Teljes gőzzel folytatódik a 2025-ös Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság, amely Misanóból egyenesen a DEKRA Lausitzringre tart, a széria történetében először.
A nyolc versenyhétvégéből álló versenynaptár második fordulója Kelet-Németországba hozza a rajtrácsot, ahol a DTM mellett egy háromnapos motorsport-látványosságot is rendeznek, és a rajongóknak egy adrenalinnal teli eseményt ígérnek.
Az olaszországi drámai szezonkezdet után a regnáló bajnok Kiss Norbert megmutatta, miért ő maradt az etalon. Annak ellenére, hogy egy kormányműhiba miatt az első kvalifikáción el se tudott indulni, a magyar pilóta zsinórban négy futamgyőzelemmel dominált, és a maximális pontszámmal távozott Misanóból. Az üldözőknek hamar be kell őt érniük, ha meg akarják akadályozni, hogy ő legyen az első hétszeres bajnoka a sorozatnak. Jochen Hahn a misanói hétvégén végig a sarkában loholt. Jó tempót diktált, de a büntetések és a verseny végén történt incidensek miatt nem tudott felérni a dobogó legfelső fokára.
Eközben René Reinert három évnyi kihagyás után zökkenőmentesen tért vissza a bajnokságba. Kiss korábbi versenykamionjának – a harcedzett „Balu senior” – volánja mögött Reinert nem vesztegette az időt, hogy újra komoly tényezővé váljon a Titan osztályban, és egyértelművé tette, hogy nem csak a rajtrácsot tölti fel, hanem harcolni is kész.
Steffi Halm az idei szezonra komoly tényezővé vált. Misanóból két összesített dobogós helyezéssel, néhány fantasztikus védekező vezetéssel, valamint remek előzésekkel távozott. Ő lehet a szezon fekete lova, vagy Misano csak egyszeri alkalom volt? Az idő majd eldönti, de Halm egyértelműen nem azért van itt, hogy 2025-ben csak résztvevő legyen..
Miközben Kiss vezeti a bajnokságot, a Titán-osztály csatája minden, csak nem kiszámítható. A negyedik helyen álló Reinert mindössze öt ponttal előzi meg a hetedik helyen álló Sascha Lenzet – ez a szoros különbség azt mutatja, hogy zajlik a harc. Ez a szintű verseny egészen a Jaramában megrendezésre kerülő szezonzáróig tarthat.
Nem mindenkinek volt ilyen jó hétvégéje. A 4. futam Antonio Albacete és Luke Garrett számára is csalódással végződött, miután egy súlyos ütközés komoly javításokat eredményezett. De a két alakulat kemény munkájának köszönhetően a teljes 16 kamionos mezőny versenyezni fog Lausitzban.
A Chrome osztályban Mark Taylor hamar a favorittá lépett elő, és két győzelemmel nyűgözött le, de két kiesése nyitva hagyta az ajtót Clemens Hecker előtt. Utóbbi egy kiváló és egyenletes hétvégét követően, amelyet a 4. futamban aratott osztálygyőzelemmel koronázott meg, átvette a pontverseny vezetését. Az első öt helyezettet mindössze hat pont választja el egymástól, így a Chrome csoport az egyik legszorosabb küzdelemnek ígérkezik az idei szezonban.
Az egyik, akire figyelni kell, Bradley Smith, aki először indul el teljes szezonban. A Misanóban elszenvedett korai kudarcok ellenére a negyedik helyen áll a tabellán, és egyértelmű potenciális jeleket mutat, amint megtalálja a ritmust.
Steffen Faasnak kihívásokkal telve tért vissza a 2025-ös bajnoki szezonra. A tankpool24-Racing zászlaja alatt egy vadonatúj Freightlinerrel indul. Misanóból pontok és osztályozós helyezés nélkül távozott, de az idény eleji küzdelmek egy új géppel a játék részei. Faas és a csapat számára minden egyes kör ezen a hétvégén előrelépés lesz a fejlődésükben.
A DTM-hez csatlakozó versenykamionok háromnapos programja május 23-án, pénteken reggel veszi kezdetét.