Fotó: Márti Bóta Photography
Kiss Norbert számára nem idegen a győzelem – de a 2025-ös Goodyear FIA ETRC idény előtt a regnáló bajnok és Révész Racing csapata merészet húzott.
A megbízható Balu éveken át tartó dominanciája után Kiss egy teljesen új versenygéppel érkezik a misanói szezonnyitóra: Balu Juniorral. Ez drámai váltás a magyar sztárnak, aki 2021 és 2024 között négy egymást követő bajnoki címet nyert. A regnáló bajnok nem csak az az ember, akit le kell győzni – de a történelem is karnyújtásnyira van tőle. A korábbi Baluval Kiss és a Révész Racing csapat egy olyan csomaggal rendelkezett, amely teljesítményben és megbízhatóságban páratlan volt. Miért hagyna hát ott egy ilyen bizonyítottan győztes eszközt?
Kiss és csapata számára a döntés nem csak a teljesítményről szólt – ez egy stratégiai lépés volt a hosszú távú növekedés érdekében. A hivatalos szezon előtti teszten, Mostban Kiss megvédte a csapat döntését, és megosztotta a pályán megtapasztalt első visszajelzéseit:
„Összességében jobb volt, mint azt vártuk. Amikor egy új versenykamiont építesz, sok problémára számítasz. De az első tesztnapunk igen jól sikerült. Volt pár gondunk, de a legfontosabbakat hamar kijavítottuk. A köridő már az első napon is elég jó volt, és a második napon tovább javult. Ha továbbra is a régi kamiont vezettük volna, könnyebb lett volna. Az egész nagyon jól összeállt, és remekül működött. Az újrakezdés bonyolultabbá teszi a dolgokat – így arra számítok, hogy nehezebb lesz.”
Az új konstrukcióra való átállás nem csak a versenyteljesítményről szól. Kissnek és az alakulatnak ez egy nagyobb perspektíva része, amely a növekedést, a fenntarthatóságot és a mérnöki fejlesztést támogatja a csapaton belül. Kiss így folytatta:
„Ez egy üzleti dolog. Révész úr sokat fektetett be – a régi versenykamionba és most az újba is. Ha el tudja adni a versenykamiont, az segíti a csapatot. Arról is szól, hogy bebizonyítsuk, hogy pár évente tudunk újat építeni, és támogatni tudjuk az ügyfélpilótákat.”
Az új alváz ellenére a csapat nem távolodott el a sikeres formulától, magyarázta Norbi:
„A koncepció maradt. Nagyon jól működött az elmúlt idényekben. Magát a koncepciót nem kellett megváltoztatni – csak faragtunk és javítottunk néhány területen.”
A koncepció folytonosságával és a teljesítménynövekedéssel a láthatáron Kiss óvatosan optimista az évad közeledtével. A magyar pilóta úgy lép be a 2025-ös szezonba, mint az ember, akit meg kell verni – a történelmi lehetőséggel a tarsolyában. Jelenleg Jochen Hahnnal holtversenyben hat Eb címnél járnak, Kiss az év végére akár egyedül állhat az örökranglista élén. A dicsőséghez vezető út azonban ezúttal kiszámíthatatlanabbnak tűnik, mint korábban.
Legközelebbi versenytársai eltökéltek abban, hogy ezt az utat a lehető legnehezebbé tegyék. Jochen Hahn a télen mindent beleadott, és egy teljesen új versenykamiont épített a semmiből a 2025-ös évre – egy merész lépés, amelynek célja, hogy előnyhöz jusson a bajnoki harcban. Sascha Lenz követte a példáját egy teljesen új masinával, míg Antonio Albacete egy alaposan felújított kamionnal és megújult elszántsággal érkezik a rajtrácsra – és mindannyian Kisst szorongatnák meg.
Most, hogy a történelmi rekord a tét, komoly kérdésként merül fel: Vajon Kiss Norbert képes lesz-e új korszakot nyitni – és egyedül állni az örökranglista élén?
Az első válaszokat ezen a versenyhétvégén kapjuk meg, amikor a 2025-ös szezon elindul. Kezdődjék a harc!
Marc Márquez győzelmével zárult a Holland Nagydíj a MotoGP-ben, mögötte Marco Bezzecchi ért célba másodikként,…
Max Verstappen számára volt egy "jó" oldala annak, hogy már az Osztrák Nagydíj legelején kiesett,…
Max Verstappen Osztrák Nagydíja az első körben hirtelen véget ért, amikor ütköztek Andrea Kimi Antonellivel.…
A MotoE idei második versenyhétvégéjét teljesítette Assenben. Az elektromos kategória ismét nagy izgalmakat tartogatott és…
Az első, a Forma-1 2026-os új műszaki előírásainak megfelelően épített autók öt napig zártkörű teszten…
Múlt héten került a mozikba a Brad Pitt és Damson Idris főszereplésével készült F1-es mozifilm.…