F1

Az Alfa Romeo és a Haas Forma-1-es csapata 2024-re összeállhatnak

A Haas F1-es csapata jelenleg csak az amerikaiaké, és az Alfa Romeo F1-es istállója a 2024-es Forma-1-es szezonra egyesítheti erőit.

A RacingNews365 szerint több, az ügyhöz közel álló forrásuk sem cáfolta a pletykákat, amelyek a két alakulat tervezett találkozójáról szólnak.

A tárgyalások az Emilia Romagna Nagydíjon kezdődtek volna, amelyet végül a régiót sújtó súlyos áradások miatt töröltek. Az egyeztetésüket a jelek szerint a múlt hétvégi Monacói Nagydíjra tették át. A megállapodás értelmében az Alfa Romeo kétéves szerződést kötne a Haasszal 2026-ig, amikor is az új motorszabályok lépnek életbe.

Ez meglepetés, hiszen az Alfa Romeo a 2023-as idény végén elhagyja a Forma-1-et. Gyakorlatilag az Alfa Romeónak soha nem is volt F1-es csapata, mert egyszerűen csak fizetett a Saubernek egy összeget azért, hogy reklámtáblaként használhassa az F1-es csapatát. A versenyautót, a felső vezetést és a személyzetet a Sauber biztosította, az Alfa pedig egyszerűen csak rápakolta a logóját.

Úgy tűnik, hogy az Alfa hasonló megállapodást szeretne kötni a Haasszal is, potenciálisan évi 20 millió dollárért. Bár ez komoly összeg, de a 135 millió dolláros költségplafonnak csak nagyjából 15%-a. Éppen ezért feltételezhető, hogy az Alfa Romeo csak egy licencszerződésben érdekelt, nem pedig valami komolyabb dologban, mint a Red Bull és a Ford hajtáslánc-partnersége.

Van azonban egy kis gond. A Drive to Survive-nak és a növekvő nézettségi adatoknak köszönhetően a Haas már sokkal többet ér, mint pár éve. Ha ez az üzlet összejönne, nem hinnénk, hogy a Haas lemondana a nevéről. Reálisabb egy olyan kettős névhasználat, mint például az Alfa Romeo Haas.

Ami minden mást illeti, nem lenne nagy változás. Mindkét csapat a Ferrari alkatrészeit és erőforrásait használja, és a Haas jelenlegi névadó szponzora, a Moneygram könnyen beilleszthető lenne egy olasz tricolore festésbe.

De mi ez a hirtelen újraéledt érdeklődés a Forma-1 iránt? Nem kell zseninek lenni ahhoz, hogy rájöjjünk, hogy az Alfa Romeo ugyanazért akar a motorsport csúcsának részese maradni, mint mindenki más. Az Audi 2026-tól at elektromos járművei értékesítésére használja majd, míg az Alfa ezt az utolsó két évet a Giulia, a Stelvio és a Tonale népszerűsítésére használhatja, nem beszélve a lehetséges jövőbeli sportkocsikról és a pletykált szuperautójukról.

Eközben a Sauber jövőre saját magukként térnek vissza a rajtrácsra. Saját nevük alatt versenyeztek 2010-2018 között, szintén Ferrari alkatrészeket használva. Mivel az Audi már kisebbségi részesedéssel rendelkezik a Sauberben, ne lepődjünk meg, ha 2024-ben debütálnának a rajtrácson, még ha csak egy Audi Motorsport matricával is, amelyet a festésbe építenek be.

Vámosi Péter

Recent Posts

Újra helyet cserél-e Lawson és Tsunoda?

Hatalmas a bizonytalanság a Red Bullnál a versenyzőket illetően. Főszerepben: Verstappen, Tsunoda és Lawson. Izgalmasnak…

37 perc ago

A Bridgerton család színésznője is szerepelt volna az F1 filmben, de végül kivágták – mármint a jelenetét

Joseph Kosinski, az F1 film rendezője azt állította, hogy minden fél tudta, hogy van rá…

2 óra ago

Colapinto halálos fenyegetést is kapott, rajongói reakciót várnak az F1-től

Lassan nincs olyan Forma-1-es személy, aki még ne lett volna gyűlölködő, minősíthetetlen kommentek áldozata. Sőt…

12 óra ago

Halálos kimenetelű balesetben elhunyt a Moto2-es géposztály korábbi csillaga

Csütörtökön tragikus esemény rázta meg a motorsport világát, amikor a korábban a Moto2-ben is versenyző…

12 óra ago

A McLaren újra esélyt ad Brad Pittnek, hogy elérje a vágyott 320 km/órás sebességet

Brad Pitt F1-es filmje épp világszerte az első helyen áll a mozipénztárak listáján, de a…

13 óra ago

Meglepő név jelenhet meg a Supebike-világbajnokság mezőnyében?

A spanyol versenyző személyében új pilóta tűnhet fel a Superbike-paddockban jövőre. Vajon Arón Canet melyik…

14 óra ago