ETRC

A Goodyear új versenygumija már 55%-ban fenntartható és újrafelhasznált anyagokból készült

Amikor a versenykamionok Misanóban pályára lépnek a Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság (ETRC) szezonnyitóján, a Goodyear versenyabroncsok új generációja is debütál.

A motorsport és a mobilitási innováció szempontjából jelentős lépésként a Goodyear új, 55%-ban fenntartható anyagokból készült teherautó-versenyabroncsot mutatott be. Az anyagtartalom olyan gondosan kiválasztott összetevők használatával érhető el, mint például a rizshéj-hulladék hamuból előállított szilícium-dioxid és az alternatív alapanyagokból származó korom. Ez is mutatja a Goodyear elkötelezettségét a nagy teljesítményű megoldások kifejlesztése iránt, amelyek mind a versenyképességi, mind a környezetvédelmi elvárásoknak megfelelnek.

A Goodyear 2003 óta kulcsszereplője a Kamion Eb-nek, folyamatosan fejlesztve a gumiabroncs-technológiát, hogy a versenykamionok teljesítményének határait feszegesse. A Goodyear FIA ETRC a következő generációs gumiabroncs-megoldások tesztelésének platformjaként szolgál, a versenypályán szerzett tapasztalatok pedig befolyásolják a haszongépjármű-abroncsaik fejlesztését. Georg Fuchs, az ETRA ügyvezető igazgatója így nyilatkozott:

„A Goodyear következő generációs, 55%-ban fenntartható anyagból készült versenyabroncsának bevezetésével újabb lépést teszünk a kamionsport fenntarthatósági átalakítása felé. Ez a partnerség bizonyítja, hogy a fenntarthatóság és a teljesítmény kéz a kézben járhat. Megnyitják az utat egy felelősségteljesebb jövő felé mind a sorozatban, mind a közúti közlekedésben.”

Maciej Szymański, a Goodyear kereskedelmi EMEA marketingigazgatója hozzátette:

„A Goodyear FIA ETRC a tehergépkocsiabroncs-technológia legújabb fejlesztéseinek további laborjaként szolgál. Azzal, hogy növeljük a fenntartható anyagok arányát a versenyabroncsainkban, nemcsak a bajnokság fenntarthatósági programját támogatjuk, hanem az utat is megnyitjuk a szélesebb körű innovációk előtt, amelyek a teljes szállítási ágazat javát szolgálják.”

Az 55%-ban fenntartható anyagból készült tehergépkocsi versenyabroncsainak bevezetése összhangban van a Kamion Eb folyamatos fenntarthatósági útjával. A széria 2021 óta 100%-ban megújuló HVO bioüzemanyaggal működik. Rendelkeznek az FIA háromcsillagos környezetvédelmi akkreditációjával – ez a legmagasabb szint a keretrendszerben.

A gumigyártó szintén kiérdemelte ezt a legmagasabb szintű minősítést. Ez a FIA ETRC-n túl kiterjed a szélesebb körű motorsport programjaira is, beleértve az FIA World Endurance Championshipet, a Le Mans-i 24 órás versenyt és az Európai Le Mans sorozatot. Emellett a Goodyear továbbra is elkötelezett a kamionos versenyabroncsok újrafutózása mellett. A hulladék minimalizálása és az erőforrás-hatékonyság növelése érdekében újrahasznosítja azokat a kereskedelmi közlekedésben.

A tavalyi szezonban bemutatott legújabb teherautó-versenyabroncsaik fejlett keveréke a tapadás fokozására szolgál, különösen nedves körülmények között. A bajnokság szabályai megkövetelik, hogy egyetlen gumiabroncs a pályák és időjárási körülmények széles skáláján – beleértve a száraz, nedves, hideg és forró felületeket – következetesen teljesítsen. Emellett a legújabb konstrukció tartósabb, csökkentve a szériában használt abroncsok teljes számát. Ez segít az istállónak fenntartani az optimális teljesítményt, miközben javítja a gumiabroncsok használatának általános hatékonyságát.

A Goodyear az ISCC PLUS fenntarthatósági tanúsítási rendszert és tömegmérleg-megközelítést alkalmaz, hogy támogassa az átláthatóságot és az elszámoltathatóságot a fenntartható anyagok nyomon követésében az ellátási lánc egészében.

Vámosi Péter

Recent Posts

Verstappen szerint újra kell építeni a Red Bullt

A négyszeres világbajnok Max Verstappen elismerte, a Red Bull csapatának előbb egy újraépítési fázist kell…

53 perc ago

Te is nyerhetsz, ha az nyeri a MotoGP magyar versenyét, akire tippelsz!

Megérkezett a várva várt hét: a MotoGP magyar hétvégéjének hete! A Balaton Park Circuit-en zajló…

3 óra ago

A Ferrari korábbi pilótája ledobta az atombombát: „Senki sem akarta Hamiltont Maranellóban”

Arturo Merzario őszintén nyilatkozott Lewis Hamilton Ferrari-karrierjéről, és utalt rá, hogy a hétszeres világbajnok a…

5 óra ago

Máris tudni Brad Pitt „F1” filmjének a streaming megjelenési időpontját

A When To Stream jelentése szerint az F1 film várhatóan még ebben az évben megjelenik…

7 óra ago

MotoGP Magyarországon: ott leszel a Balaton Park Circuiten?

A hazai motorsport-rajongók évtizedek óta várják, hogy a MotoGP végre újra Magyarországra is ellátogasson. 2025-ben…

9 óra ago

Lawsont csőbe húzta a Red Bull, hogy kirakhassa a csapatból?

A 23 éves új-zélandi F1-es versenyző, Liam Lawson elismerte, hogy naiv volt, mikor azt gondolta,…

11 óra ago