F1

Alonso megvédte a furcsa stratégiai döntésüket

Fernando Alonso visszautasította azokat a feltételezéseket, melyek szerint a verseny közepén történt stratégiai döntésük miatt vesztette el a Monacói Nagydíj győzelmi esélyét.

Alonso a második helyről indult, és a verseny során végig meg is tartotta ezt a pozícióját, annak ellenére, hogy a futam közepén esni kezdett az eső, és egy új szett slick gumit tett fel. Az eső a 78 körös futam 51. körében érte el Monacót, kezdetben a Mirabeau-t, a hajtűkanyart és a Portier-t érintette. A pálya többi része először száraz maradt, ami arra késztette Alonsót, hogy kockáztasson. Így vélekedett erről a spanyol:

„Számomra elég egyértelmű volt, hogy a pálya abban a körben teljesen száraz volt, eltekintve a 7-es és 8-as kanyartól. Tehát úgy voltunk vele, mi lenne, ha feltennénk a köztes esőgumit? A pálya 99 százaléka totál száraz volt. Szóval megálltam és száraz pályára való gumit raktunk fel. Az időjárás-előrejelzés szerint csak kis zápor volt várható, és az a kis mennyiségű eső, amit kaptunk. Volt bőven előnyünk, hogy felrakjuk a száraz gumikat, és ha szükséges, akkor az inter gumikat is. Talán túl biztonságos is volt, nem tudom, de abban a másfél percben, amíg újra átmentünk az 5-ös, 6-os, 7-es és 8-as kanyaron, teljesen megváltozott minden. Szóval a kiállásom utáni kör a száraz gumikon, nagyon nedves volt, amikor azokhoz a kanyarokhoz értem, de az a kör, amikor megálltunk, még teljesen száraz volt.”
Az eső nélkül Alonso elvetette a győzelem esélyét, és utalt rá, hogy a kemény keverékű gumikon való indulás a silverstone-i csapat szándékának terve volt. Így fogalmazott a kétszeres monacói győztes:

„Bátrak voltunk a stratégiánkat illetően. Nem megszokott, hogy a rajtrács első sorából indulva a kemény gumit választod, és megpróbálod az élen állónak az ellenkezőjét tenni. Ez mutatja, a csapat elkötelezettségét és azt, hogy mennyire agresszív volt mindenki az Aston Martinnál, hogy megpróbálja megszerezni a győzelmet. Tudtuk, hogy lehet némi hátránya a stratégiának; lehet, hogy a végén talán a 5., 6., vagy valami ilyesmi lesz a dobogóból. Ugyanakkor ma reggel átbeszéltük, és azt mondtuk, hogy idén már volt pár dobogós helyezésünk, szóval mindent vagy semmit. Nem volt meg a tempónk, ez volt az egyetlen gondunk a versenyen. Szerintem a stratégiánk jó volt, a közepes gumi meglepően jól viselkedett. Komolyabb szemcsésedésben vagy nagyobb degradációban bíztunk. Max képes volt 50 kört autózni csodálatos pozícióban, és ez volt az oka annak, hogy megnyerte a versenyt, nem a stratégiánk miatt – egyszerűen csak gyorsabb volt nálunk.”

Alonso közel 28 másodperces hátrányban fejezte be a versenyt Verstappenhez képest, aki a Red Bull hatodik győzelmét szerezte meg idén. A spanyol 93 ponttal továbbra is harmadik a versenyzők bajnokságában. 12 ponttal van lemaradva Sergio Perez mögött, aki Monacóban nem szerzett pontot.

 

 

Vámosi Péter

Recent Posts

Ezt a mosolyt sosem felejtjük el – 9 éve hunyt el Luis Salom

Luis Salom 2016. június 3-án, a Moto2-esek katalán hétvégéjének második szabadedzésén szenvedett halálos balesetet. Emlékezzünk…

9 óra ago

Piastri rémálma így válna valóra a világbajnoki cím felé vezető úton

Oscar Piastri elismerte, hogy Max Verstappen esetleges sikere, amellyel elvenné a McLaren F1-es pilótáinak a…

11 óra ago

Verstappen bocsánatot kért a botrányos viselkedéséért

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner elárulta, hogy Max Verstappen bocsánatot kért a George Russellel…

12 óra ago

Farkas Kevin közel volt a pontszerzéshez Jerezben

Farkas Kevin közel volt a pontszerzéshez Jerezben, és előrelépést mutatott a JuniorGP második fordulójában. A…

13 óra ago

Bottas válaszolt az Aston Martin csapatának, hogy beülne-e a sérült Stroll helyére

Az Aston Martin pilótája, Lance Stroll az idővel versenyez, hogy visszatérhessen a mezőnybe a közelgő…

15 óra ago

Marini elhagyhatta az intenzív osztályt, de még hosszú rehabilitáció vár rá

Luca Marini múlt héten Suzukában szenvedett súlyos balesetet. Az olasz versenyzőről most jó hírek érkeztek.…

17 óra ago