Amikor a versenykamionok Misanóban pályára lépnek a Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság (ETRC) szezonnyitóján, a Goodyear versenyabroncsok új generációja is debütál.
A motorsport és a mobilitási innováció szempontjából jelentős lépésként a Goodyear új, 55%-ban fenntartható anyagokból készült teherautó-versenyabroncsot mutatott be. Az anyagtartalom olyan gondosan kiválasztott összetevők használatával érhető el, mint például a rizshéj-hulladék hamuból előállított szilícium-dioxid és az alternatív alapanyagokból származó korom. Ez is mutatja a Goodyear elkötelezettségét a nagy teljesítményű megoldások kifejlesztése iránt, amelyek mind a versenyképességi, mind a környezetvédelmi elvárásoknak megfelelnek.
A Goodyear 2003 óta kulcsszereplője a Kamion Eb-nek, folyamatosan fejlesztve a gumiabroncs-technológiát, hogy a versenykamionok teljesítményének határait feszegesse. A Goodyear FIA ETRC a következő generációs gumiabroncs-megoldások tesztelésének platformjaként szolgál, a versenypályán szerzett tapasztalatok pedig befolyásolják a haszongépjármű-abroncsaik fejlesztését. Georg Fuchs, az ETRA ügyvezető igazgatója így nyilatkozott:
„A Goodyear következő generációs, 55%-ban fenntartható anyagból készült versenyabroncsának bevezetésével újabb lépést teszünk a kamionsport fenntarthatósági átalakítása felé. Ez a partnerség bizonyítja, hogy a fenntarthatóság és a teljesítmény kéz a kézben járhat. Megnyitják az utat egy felelősségteljesebb jövő felé mind a sorozatban, mind a közúti közlekedésben.”
Maciej Szymański, a Goodyear kereskedelmi EMEA marketingigazgatója hozzátette:
„A Goodyear FIA ETRC a tehergépkocsiabroncs-technológia legújabb fejlesztéseinek további laborjaként szolgál. Azzal, hogy növeljük a fenntartható anyagok arányát a versenyabroncsainkban, nemcsak a bajnokság fenntarthatósági programját támogatjuk, hanem az utat is megnyitjuk a szélesebb körű innovációk előtt, amelyek a teljes szállítási ágazat javát szolgálják.”
Az 55%-ban fenntartható anyagból készült tehergépkocsi versenyabroncsainak bevezetése összhangban van a Kamion Eb folyamatos fenntarthatósági útjával. A széria 2021 óta 100%-ban megújuló HVO bioüzemanyaggal működik. Rendelkeznek az FIA háromcsillagos környezetvédelmi akkreditációjával – ez a legmagasabb szint a keretrendszerben.
A gumigyártó szintén kiérdemelte ezt a legmagasabb szintű minősítést. Ez a FIA ETRC-n túl kiterjed a szélesebb körű motorsport programjaira is, beleértve az FIA World Endurance Championshipet, a Le Mans-i 24 órás versenyt és az Európai Le Mans sorozatot. Emellett a Goodyear továbbra is elkötelezett a kamionos versenyabroncsok újrafutózása mellett. A hulladék minimalizálása és az erőforrás-hatékonyság növelése érdekében újrahasznosítja azokat a kereskedelmi közlekedésben.
A tavalyi szezonban bemutatott legújabb teherautó-versenyabroncsaik fejlett keveréke a tapadás fokozására szolgál, különösen nedves körülmények között. A bajnokság szabályai megkövetelik, hogy egyetlen gumiabroncs a pályák és időjárási körülmények széles skáláján – beleértve a száraz, nedves, hideg és forró felületeket – következetesen teljesítsen. Emellett a legújabb konstrukció tartósabb, csökkentve a szériában használt abroncsok teljes számát. Ez segít az istállónak fenntartani az optimális teljesítményt, miközben javítja a gumiabroncsok használatának általános hatékonyságát.
A Goodyear az ISCC PLUS fenntarthatósági tanúsítási rendszert és tömegmérleg-megközelítést alkalmaz, hogy támogassa az átláthatóságot és az elszámoltathatóságot a fenntartható anyagok nyomon követésében az ellátási lánc egészében.
Elektromos kamion az élen: IVECO S-eWay lesz idén az ePaceTruck!