalát

A Forma-1-es sztár Lando Norris és a Monster összefogtak, hogy egy zéró cukortartalmú energiaitalt dobjanak…

6 óra ago

Verstappennek nem engedik, hogy úgy tegyen, mint Alonso

Miután Max Verstappen a Miami Nagydíj és Imola közötti kis szünetet arra használta, hogy a…

8 óra ago

Brutális zivatar jöhet Monacói Nagydíj versenyhétvégéjén?

A Forma-1-es szezon nyolcadik futamára Monacóban kerül sor, amely vitathatatlanul a sportág legikonikusabb helyszíne. A…

10 óra ago

Nagyon is ismerős arc lesz ott Monacóban az Aston Martinnal

Adrian Newey részt vesz a hétvégi Forma-1-es Monacói Nagydíjon, a technikai guru először lesz ott…

12 óra ago

Ritka eset: Helmut Marko gratulált egy versenyzőnek, méghozzá baleset ellenére!

Mint az ismert, a Red Bull berkein belül Helmut Marko felügyeli a márka versenyzőit. A…

14 óra ago

Verstappen már biztosan tudja, hol versenyez majd 2026-ban

Max Verstappen fontos győzelmet szerzett a Red Bullnak Imolában, hiszen mindkét McLaren-pilótát legyőzve pozitív irányba…

16 óra ago