ETRC

Ki fogja megállítani Kiss Norbit a Slovakia Ringen?

A 2025-ös Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság ezen a hétvégén a Slovakia Ringre látogat a szezon harmadik fordulójára.

A címvédés máris kezd formát ölteni, miközben a pályán zajló események felpörögnek. A mezőny élén továbbra is Kiss Norbert áll. A regnáló bajnok az idei szezon eddigi hét futamgyőzelméből hatot megszerzett, és Balu Juniorral folytatja a domináns formáját. A Lausitzringen azonban megmutatkozott némi repedés, mivel Jochen Hahn megszerezte a pole-t az 1. futam előtt, és a második szabadedzésen is keményen megszorongatta Kisst. Lehet, hogy ez a kezdete annak, hogy a mezőny utoléri a magyar pilótát? Amennyiben Hahn harcba akar szállni a bajnoki címért, és meg akarja akadályozni, hogy Kiss legyen az ETRC történetének első hétszeres bajnoka, akkor Szlovákia kulcsfontosságú lesz.

Az egyetlen győzelmet, amit Kiss nem szerzett meg a Lausitzringen, René Reinert hozta össze. Neki érzelmes hazai győzelme kiemelkedő pillanatot jelentett a visszatérő szezonjában. Erre a sikerre akar építeni, miközben a harmadik helyért küzd a tabellán, ahol jelenleg Steffi Halmmal vív szoros csatát. Halm két jó dobogós helyezést ért el a Lausitzringen, és a rajtrács egyik legkövetkezetesebb és legösszeszedettebb versenyzőjévé vált. A győzelem még várat magára, de biztosan ott van a versenyben.

Sascha Lenz és Antonio Albacete továbbra is az esélyesek között vannak. Bár a vártnál lassabban indul be a szezonjuk, mindketten rendelkeznek sebességgel és tapasztalattal ahhoz, hogy a dobogós helyekért harcoljanak. José Eduardo Rodrigues kezd magára találni a Titan osztályban is, és a szezon elején tapasztalt visszaesések ellenére is stabil teljesítményt nyújt.

A Chrome osztályban a britek csatája Mark Taylor és Bradley Smith között egyre jobban kiéleződik. Taylor jelenleg az élen áll, miután Misanóban visszatért a dupla kieséséből, de Smith lendületben van, miután megszerezte első osztálygyőzelmét, és továbbra is folyamatosan pontot szerez.

Miután Misanóban vezette már a tabellát, Clemens Hecker szoros harcban áll John Newell-lel. Newell folyamatos pontszerző, bár az első kör óta nem állhatott dobogóra, míg Hecker újabb trófeát szerzett a Lausitzringen.

A megbízhatóság továbbra is fontos tényező a bajnokságban. Luke Garrett és Steffen Faas is villantott már tempót, de Lausitzringben újra műszaki problémák gyötörték őket. Faas és tankpool24-Racing csapata még mindig szenved az új Freightlinerrel kapcsolatos állandó hibákkal – mindkét pilóta reméli, hogy Szlovákiában tisztább futamokon tudják majd valódi potenciáljukat megmutatni.

Luis Recuenco szeretné folytatni a Lausitzringről átmentett felfelé ívelő formáját, míg Christian Ruppert továbbra is keresi a helyét a Goodyear FIA ETRC-ben, és a teljes #onetruckfamily tudását és tanácsait szívja magába, miközben tanulja a kamionversenyzés csínját-bínját.

Vámosi Péter

Recent Posts

Horner egy bombaüzlet részeként visszatérhet az F1-be egy új pozícióban?

A korábbi Forma-1-es pilóta és Sky Sports riporter, Martin Brundle elárulta, hogy Christian Horner feltehetően…

2 óra ago

Verstappen Senna legendás idézetét használja védekezésként az FIA versenybírói előtt

Max Verstappen nevetve bevallotta, hogy Ayrton Senna ismert szavait használta védekezésként a versenybírók előtt. A…

4 óra ago

Bejelentette a névadó szponzorát 2026-ra az Audi F1, akár a zsebedben is lapulhat!

Az Audi F1 csapata bejelentette együttműködését a Revolut-tal, egy brit székhelyű pénzügyi technológiai vállalattal, amely…

6 óra ago

A HRC felállása módosult a magyarországi hétvége után

A Honda Racing Corporation erős trióval készült az idei Suzuka 8 órás versenyre, ám a…

8 óra ago

Bottas már aláírt 2026-ra, csak a bejelentésre várunk?

Valtteri Bottas lesz az új Cadillac F1 Team első leigazolt versenyzője. Erről a GPblog szerzett…

10 óra ago

Már túl a félmilliárd dolláros bevételen az F1 film

Már egy hónap is eltelt, hogy a mozikban bemutatták a Brad Pitt által fémjelzett F1…

12 óra ago