Fotó: Jet Power Hungary
A Can-am annak idején sorra nyerte a tengerentúlon a terepbajnokságokat.
A Rotax motorral szerelt Can-Am márkát elsősorban strapabíró quadjairól és brutális teljesítményű homokfutóiról ismeri a nagyközönség. Azt ma már csak kevesen tudják, hogy a cég fél évszázaddal ezelőtt igazi motorkerékpár-gyártó hatalom volt.
A Can-Am cross és enduró motorjai annak idején sorra nyerték a kétkerekű tengerentúli terepbajnokságokat: a Can-Am (www.brp.com) márkanév pedig a motorosok körében igazi vágy tárgya volt.
A cég most, fél évszázaddal később ugyanezt a sikert szeretné megismételni: Origin és Pulse néven innovatív és sármos, elektromos hajtású kétkerekűekkel tértek vissza a piacra. A városi csupasz motor (naked bike), a Pulse mellett egykori sikereik emlékére készült el az Origin, amely nagyjából egy 125-ös, belsőégésű motorral szerelt endurónak felel meg. De a vázba integrált, a Rotax által fejlesztett villanymotorjának és aksijának révén annál sokkal brutálisabb gyorsulásra és nyomatékra képes.
A két motor igazán tetszetős, egyszerre modern és klasszikus, elegáns és harmonikus darab. Hatótávjuk használattól függően 80 és 120 kilométer között mozog, így városi használatra, rövidebb túrákra, elegáns elővárosi ingázásra tökéletesen alkalmas.
A hazai importőrnél, a Jet Power Hungarynél (www.jetpower.hu) már tesztelhetőek a villanymotorpiac különc újdonságai.
Arra viszont, hogy kiderüljön, a Can-Am képes lesz-e megismételni fél évszázaddal ezelőtti sikereit a motorpiacon, még várnunk kell egy-két évet. Annyi azonban bizonyos, hogy prémium árfekvésük
miatt – kb. 5,5 millió forint + áfa – nem valószínűsíthető, hogy „népmotor” válik a Can-Am Pulse-ból és az Originből.
A háromszoros Forma-1-es világbajnok, Sir Jackie Stewart nemrégiben részleteket osztott meg felesége, Lady Helen állapotáról,…
Eddig a Ferrari messze elmarad a várakozásoktól, pedig Lewis Hamilton érkeztével nagy dolgokat vártak az…
Amikor ősszel a dán LEGO cég bejelentette, hogy piacra dobja az F1-es mezőny autóinak méretarányos…
Az utazásom utolsó napjára csak egyetlen dolgot terveztem be: a Horacio Pagani Múzeum és Atelier…
A FIM első alkalommal aktiválta az új, üzemanyag-áramláson alapuló teljesítménykiegyenlítő rendszert, és az első két…
Christian Horner elárulta, hogy miért romlott el a boxutcai jelzőlámpa Red Bull garázsánál, a Bahreini…