ETRC

Németországban is bemutatták az elektromos versenykamiont

A világ első teljesen elektromos hajtású versenykamionjának bemutatása újabb jelentős mérföldkövet jelent a Goodyear FIA ETRC fenntarthatósági átalakításában.

‍Az FIA Motorsport Világtanács 2022 júniusának végén fogadta el a Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság 2023-as  technikai szabályzatát. Ez a jelenlegi generációs, belsőégésű motorral hajtott versenykamionok mellett tisztán elektromos vagy hibrid hajtásláncokat is lehetővé tesz.

Alig több mint egy évvel később a világ első tisztán elektromos hajtású versenykamionját az idén kiemelt eseményén, az Int. ADAC Truck Grand Prix a Nürburgringen is bemutatásra került. Jochen Hahn, a hatszoros Kamion Európa-bajnok csapatával és partnereivel együtt az elmúlt 9 hónapban éjjel-nappal dolgozott, hogy az eTruck készen álljon a bemutatkozásra:

„A 2022-es utolsó verseny után kezdtük el a versenykamion tervezését a nulláról. Kialakítottuk a karosszériát, megépítettük az alvázat, és persze a benne rejlő technológiát.”

A világ első elektromos hajtású versenykamionjának bemutatása egy újabb fontos lépés a Goodyear FIA ETRC fenntarthatósági átalakításában, hogy a kamionversenyzés még fenntarthatóbbá váljon, és csökkenjen a sorozat ökológiai lábnyoma. Georg Fuchs, az ETRA ügyvezető igazgatója így fogalmazott:

„Mindenekelőtt nagy gratuláció Jochennek, az alakulatának, és partnereinek, akik részt vesznek az eTruck projektben, és sikerrel vállalták ezt a kihívást. Az IVECO nem csak mint gyártó, hanem régi, nagyra becsült partnereink közé tartozik. Nagyszerű látni, hogy határozottan elkötelezettek a fenntarthatósági átalakulás előmozdítása mellett, nemcsak a közlekedési ágazatban, hanem a motorsportban is.”

Az ETRA az FIA-val együtt már évek óta azon dolgozik, hogy a versenykamionozásban egyengetni tudja az alternatív hajtásláncok útját. Lehetővé akarják tenni, hogy minden technológia és energiaforma, legyen az szintetikus üzemanyag, hibrid vagy elektromos, ugyanaabban a mezőnyben versenyezhessen. Az FIA szakértői már dolgoznak azon, hogy a versenypályákon biztosítsák a szükséges energiaellátást a versenykamionok új generációjának megfelelő és gyors üzemeltetéséhez. A Goodyear FIA ETRC továbbra is főszerepet fog játszani az iparág technikai fejlődésének kielégítése érdekében, állítja Fuchs:

„Páratlan lehetőségünk van arra, hogy pozitívan alakítsuk a haszongépjármű-ipar hírnevét, és beültessük az emberek tudatába a teherautók mint fenntartható közlekedési eszközök gondolatát. Amennyiben be tudjuk bizonyítani, hogy az új fejlesztések és technológiák megbízhatóan működnek a motorsport szélsőséges körülményei között, az segíteni fogja az új technológiák megértését és elfogadását a mindennapi közúti használatban is.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Marc Márquez rajt utáni hibája után utolsó körös előzés döntött Sachsenringen

Marc Márquez az első kanyarban hibázott, ami miatt visszaesett, és meg kellett kezdenie a felzárkózást.…

7 perc ago

Ezért nem szerződteti a Cadillac Ricciardót

Úgy néz ki, hogy a Cadillac listájáról egy név lekerült. Továbbra sem tudni, hogy kik…

1 óra ago

Ha Horner a Ferrarinál köt ki, Hamilton lelép az olaszoktól?

Miután a héten a Red Bull váratlanul kirúgta első, és eddig egyetlen csapatfőnökét, Christian Hornert,…

2 óra ago

Szoros csata Donington Parkban: Razgatlıoğlué a pole, a Bimota ismét az első sorban

A Superbike-világbajnokság Superpole-ja igazi tűzijátékot hozott. Razgatlıoğlu végül megszerezte a pole pozíciót, de nem volt…

3 óra ago

Marc Márquez az élen a trükkös körülmények között, de Zarco sem adta könnyen

Izgalmas időmérőt láthattunk a MotoGP mezőnyétől, ahol a vizes pályán Marc Márquez dominált, ám Zarco…

4 óra ago

„Egy ilyen küzdelemben egyiküknek be kell hódolnia” – és az nem Márquez lesz

A MotoGP éllovasa, Marc Márquez a hétvégén a Sachsenringen tehet tanúbizonyságot verhetetlenségéről. Stefan Bradl szerint…

6 óra ago