F1

Alonso megvédte a furcsa stratégiai döntésüket

Fernando Alonso visszautasította azokat a feltételezéseket, melyek szerint a verseny közepén történt stratégiai döntésük miatt vesztette el a Monacói Nagydíj győzelmi esélyét.

Alonso a második helyről indult, és a verseny során végig meg is tartotta ezt a pozícióját, annak ellenére, hogy a futam közepén esni kezdett az eső, és egy új szett slick gumit tett fel. Az eső a 78 körös futam 51. körében érte el Monacót, kezdetben a Mirabeau-t, a hajtűkanyart és a Portier-t érintette. A pálya többi része először száraz maradt, ami arra késztette Alonsót, hogy kockáztasson. Így vélekedett erről a spanyol:

„Számomra elég egyértelmű volt, hogy a pálya abban a körben teljesen száraz volt, eltekintve a 7-es és 8-as kanyartól. Tehát úgy voltunk vele, mi lenne, ha feltennénk a köztes esőgumit? A pálya 99 százaléka totál száraz volt. Szóval megálltam és száraz pályára való gumit raktunk fel. Az időjárás-előrejelzés szerint csak kis zápor volt várható, és az a kis mennyiségű eső, amit kaptunk. Volt bőven előnyünk, hogy felrakjuk a száraz gumikat, és ha szükséges, akkor az inter gumikat is. Talán túl biztonságos is volt, nem tudom, de abban a másfél percben, amíg újra átmentünk az 5-ös, 6-os, 7-es és 8-as kanyaron, teljesen megváltozott minden. Szóval a kiállásom utáni kör a száraz gumikon, nagyon nedves volt, amikor azokhoz a kanyarokhoz értem, de az a kör, amikor megálltunk, még teljesen száraz volt.”
Az eső nélkül Alonso elvetette a győzelem esélyét, és utalt rá, hogy a kemény keverékű gumikon való indulás a silverstone-i csapat szándékának terve volt. Így fogalmazott a kétszeres monacói győztes:

„Bátrak voltunk a stratégiánkat illetően. Nem megszokott, hogy a rajtrács első sorából indulva a kemény gumit választod, és megpróbálod az élen állónak az ellenkezőjét tenni. Ez mutatja, a csapat elkötelezettségét és azt, hogy mennyire agresszív volt mindenki az Aston Martinnál, hogy megpróbálja megszerezni a győzelmet. Tudtuk, hogy lehet némi hátránya a stratégiának; lehet, hogy a végén talán a 5., 6., vagy valami ilyesmi lesz a dobogóból. Ugyanakkor ma reggel átbeszéltük, és azt mondtuk, hogy idén már volt pár dobogós helyezésünk, szóval mindent vagy semmit. Nem volt meg a tempónk, ez volt az egyetlen gondunk a versenyen. Szerintem a stratégiánk jó volt, a közepes gumi meglepően jól viselkedett. Komolyabb szemcsésedésben vagy nagyobb degradációban bíztunk. Max képes volt 50 kört autózni csodálatos pozícióban, és ez volt az oka annak, hogy megnyerte a versenyt, nem a stratégiánk miatt – egyszerűen csak gyorsabb volt nálunk.”

Alonso közel 28 másodperces hátrányban fejezte be a versenyt Verstappenhez képest, aki a Red Bull hatodik győzelmét szerezte meg idén. A spanyol 93 ponttal továbbra is harmadik a versenyzők bajnokságában. 12 ponttal van lemaradva Sergio Perez mögött, aki Monacóban nem szerzett pontot.

 

 

Vámosi Péter

Recent Posts

Lawson továbbra is magabiztos, de még sok munka áll előtte

Liam Lawson továbbra is kitart azon állítása mellett, hogy nem volt elég ideje a Red…

2 perc ago

Pierre Gasly zárt az élen a szaúdi első szabadedzésen!

Pierre Gasly és az Alpine csapat bizonyult a leggyorsabbnak a Szaúd-arábiai Nagydíj első szabadedzésén. Szaúd-Arábiába…

1 óra ago

Igazi influenszer-kompatibilis baráttá edzette Leclerc-t a kedvese

Charles Leclerc barátnője, Alexandra Saint Mleux, miután járni kezdtek, kerülte a közösségi média rivaldafényét. Később…

2 óra ago

Verstappen megszólalt a saját jövőjéről

Max Verstappen egyértelmű kijelentést tett a 2026-os szezonra vonatkozó csapatváltásáról. Az ázsiai turnéjának a végére…

4 óra ago

Vettel szerint, Norris követendő példa, nem pedig a gyengeség ,,szimbóluma”

Sebastian Vettel szerint Lando Norris valódi példakép, aki nem fél beszélni a problémáiról. A brit…

5 óra ago

Az évszázad helycseréje jöhet a Forma-1-ben?

Szenzációs pilótakeringőt vázolt fel egy szakértő egy Forma-1-es podcastben. Többen ugyanis arról beszélgettek, hogy akár…

7 óra ago