ETRC

A kamion Eb mezőnye új generációs Goodyear gumiabroncsokkal kezdi meg a szezont

Idén a Goodyear az FIA Kamionverseny-Európa-bajnokság (ETRC) kizárólagos gumiabroncs-szállítója és névadója egy új abroncs-keveréket vezet be.

Ezt úgy fejlesztettek ki, hogy nagyobb tapadást biztosítson, különösen nedves körülmények között, ezáltal emelve a kamionversenyzés biztonsági színvonalát. Az új gumiabroncsok emellett nagyobb tartósságot is kínálnak, támogatva a fenntarthatósági törekvéseket úgy, hogy csökkentik a szezon során felhasznált gumiabroncsok számát.

Az új generációs abroncsokat a Goodyear FIA ETRC tapasztalt pilótái különböző pályákon szigorú teszteknek vetették alá. Így biztosították, hogy az abroncsok a kamionversenyzés egyedi kihívásainak megfelelően legyenek finomhangolva, optimális tapadást és irányíthatóságot biztosítva minden körülmények között. Az új Goodyear versenyabroncsok kialakítása számos előnyt eredményez, beleértve a fokozott tapadást, különösen nedves körülmények között. Az abroncs és az útfelület érintkezési felületének maximalizálásával és az egyenletes nyomáseloszlás biztosításával jobb tapadást és stabilitást biztosítanak a pályán. Lehetővé teszik a versenyzőknek, hogy csúszós körülmények között is a határokat feszegessék, miközben minimalizálják a balesetek kockázatát.

A nagyobb biztonság mellett az új abroncsok fokozott tartósabbak is lesznek. Mivel az idényben kevesebb gumiabroncsra van szükség, a csapatok tovább csökkenthetik a környezeti lábnyomukat, miközben maximalizálják a teljesítményt a pályán. Ez az előrelépés nemcsak a versenyzés élményét növeli, hanem összhangban van az ETRC és a Goodyear fenntarthatóság iránti folyamatos elkötelezettségével is.

2022 óta a Goodyear a használt versenyabroncsokat használja fel az utcai újrafutózáshoz, és ezek az erőfeszítések 2024-ben is folytatódnak. A versenyek után a használt abroncsok újrafutózási folyamaton mennek keresztül. Így második életet kapnak, mint olyan termékek, amelyeket a közlekedési vállalatok újra felhasználhatnak. A használt versenyabroncsok élettartamának újrafutózással történő meghosszabbításával a Goodyear, illetve az ETRC tovább hangsúlyozza a környezeti hatások minimalizálása iránti elkötelezettségét, miközben maximalizálja a teljesítményt mind a versenypályán, mind a mindennapi kereskedelmi használatban. Georg Fuchs, az ETRA ügyvezető igazgatója így nyilatkozott:

„A Goodyear kizárólagos abroncs beszállítóként és a bajnokság névadó partnereként továbbra is az innováció határait feszegeti a kamionversenyzésben. Ezeknek a következő generációs abroncsoknak a bevezetésével a Goodyear megerősíti vezető pozícióját mind a verseny-, mind a tehergépjármű-abroncsok technológiájában, és a kamionversenyzés jövőjét a nagyobb biztonság, teljesítmény és fenntarthatóság felé tereli.”

Maciej Szymański, a Goodyear kereskedelmi üzletágának marketingigazgatója hozzátette:

„A Goodyear hihetetlenül büszke arra, hogy továbbra is jelen van a kamion Európa-bajnokságon, amely a világ egyik legszínvonalasabb kamionos versenye. Névadóként a Goodyear elkötelezett amellett, hogy a lehető legjobb teljesítményt nyújtsa a versenypályán, ami a Goodyear tehergépkocsiabroncsok és élvonalbeli megoldások millióiban is megmutatkozik, amelyeket a szállítmányozási vállalatok Európa-szerte nap mint nap használnak.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Russell: Hamilton távozása mindenkinek jót tett

George Russell úgy érzi, hogy Lewis Hamilton távozása mind a Mercedesnek, mind pedig a hétszeres…

9 óra ago

„Azt mondtam magamban, hogy ma nyerhetek” – a Ducati újonca úgy érezte elkapta volna Márquezt

Élete egyik legjobb versenyének nevezte az Osztrák Nagydíjat Fermín Aldeguer. Fermín Aldeguer közel került ahhoz,…

10 óra ago

A feltörekvő olasz csillag, aki a Forma-1 következő sztárja lehet

A Formula 2 jelenlegi éllovasa a 20 éves olasz Leonardo Fornaroli. Idén lehengerlő teljesítményt nyújt,…

11 óra ago

Horner végkielégítése fájni fog a Red Bullnak

Christian Horner 20 év után hivatalosan is elhagyta a Red Bullt, miután júliusban menesztették csapatfőnöki…

13 óra ago

Ostobaság volt azt gondolni, hogy Hamilton azonnal jó lesz a Ferrarival

A Ferrari csapatfőnöke, Frédéric Vasseur elismerte, hogy ő és Lewis Hamilton is alábecsülte, mekkora kihívást…

15 óra ago

Hol közvetítse a jövőben a magyar Forma–1-et? – Így szavaztak az olvasóink

A magyar F1-rajongók körében mindig is sarkalatos kérdés volt, hol és milyen formában követhető a…

17 óra ago