Kiss Norbert számára nem idegen a győzelem – de a 2025-ös Goodyear FIA ETRC idény előtt a regnáló bajnok és Révész Racing csapata merészet húzott.
A megbízható Balu éveken át tartó dominanciája után Kiss egy teljesen új versenygéppel érkezik a misanói szezonnyitóra: Balu Juniorral. Ez drámai váltás a magyar sztárnak, aki 2021 és 2024 között négy egymást követő bajnoki címet nyert. A regnáló bajnok nem csak az az ember, akit le kell győzni – de a történelem is karnyújtásnyira van tőle. A korábbi Baluval Kiss és a Révész Racing csapat egy olyan csomaggal rendelkezett, amely teljesítményben és megbízhatóságban páratlan volt. Miért hagyna hát ott egy ilyen bizonyítottan győztes eszközt?
Kiss és csapata számára a döntés nem csak a teljesítményről szólt – ez egy stratégiai lépés volt a hosszú távú növekedés érdekében. A hivatalos szezon előtti teszten, Mostban Kiss megvédte a csapat döntését, és megosztotta a pályán megtapasztalt első visszajelzéseit:
„Összességében jobb volt, mint azt vártuk. Amikor egy új versenykamiont építesz, sok problémára számítasz. De az első tesztnapunk igen jól sikerült. Volt pár gondunk, de a legfontosabbakat hamar kijavítottuk. A köridő már az első napon is elég jó volt, és a második napon tovább javult. Ha továbbra is a régi kamiont vezettük volna, könnyebb lett volna. Az egész nagyon jól összeállt, és remekül működött. Az újrakezdés bonyolultabbá teszi a dolgokat – így arra számítok, hogy nehezebb lesz.”
Az új konstrukcióra való átállás nem csak a versenyteljesítményről szól. Kissnek és az alakulatnak ez egy nagyobb perspektíva része, amely a növekedést, a fenntarthatóságot és a mérnöki fejlesztést támogatja a csapaton belül. Kiss így folytatta:
„Ez egy üzleti dolog. Révész úr sokat fektetett be – a régi versenykamionba és most az újba is. Ha el tudja adni a versenykamiont, az segíti a csapatot. Arról is szól, hogy bebizonyítsuk, hogy pár évente tudunk újat építeni, és támogatni tudjuk az ügyfélpilótákat.”
Az új alváz ellenére a csapat nem távolodott el a sikeres formulától, magyarázta Norbi:
„A koncepció maradt. Nagyon jól működött az elmúlt idényekben. Magát a koncepciót nem kellett megváltoztatni – csak faragtunk és javítottunk néhány területen.”
A koncepció folytonosságával és a teljesítménynövekedéssel a láthatáron Kiss óvatosan optimista az évad közeledtével. A magyar pilóta úgy lép be a 2025-ös szezonba, mint az ember, akit meg kell verni – a történelmi lehetőséggel a tarsolyában. Jelenleg Jochen Hahnnal holtversenyben hat Eb címnél járnak, Kiss az év végére akár egyedül állhat az örökranglista élén. A dicsőséghez vezető út azonban ezúttal kiszámíthatatlanabbnak tűnik, mint korábban.
Legközelebbi versenytársai eltökéltek abban, hogy ezt az utat a lehető legnehezebbé tegyék. Jochen Hahn a télen mindent beleadott, és egy teljesen új versenykamiont épített a semmiből a 2025-ös évre – egy merész lépés, amelynek célja, hogy előnyhöz jusson a bajnoki harcban. Sascha Lenz követte a példáját egy teljesen új masinával, míg Antonio Albacete egy alaposan felújított kamionnal és megújult elszántsággal érkezik a rajtrácsra – és mindannyian Kisst szorongatnák meg.
Most, hogy a történelmi rekord a tét, komoly kérdésként merül fel: Vajon Kiss Norbert képes lesz-e új korszakot nyitni – és egyedül állni az örökranglista élén?
Az első válaszokat ezen a versenyhétvégén kapjuk meg, amikor a 2025-ös szezon elindul. Kezdődjék a harc!
Ezért tért vissza René Reinert a „Kék Balu”-val a Kamion Eb-re