F1

További kisebb szabálymódosításokat is elfogadtak ma

A Forma-1 Bizottság ma jóváhagyta a 2023-as és 2024-es technikai szabályzat frissítéseit is.

Az ülésen megvitatták az erőforrás elemek számának növelésére vonatkozó javaslatokat, és jóváhagyták, hogy a belsőégésű motor (ICE), a turbófeltöltő, az MGU-H és az MGU-K elemek számát 2023-ra vonatkozóan háromról négyre növeljék.

A nagydíj rajtrácsos procedúrájára szánt időt 40-ről 50 percre emelik. Bizonyos versenyeken ezt a többletidőt a versenyzők szurkolóknak történő bemutatására használják majd fel.

A márciusban sportirányelvként bevezetett, a boxkiállásos büntetés alatt az „autón végzett munka” frissített definíciója (54.4.c cikkely) bekerül a Sportszabályzatba.
A Pénzügyi Tanácsadó Bizottságon (FAC) belül egy külön erre a célra létrehozott munkacsoport javaslatot dolgoztak ki arra vonatkozóan, hogy 2023-tól kezdődően bizonyos fenntarthatósági kezdeményezések tekintetében költségmentességet vezessenek be, különös tekintettel a környezetvédelmi szempontokra.

A FAC tagjainak támogatását és a Bizottság jóváhagyását követően bizonyos fenntarthatósági kezdeményezések költségei mostantól nem tartoznak a költségplafon alá. Ezek a kizárások többek között a fenntartható infrastruktúra kiépítésével, a résztvevők karbonlábnyomának auditálásával és nyomon követésével, a környezeti fenntarthatósági projektek előmozdításával foglalkozó jótékonysági szervezeteknek nyújtott adományokkal és a szén-dioxid-kompenzációs programokkal kapcsolatos költségekre terjednek ki. Az FAC folytatja e rendelet finomítását.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Alonso így büntetné meg a védencét Bortoletót, a Szaúd-Arábiai Nagydíj után

Fernando Alonso azzal viccelődött, hogy Gabriel Bortoletónak "nem lesz vacsora” a Szaúd-Arábiai Nagydíjról hazafelé tartó…

2 óra ago

20 éve történt Rossi és Gibernau máig vitatott ütközése, a szabálykönyv ma a spanyol mellé állna

Brutális manőver, ádáz párbaj. A MotoGP 2005-ös szezonnyitója ma már történelem. De ki ne emlékezne…

4 óra ago

Sainz nem elégedett a 2026-os szabályokkal, inkább a V10-esekre szavazna

Carlos Sainz azt állítja, hogy nem tetszik neki, amit a 2026-os szabályokból eddig lát. A…

14 óra ago

Fiatal szimulátor bajnok, és Honvéd öregfiúk, vadonatúj gépcsodák és veteránok a Kompolti Sportmajálison

Puskás Ferenc, Kocsis Sándor, Bozsik József, Czibor Zoltán, Détári Lajos egykori csapata, az 1909-ben alapított,…

15 óra ago

Hamilton igazán csalódott a Szaúd-Arábiai Nagydíj után, szerinte reménytelen a Ferrari

Lewis Hamilton aggasztóan nyilatkozott a Szaúd-Arábiai Nagydíjról és a Ferrari szezonbeli szerencséjéről. Hamilton felkészült az…

16 óra ago

WEC: Hazai Ferrari-siker, egykori F1-esek a dobogón, és Rossiék majdnem nyertek

Közel két hónap után folytatódott a hosszútávú világbajnokság (WEC) idei szezonja Imolában, ahol Katar után…

17 óra ago