Fotó: FIA ETRC
Három év szünet után az európai kamionversenyzéshez René Reinert visszatért – és egy komoly törzskönyvvel rendelkező versenykamionnal érkezik: azzal az MAN-nel, amely Kiss Norbertet négy Európa-bajnoki címhez juttatta.
Reinert számára azonban ez nem a nyomásról vagy az elvárásokról szól. Hanem arról, hogy újra felfedezze a versenyzés izgalmát és a paddockban való részvételének az örömét. Ő 2012-ben mutatkozott be az ETRC-ben, amikor korábbi versenyzői tapasztalat nélkül érkezett a rajtrácsra – és rögtön címlapokra került azzal, hogy újonc szezonjában megszerezte az első győzelmét. Az elkövetkező években komoly versenyzővé nőtte ki magát. A kiemelkedő szezonja 2016-ban jött el, amikor a harmadik helyen végzett az összetett tabellán, és segített alakulatával, hogy Jochen Hahnék mellett megszerezzék a csapatbajnoki címet.
A 2017-es szünet után Reinert egy-egy felvillanással tért vissza, majd 2019-ben MAN-ről IVECO-ra váltott. Annak ellenére, hogy futamgyőzelmeket és dobogós helyezéseket szerzett, nem volt mindig zökkenőmentes ezen útja:
„Kezdettől fogva egyszerűen nem ment valahogy 100%-osan. Meg kellett szoknom ezt a versenykamiont, és voltak technikai problémák is. Elkezdtem kételkedni magamban, hogy tudok-e még vezetni, hogy velem vagy a kamionnal van-e a baj.”
2022 jelentette aztán a fordulópontot. Az energiaválság és az ukrajnai háború okozta problémákkal és az üzleti kötelezettségeinek növekvő igénybevételével küszködve Reinert úgy döntött, hogy visszalép a versenyzéstől. Most azonban újult erővel és egy hozzá illő kamionnal Reinert visszatért:
„Az MAN volt az első versenykamionom – úgyszólván egy ilyenben nőttem fel. Amikor végignéztük a lehetőségeket, úgy döntöttünk, hogy Norbi MAN-jét választjuk, amellyel négy bajnoki címet nyert. Megfelelően passzol hozzám, és az a támogatás, amit Norbitól és Bakó Csabától a műszaki oldalon kapok, erős csomaggá teszi.”
A Révész Racinggel való együttműködés finomhangolása és a bizalom kiépítése érdekében némi időt is eltöltött Magyarországon. Reinert számára a kapcsolat és a támogatás kulcskérdés volt:
„Támogatás nélkül nem lett volna értelme kamiont venni. Norbitól tanulni, aki az egyik legjobb pilóta a mezőnyben, szintén nagy motiváció volt.”
Annak ellenére, hogy egy bajnokmasinával tér vissza, Reinert nem érez magán semmilyen nyomást:
„Talán pár évvel ezelőtt még nyomást helyeztem volna magamra. 10 év kamionversenyzés és az 50. életévem betöltése után azonban megtanultam úgy venni a dolgokat, ahogy jönnek. Régebben nem tudtam aludni a versenyek előtt – ma már mindezt jobban élvezem.”
Ennek ellenére a motiváltsága nem aludt ki:
„Nem azért vagyok itt, hogy csak körözgessek. Ott akarok lenni a legjobbak között – a középmezőnyben mindenképp, de a legjobb versenyzők között is.”
Mi az, ami hiányzott neki a legjobban a kényszerszünet alatt?
„Az igazat megvallva? Minden! A versengés, a paddock, az utazás, a pályák – Le Mans, Nürburgring, Misano. Ez mind a móka része.”
René Reinert visszatérése nem csak a pályára való visszatérés – hanem visszatérés oda, ahol otthonosan érzi magát. És egy kipróbált technikával, elsőrangú támogatással, egy nyugodt, de koncentrált gondolkodásmóddal ne lepődjünk meg, ha újra az élmezőnyben fog versenyezni.
Lando Norris bizonyult a leggyorsabbnak a hungaroringi első szabadedzésen. A Forma-1-es Magyar Nagydíj első szabadedzésén…
Lando Norris pole pozíciója után Max Verstappen csak a negyedik helyet szerezte meg a Belga…
A Formula 2-ben vitézkedik Jak Crawford, aki jelenleg a legközelebb áll ahhoz, hogy feljusson a…
Nem sokkal a Magyar Nagydíj első szabadedzése előtt az Aston Martin egy rövid közleményben tudatta,…
Sokan azt gondolják, hogy Verstappennek köze volt Horner elbocsátásához, pedig ők a mai napig tartják…
A motorsport világa egységesen fejezte ki részvétét, miután a korábbi MotoGP-versenyző, Sylvain Guintoli bejelentette, hogy…