ETRC

A Goodyear új versenygumija már 55%-ban fenntartható és újrafelhasznált anyagokból készült

Amikor a versenykamionok Misanóban pályára lépnek a Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság (ETRC) szezonnyitóján, a Goodyear versenyabroncsok új generációja is debütál.

A motorsport és a mobilitási innováció szempontjából jelentős lépésként a Goodyear új, 55%-ban fenntartható anyagokból készült teherautó-versenyabroncsot mutatott be. Az anyagtartalom olyan gondosan kiválasztott összetevők használatával érhető el, mint például a rizshéj-hulladék hamuból előállított szilícium-dioxid és az alternatív alapanyagokból származó korom. Ez is mutatja a Goodyear elkötelezettségét a nagy teljesítményű megoldások kifejlesztése iránt, amelyek mind a versenyképességi, mind a környezetvédelmi elvárásoknak megfelelnek.

A Goodyear 2003 óta kulcsszereplője a Kamion Eb-nek, folyamatosan fejlesztve a gumiabroncs-technológiát, hogy a versenykamionok teljesítményének határait feszegesse. A Goodyear FIA ETRC a következő generációs gumiabroncs-megoldások tesztelésének platformjaként szolgál, a versenypályán szerzett tapasztalatok pedig befolyásolják a haszongépjármű-abroncsaik fejlesztését. Georg Fuchs, az ETRA ügyvezető igazgatója így nyilatkozott:

„A Goodyear következő generációs, 55%-ban fenntartható anyagból készült versenyabroncsának bevezetésével újabb lépést teszünk a kamionsport fenntarthatósági átalakítása felé. Ez a partnerség bizonyítja, hogy a fenntarthatóság és a teljesítmény kéz a kézben járhat. Megnyitják az utat egy felelősségteljesebb jövő felé mind a sorozatban, mind a közúti közlekedésben.”

Maciej Szymański, a Goodyear kereskedelmi EMEA marketingigazgatója hozzátette:

„A Goodyear FIA ETRC a tehergépkocsiabroncs-technológia legújabb fejlesztéseinek további laborjaként szolgál. Azzal, hogy növeljük a fenntartható anyagok arányát a versenyabroncsainkban, nemcsak a bajnokság fenntarthatósági programját támogatjuk, hanem az utat is megnyitjuk a szélesebb körű innovációk előtt, amelyek a teljes szállítási ágazat javát szolgálják.”

Az 55%-ban fenntartható anyagból készült tehergépkocsi versenyabroncsainak bevezetése összhangban van a Kamion Eb folyamatos fenntarthatósági útjával. A széria 2021 óta 100%-ban megújuló HVO bioüzemanyaggal működik. Rendelkeznek az FIA háromcsillagos környezetvédelmi akkreditációjával – ez a legmagasabb szint a keretrendszerben.

A gumigyártó szintén kiérdemelte ezt a legmagasabb szintű minősítést. Ez a FIA ETRC-n túl kiterjed a szélesebb körű motorsport programjaira is, beleértve az FIA World Endurance Championshipet, a Le Mans-i 24 órás versenyt és az Európai Le Mans sorozatot. Emellett a Goodyear továbbra is elkötelezett a kamionos versenyabroncsok újrafutózása mellett. A hulladék minimalizálása és az erőforrás-hatékonyság növelése érdekében újrahasznosítja azokat a kereskedelmi közlekedésben.

A tavalyi szezonban bemutatott legújabb teherautó-versenyabroncsaik fejlett keveréke a tapadás fokozására szolgál, különösen nedves körülmények között. A bajnokság szabályai megkövetelik, hogy egyetlen gumiabroncs a pályák és időjárási körülmények széles skáláján – beleértve a száraz, nedves, hideg és forró felületeket – következetesen teljesítsen. Emellett a legújabb konstrukció tartósabb, csökkentve a szériában használt abroncsok teljes számát. Ez segít az istállónak fenntartani az optimális teljesítményt, miközben javítja a gumiabroncsok használatának általános hatékonyságát.

A Goodyear az ISCC PLUS fenntarthatósági tanúsítási rendszert és tömegmérleg-megközelítést alkalmaz, hogy támogassa az átláthatóságot és az elszámoltathatóságot a fenntartható anyagok nyomon követésében az ellátási lánc egészében.

Vámosi Péter

Recent Posts

F3: Red bullos és mexikói siker született Imolában!

A Formula 3 imolai versenyhétvégéjén Tim Tramnitz és Santiago Ramos állhattak a dobogó legfelső fokára.…

37 perc ago

Hihetetlen hajrában, az utolsó métereken dőlt el a verseny Mostban

Elképesztő izgalmakat hozott a mosti második főverseny, ahol az utolsó méterek döntöttek a futam győztesének…

2 óra ago

Furcsa büntetés miatt változik az Emilia Romagna Nagydíj rajtrácsa

Tegnap Oscar Piastri szerezte meg az első rajtkockát az imolai Emilia Romagna Nagydíjra. Mellőle a…

3 óra ago

Hiába Bulega próbálkozása, Razgatlıoğlu megállíthatatlan Mostban

A Superpole-futam elején nagy volt az adok-kapok a két rivális között, de Razgatlıoğlu eddig verhetetlennek…

5 óra ago

Rossi meghökkentő szokásából elég volt egy képkocka is a hétvégi közvetítésbe

Randy Mamola, aki 13 alkalommal diadalmaskodott a királykategóriában, valamint négyszer végzett a bajnokság második helyén,…

6 óra ago

Ezért nem számított Bearman időmérős köre az FIA szerint

Az FIA tisztázta, miképp állapította meg, hogy Oliver Bearman nem érte el időben a célvonalat…

7 óra ago