Fotó: FIA ETRC
A széria régi partnere, az IVECO új utakat nyit a 2025-ös szezonnyitón Misanóban a hivatalos ePaceTruck – a teljesen elektromos IVECO S-eWay – biztosításával.
A kamionversenyek történetében először fordul elő, hogy egy akkumulátoros-elektromos teherautó áll majd a mezőny élére. Ezzel is hangsúlyozza a bajnokság folyamatos elkötelezettségét az innováció és a fenntarthatóság iránt. Az ePaceTruck május 17-18-án Misanóban debütál, csatlakozva az IVECO S-Way LNG kamionhoz. Utóbbi az elmúlt két szezonban a pace truck szerepét töltötte be, a kettős energiaellátás részeként a rajtrácson. Georg Fuchs, az ETRA ügyvezető igazgatója így nyilatkozott:
„A teljesen elektromos IVECO S-eWay Pace Truck egy újabb jelentős lépést jelent a fenntartható kamionversenyzés iránti elkötelezettségünkben. Az IVECO-val együtt nemcsak a sportág történetében írunk egy új fejezetet. A szélesebb iparágnak is komoly jelzést küldünk: a változás folyamatban van, méghozzá most.”
Az akár 500 km-es hatótávolsággal és 350 kW-os gyorstöltési képességgel az IVECO S-eWay úgy készült, hogy nyomás alatt is teljesíthessen. A merész dizájnnal, kétmotoros elektromos tengellyel és feltűnő, rácsra szerelhető világítási rendszerrel rendelkező, teljesen elektromos ePaceTruck a kamionversenyzés jövőjének a szándéknyilatkozata. Azzal, hogy az IVECO mind az elektromos, mind a bio-LNG-üzemű tempomatokat integrálja a versenykörnyezetbe, egy olyan multi-energia stratégiát mutat be, amely tükrözi a valós szállítási igények sokféleségét. Ez a pragmatikus és előremutató megközelítés kiemeli a sorozat szerepét, mint a méretezhető, fenntartható megoldások kísérleti terepe. Carlotta Mathis, az IVECO stratégiai és marketing vezetője hozzátette:
„Az új IVECO S-eWay-jel, mint a 2025-ös kamion Eb hivatalos ePaceTruckjával egyértelmű és előremutató üzenetet küldünk. A fenntartható mobilitás felé vezető út a nehéz tehergépjárművek közlekedése terén jól halad az utakon, és fokozatosan kezd nyomot hagyni az autósport világában is. Miközben az IVECO 50. évfordulóját ünnepeljük, büszkén erősítjük meg a Goodyear FIA ETRC-vel való hosszú távú partnerségünket. Az évek során a bajnokság sokkal többet jelentett egy versenynél. Ez egy olyan platform volt, ahol olyan kulcsfontosságú értékeket osztottunk meg, mint az innováció, a kitartás és a technológiai fejlődés. A motorsportban való folyamatos részvételünk azt a meggyőződésünket tükrözi, hogy ami a legkeményebb körülmények között is teljesít, az a mindennapi utakon is előrelépést jelent.”
Aligha ilyen visszatérésről álmodott Franco Colapinto, aki nem csak autót tört, még büntetést is kapott.…
Az Aprilia nem nézi tétlenül Jorge Martín távozását, és már keresik a megfelelő helyettest. A…
Május 15–16-án Jerez adott otthont az idei második hivatalos tesztnek a FIM JuniorGP Moto2-es kategóriájában…
A csütörtöki médianapon természetesen téma volt a Jack Doohan és Franco Colapinto csere, amiben több…
Oscar Piastri nyerte az Emilia-Romagna Nagydíj kvalifikációját, ezzel pedig megszerezte a pole pozíciót a vasárnapi…
(MTI): Átadták szerdán Zalaegerszegen a ZalaZONE Járműipari Tesztpálya újonnan elkészült pályaelemét, az akár 250 kilométeres…