Categories: F1

Szabályváltozás lép életbe a sárga zászlós fázisokra

A Forma-1-es versenyzőknek szigorúbb sebességkorlátozásokhoz kell majd igazodniuk, amikor a biztonsági autó mögött haladnak, a dupla sárga zászlós fázisban – közölte szerdán az FIA.

Az új intézkedések a biztonsági autós, és a virtuális biztonsági autós időszakokra is vonatkoznak, és a hétvégi Monacói Nagydíjon lépnek életbe. A döntést a korábbi incidensek felülvizsgálata után, valamint a csapatokkal és a versenyzőkkel egyeztetve hozták meg.

Korábban a versenyzőknek csak arra volt szükségük, hogy jelentősen csökkentsék a sebességüket, és ne előzzenek olyan zónákban, ahol például törmelék volt a pályán, vagy ahol a közelben dolgoztak a pálya takarításán, rendberakásán.

„Ez a követelmény pontosabbá és szigorúan betarthatóvá válik, a versenyzőknek mostantól egy meghatározott maximális sebességhatárt kell betartaniuk azokon a területeken, ahol dupla sárga zászló van érvényben” – közölte az FIA.

Az FIA technikai igazgatója, Tim Goss szerint mind a versenyzők, mind a pályamunkások számára könnyebbé válnak a dolgok a pályán.”

„Amit tenni akarunk, az az, hogy egy olyan eszközt adunk a versenyzők kezébe, amely segít nekik az incidensek során, és még biztonságosabbá teszi a versenyeket” – mondta Goss.

A versenyzőket nem éri majd meglepetés, mivel vizuálisan és hangjelzéssel is értesítést kapnak majd, amikor megközelítik a dupla sárga zászlós zónát. A deltakövetelményeket nullára állítják vissza a dupla sárga zászlós zóna kezdetén, ami megkönnyíti az új sebességkorlátozás betartását.

Az FIA azt még nem közölte, hogy mennyi lesz ez a sebességkorlát, de az elektronikai részleg vezetője, Olivier Hulot biztos benne, hogy az új intézkedések zökkenőmentesen működnek majd.

„Már bevezettük a sárga és dupla sárga figyelmeztető rendszert. A versenyző a sárga vagy a dupla sárga előtt kap egy figyelmeztetést a marsallszektorban” – mondta Hulot. „Az FIA számára a biztonság a legfontosabb, és ha veszély van a pályán, akkor mindenképpen minimalizálnunk kell a kockázatokat.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Egy „seggfej” hiányzik Toto Wolffnak

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke nemes egyszerűséggel "seggfejnek" nevezte korábbi Forma-1-es riválisát, Christian Horner-t, aki…

1 óra ago

Russell: Hamilton távozása mindenkinek jót tett

George Russell úgy érzi, hogy Lewis Hamilton távozása mind a Mercedesnek, mind pedig a hétszeres…

11 óra ago

„Azt mondtam magamban, hogy ma nyerhetek” – a Ducati újonca úgy érezte elkapta volna Márquezt

Élete egyik legjobb versenyének nevezte az Osztrák Nagydíjat Fermín Aldeguer. Fermín Aldeguer közel került ahhoz,…

12 óra ago

A feltörekvő olasz csillag, aki a Forma-1 következő sztárja lehet

A Formula 2 jelenlegi éllovasa a 20 éves olasz Leonardo Fornaroli. Idén lehengerlő teljesítményt nyújt,…

13 óra ago

Horner végkielégítése fájni fog a Red Bullnak

Christian Horner 20 év után hivatalosan is elhagyta a Red Bullt, miután júliusban menesztették csapatfőnöki…

15 óra ago

Ostobaság volt azt gondolni, hogy Hamilton azonnal jó lesz a Ferrarival

A Ferrari csapatfőnöke, Frédéric Vasseur elismerte, hogy ő és Lewis Hamilton is alábecsülte, mekkora kihívást…

17 óra ago