ETRC

Új helyszínre látogat a Kamion Eb: következik a Lausitzring!

Teljes gőzzel folytatódik a 2025-ös Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság, amely Misanóból egyenesen a DEKRA Lausitzringre tart, a széria történetében először.

A nyolc versenyhétvégéből álló versenynaptár második fordulója Kelet-Németországba hozza a rajtrácsot, ahol a DTM mellett egy háromnapos motorsport-látványosságot is rendeznek, és a rajongóknak egy adrenalinnal teli eseményt ígérnek.

Az olaszországi drámai szezonkezdet után a regnáló bajnok Kiss Norbert megmutatta, miért ő maradt az etalon. Annak ellenére, hogy egy kormányműhiba miatt az első kvalifikáción el se tudott indulni, a magyar pilóta zsinórban négy futamgyőzelemmel dominált, és a maximális pontszámmal távozott Misanóból. Az üldözőknek hamar  be kell őt érniük, ha meg akarják akadályozni, hogy ő legyen az első hétszeres bajnoka a sorozatnak. Jochen Hahn a misanói hétvégén végig a sarkában loholt. Jó tempót diktált, de a büntetések és a verseny végén történt incidensek miatt nem tudott felérni a dobogó legfelső fokára.

Eközben René Reinert három évnyi kihagyás után zökkenőmentesen tért vissza a bajnokságba. Kiss korábbi versenykamionjának – a harcedzett „Balu senior” – volánja mögött Reinert nem vesztegette az időt, hogy újra komoly tényezővé váljon a Titan osztályban, és egyértelművé tette, hogy nem csak a rajtrácsot tölti fel, hanem harcolni is kész.

Steffi Halm az idei szezonra komoly tényezővé vált. Misanóból két összesített dobogós helyezéssel, néhány fantasztikus védekező vezetéssel, valamint remek előzésekkel távozott. Ő lehet a szezon fekete lova, vagy Misano csak egyszeri alkalom volt? Az idő majd eldönti, de Halm egyértelműen nem azért van itt, hogy 2025-ben csak résztvevő legyen..

Miközben Kiss vezeti a bajnokságot, a Titán-osztály csatája minden, csak nem kiszámítható. A negyedik helyen álló Reinert mindössze öt ponttal előzi meg a hetedik helyen álló Sascha Lenzet – ez a szoros különbség azt mutatja, hogy zajlik a harc. Ez a szintű verseny egészen a Jaramában megrendezésre kerülő szezonzáróig tarthat.

Nem mindenkinek volt ilyen jó hétvégéje. A 4. futam Antonio Albacete és Luke Garrett számára is csalódással végződött, miután egy súlyos ütközés komoly javításokat eredményezett. De a két alakulat kemény munkájának köszönhetően a teljes 16 kamionos mezőny versenyezni fog Lausitzban.

A Chrome osztályban Mark Taylor hamar a favorittá lépett elő, és két győzelemmel nyűgözött le, de két kiesése nyitva hagyta az ajtót Clemens Hecker előtt. Utóbbi egy kiváló és egyenletes hétvégét követően, amelyet a 4. futamban aratott osztálygyőzelemmel koronázott meg, átvette a pontverseny vezetését. Az első öt helyezettet mindössze hat pont választja el egymástól, így a Chrome csoport az egyik legszorosabb küzdelemnek ígérkezik az idei szezonban.

Az egyik, akire figyelni kell, Bradley Smith, aki először indul el teljes szezonban. A Misanóban elszenvedett korai kudarcok ellenére a negyedik helyen áll a tabellán, és egyértelmű potenciális jeleket mutat, amint megtalálja a ritmust.

Steffen Faasnak kihívásokkal telve tért vissza a 2025-ös bajnoki szezonra. A tankpool24-Racing zászlaja alatt egy vadonatúj Freightlinerrel indul. Misanóból pontok és osztályozós helyezés nélkül távozott, de az idény eleji küzdelmek egy új géppel a játék részei. Faas és a csapat számára minden egyes kör ezen a hétvégén előrelépés lesz a fejlődésükben.

A DTM-hez csatlakozó versenykamionok háromnapos programja május 23-án, pénteken reggel veszi kezdetét.

Vámosi Péter

Recent Posts

A 2026-os F1-es autók lassabbak lesznek, de nem ez a lényeg!

Az FIA szerint túl nagy hangsúlyt kapott a 2026-ban érkező új szabályrendszer kapcsán az, hogy…

7 óra ago

Világos a Cadillac álláspontja Horner lehetséges F1-es szerepével kapcsolatban

A Cadillac eloszlatta azokat a pletykákat, miszerint a formálódó F1-es csapata lehetőség lenne a Red…

8 óra ago

Quartararo bepöccent a lemaradó Yamaha miatt, már csak a V4-ben bízik

Fabio Quartararo hétvégéje magyar hétvégéje korántsem mondható sikeresnek. A francia nagyon őszintén beszélt, többek között…

9 óra ago

Technikaisport-menedzser szakot indít a Széchenyi István Egyetem

A győri Széchenyi István Egyetem technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szakot indít szeptembertől. A jelentkezési feltétel bármely…

10 óra ago

Várhatóan két Forma-1-es motor is figyelemre méltó lesz 2026-ban

A 2026-os idény állandó bizonytalansága közepette Juan Pablo Montoya két gyártót nevezett meg, amelyek szerinte…

11 óra ago

Eldőlt a többszörös világbajnok jövője – Körvonalazódik a pilótapiac

Újabb ülés kelt el a Superbike-ban, megvan Álvaro Bautista következő állomáshelye. Kedden délelőtt bejelentette a…

12 óra ago