Autó

Villanymotorral ismételné meg motoros sikereit a CAN-AM

A Can-am annak idején sorra nyerte a tengerentúlon a terepbajnokságokat.

A Rotax motorral szerelt Can-Am márkát elsősorban strapabíró quadjairól és brutális teljesítményű homokfutóiról ismeri a nagyközönség. Azt ma már csak kevesen tudják, hogy a cég fél évszázaddal ezelőtt igazi motorkerékpár-gyártó hatalom volt.

A Can-Am cross és enduró motorjai annak idején sorra nyerték a kétkerekű tengerentúli terepbajnokságokat: a Can-Am (www.brp.com) márkanév pedig a motorosok körében igazi vágy tárgya volt.

Fotó: Jet Power Hungary

A cég most, fél évszázaddal később ugyanezt a sikert szeretné megismételni: Origin és Pulse néven innovatív és sármos, elektromos hajtású kétkerekűekkel tértek vissza a piacra. A városi csupasz motor (naked bike), a Pulse mellett egykori sikereik emlékére készült el az Origin, amely nagyjából egy 125-ös, belsőégésű motorral szerelt endurónak felel meg. De a vázba integrált, a Rotax által fejlesztett villanymotorjának és aksijának révén annál sokkal brutálisabb gyorsulásra és nyomatékra képes.

Az Origin igazi harmonikus darab túraendurós vonalakkal

A két motor igazán tetszetős, egyszerre modern és klasszikus, elegáns és harmonikus darab. Hatótávjuk használattól függően 80 és 120 kilométer között mozog, így városi használatra, rövidebb túrákra, elegáns elővárosi ingázásra tökéletesen alkalmas.

A hazai importőrnél, a Jet Power Hungarynél (www.jetpower.hu) már tesztelhetőek a villanymotorpiac különc újdonságai.

Arra viszont, hogy kiderüljön, a Can-Am képes lesz-e megismételni fél évszázaddal ezelőtti sikereit a motorpiacon, még várnunk kell egy-két évet. Annyi azonban bizonyos, hogy prémium árfekvésük
miatt – kb. 5,5 millió forint + áfa – nem valószínűsíthető, hogy „népmotor” válik a Can-Am Pulse-ból és az Originből.

Sajtóhír

Recent Posts

Két lehetősége van a Forma-1-es visszatérésre Hornernek

20 év után távozott nemrégiben a Red Bulltól Christian Horner. A brit sikerkovács jelenleg pihen…

5 óra ago

“Nincs olyan sok titok a pályával kapcsolatban” – Marc Márquez szerint a korábbi teszt nem előny a számára

Marc Márquez szerint közel lesz egymáshoz a mezőny a Balaton Parkban, ahol minden gyártó labdába…

6 óra ago

Bortoleto és Hadjar a sztár újoncok, annak ellenére, hogy nem körülöttük van a legnagyobb hype

Miközben a pilóták pihennek és felkészülnek a 2025-ös Forma-1-es világbajnokság utolsó tíz futamára, amely a…

7 óra ago

Erősségből gyengeség: ez Bagnaia legnagyobb gondja, ami korábban a sikere kulcsa volt

Szerkesztőségünk a hétvégét a Balaton Parkban tölti, ahol többek között Francesco Bagnaia sajtótájékoztatóján is jelen…

8 óra ago

Russell Michael Schumacheréhez hasonlította helyzetét

George Russell továbbra is bízik abban, hogy egyszer világbajnok lesz a Forma-1-ben, még akkor is,…

9 óra ago

A Stake F1 Team Kick Sauber csapat nem vehet részt a Holland Nagydíjon!

A Stake F1 Team Kick Sauber nem a jelenlegi névvel vesz részt majd a Holland…

11 óra ago