ETRC

Németországban is bemutatták az elektromos versenykamiont

A világ első teljesen elektromos hajtású versenykamionjának bemutatása újabb jelentős mérföldkövet jelent a Goodyear FIA ETRC fenntarthatósági átalakításában.

‍Az FIA Motorsport Világtanács 2022 júniusának végén fogadta el a Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság 2023-as  technikai szabályzatát. Ez a jelenlegi generációs, belsőégésű motorral hajtott versenykamionok mellett tisztán elektromos vagy hibrid hajtásláncokat is lehetővé tesz.

Alig több mint egy évvel később a világ első tisztán elektromos hajtású versenykamionját az idén kiemelt eseményén, az Int. ADAC Truck Grand Prix a Nürburgringen is bemutatásra került. Jochen Hahn, a hatszoros Kamion Európa-bajnok csapatával és partnereivel együtt az elmúlt 9 hónapban éjjel-nappal dolgozott, hogy az eTruck készen álljon a bemutatkozásra:

„A 2022-es utolsó verseny után kezdtük el a versenykamion tervezését a nulláról. Kialakítottuk a karosszériát, megépítettük az alvázat, és persze a benne rejlő technológiát.”

A világ első elektromos hajtású versenykamionjának bemutatása egy újabb fontos lépés a Goodyear FIA ETRC fenntarthatósági átalakításában, hogy a kamionversenyzés még fenntarthatóbbá váljon, és csökkenjen a sorozat ökológiai lábnyoma. Georg Fuchs, az ETRA ügyvezető igazgatója így fogalmazott:

„Mindenekelőtt nagy gratuláció Jochennek, az alakulatának, és partnereinek, akik részt vesznek az eTruck projektben, és sikerrel vállalták ezt a kihívást. Az IVECO nem csak mint gyártó, hanem régi, nagyra becsült partnereink közé tartozik. Nagyszerű látni, hogy határozottan elkötelezettek a fenntarthatósági átalakulás előmozdítása mellett, nemcsak a közlekedési ágazatban, hanem a motorsportban is.”

Az ETRA az FIA-val együtt már évek óta azon dolgozik, hogy a versenykamionozásban egyengetni tudja az alternatív hajtásláncok útját. Lehetővé akarják tenni, hogy minden technológia és energiaforma, legyen az szintetikus üzemanyag, hibrid vagy elektromos, ugyanaabban a mezőnyben versenyezhessen. Az FIA szakértői már dolgoznak azon, hogy a versenypályákon biztosítsák a szükséges energiaellátást a versenykamionok új generációjának megfelelő és gyors üzemeltetéséhez. A Goodyear FIA ETRC továbbra is főszerepet fog játszani az iparág technikai fejlődésének kielégítése érdekében, állítja Fuchs:

„Páratlan lehetőségünk van arra, hogy pozitívan alakítsuk a haszongépjármű-ipar hírnevét, és beültessük az emberek tudatába a teherautók mint fenntartható közlekedési eszközök gondolatát. Amennyiben be tudjuk bizonyítani, hogy az új fejlesztések és technológiák megbízhatóan működnek a motorsport szélsőséges körülményei között, az segíteni fogja az új technológiák megértését és elfogadását a mindennapi közúti használatban is.”

Vámosi Péter

Recent Posts

A 2026-os F1-es autók lassabbak lesznek, de nem ez a lényeg!

Az FIA szerint túl nagy hangsúlyt kapott a 2026-ban érkező új szabályrendszer kapcsán az, hogy…

9 óra ago

Világos a Cadillac álláspontja Horner lehetséges F1-es szerepével kapcsolatban

A Cadillac eloszlatta azokat a pletykákat, miszerint a formálódó F1-es csapata lehetőség lenne a Red…

10 óra ago

Quartararo bepöccent a lemaradó Yamaha miatt, már csak a V4-ben bízik

Fabio Quartararo hétvégéje magyar hétvégéje korántsem mondható sikeresnek. A francia nagyon őszintén beszélt, többek között…

11 óra ago

Technikaisport-menedzser szakot indít a Széchenyi István Egyetem

A győri Széchenyi István Egyetem technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szakot indít szeptembertől. A jelentkezési feltétel bármely…

12 óra ago

Várhatóan két Forma-1-es motor is figyelemre méltó lesz 2026-ban

A 2026-os idény állandó bizonytalansága közepette Juan Pablo Montoya két gyártót nevezett meg, amelyek szerinte…

13 óra ago

Eldőlt a többszörös világbajnok jövője – Körvonalazódik a pilótapiac

Újabb ülés kelt el a Superbike-ban, megvan Álvaro Bautista következő állomáshelye. Kedden délelőtt bejelentette a…

14 óra ago