ETRC

Kiss Norbert bejelentkezett ifjabb Baluval a hetedik Európa-bajnoki címért

Kiss Norbert számára nem idegen a győzelem – de a 2025-ös Goodyear FIA ETRC idény előtt a regnáló bajnok és Révész Racing csapata merészet húzott.

A megbízható Balu éveken át tartó dominanciája után Kiss egy teljesen új versenygéppel érkezik a misanói szezonnyitóra: Balu Juniorral. Ez drámai váltás a magyar sztárnak, aki 2021 és 2024 között négy egymást követő bajnoki címet nyert. A regnáló bajnok nem csak az az ember, akit le kell győzni – de a történelem is karnyújtásnyira van tőle. A korábbi Baluval Kiss és a Révész Racing csapat egy olyan csomaggal rendelkezett, amely teljesítményben és megbízhatóságban páratlan volt. Miért hagyna hát ott egy ilyen bizonyítottan győztes eszközt?

Kiss és csapata számára a döntés nem csak a teljesítményről szólt – ez egy stratégiai lépés volt a hosszú távú növekedés érdekében. A hivatalos szezon előtti teszten, Mostban Kiss megvédte a csapat döntését, és megosztotta a pályán megtapasztalt első visszajelzéseit:

„Összességében jobb volt, mint azt vártuk. Amikor egy új versenykamiont építesz, sok problémára számítasz. De az első tesztnapunk igen jól sikerült. Volt pár gondunk, de a legfontosabbakat hamar kijavítottuk. A köridő már az első napon is elég jó volt, és a második napon tovább javult. Ha továbbra is a régi kamiont vezettük volna, könnyebb lett volna. Az egész nagyon jól összeállt, és remekül működött. Az újrakezdés bonyolultabbá teszi a dolgokat – így arra számítok, hogy nehezebb lesz.”

Az új konstrukcióra való átállás nem csak a versenyteljesítményről szól. Kissnek és az alakulatnak ez egy nagyobb perspektíva része, amely a növekedést, a fenntarthatóságot és a mérnöki fejlesztést támogatja a csapaton belül. Kiss így folytatta:

„Ez egy üzleti dolog. Révész úr sokat fektetett be – a régi versenykamionba és most az újba is. Ha el tudja adni a versenykamiont, az segíti a csapatot. Arról is szól, hogy bebizonyítsuk, hogy pár évente tudunk újat építeni, és támogatni tudjuk az ügyfélpilótákat.”

Az új alváz ellenére a csapat nem távolodott el a sikeres formulától, magyarázta Norbi:

„A koncepció maradt. Nagyon jól működött az elmúlt idényekben. Magát a koncepciót nem kellett megváltoztatni – csak faragtunk és javítottunk néhány területen.”

A koncepció folytonosságával és a teljesítménynövekedéssel a láthatáron Kiss óvatosan optimista az évad közeledtével. A magyar pilóta úgy lép be a 2025-ös szezonba, mint az ember, akit meg kell verni – a történelmi lehetőséggel a tarsolyában. Jelenleg Jochen Hahnnal holtversenyben hat Eb címnél járnak, Kiss az év végére akár egyedül állhat az örökranglista élén. A dicsőséghez vezető út azonban ezúttal kiszámíthatatlanabbnak tűnik, mint korábban.

Legközelebbi versenytársai eltökéltek abban, hogy ezt az utat a lehető legnehezebbé tegyék. Jochen Hahn a télen mindent beleadott, és egy teljesen új versenykamiont épített a semmiből a 2025-ös évre – egy merész lépés, amelynek célja, hogy előnyhöz jusson a bajnoki harcban. Sascha Lenz követte a példáját egy teljesen új masinával, míg Antonio Albacete egy alaposan felújított kamionnal és megújult elszántsággal érkezik a rajtrácsra – és mindannyian Kisst szorongatnák meg.

Most, hogy a történelmi rekord a tét, komoly kérdésként merül fel: Vajon Kiss Norbert képes lesz-e új korszakot nyitni – és egyedül állni az örökranglista élén?

Az első válaszokat ezen a versenyhétvégén kapjuk meg, amikor a 2025-ös szezon elindul. Kezdődjék a harc!

Vámosi Péter

Recent Posts

Meglepő ok miatt, de az Aston Martin felvásárolná az egyik F1-es riválisát

Fernando Alonso karrierje a Forma-1-ben versenyzőként talán a végéhez közeledik, de ez nem jelenti azt,…

7 óra ago

Leclercnek már szúrja a szemét Hamilton ferraris fizetése

2024 februárjában nagyot robbant a hír, miszerint 2025 Lewis Hamilton átigazol a Ferrarihoz. A hétszeres…

9 óra ago

Te is így lazulsz most, mint Alonso? Pénteki F1-puzzle!

Igazi nyári kánikula van ma – és akkor még finoman fogalmaztunk. Így aztán egy nyárias,…

11 óra ago

Visszatér egy európai Forma-1-es versenypálya, ahol 2021 után lehet újra futam!

Luís Montenegro, Portugália miniszterelnöke úgy tűnik, megerősítette, hogy az F1 visszatér az Algarve-ba, és a…

13 óra ago

Brown elárulta, hogy segített a költségvetési korlát abban, hogy a McLaren ennyire jó legyen

A McLaren domináns első félévet zárt, Oscar Piastri és Lando Norris vezeti a pilóták bajnokságát,…

15 óra ago

Helyszíni stábbal közvetíti az ARENA4 a MotoGP futamát Ausztriából

Közelít Magyarország felé a MotoGP mezőnye, a hétvégén Ausztriában versenyeznek a motoros világ sztárjai, hogy…

17 óra ago