Categories: F1

Alonso: Könnyű a kanapén ülve ítélkezni

Fernando Alonso és csapata, az Aston Martin az elmúlt egy héten megannyi kritikát kapott. Méghozzá azért, mert a Monacói Nagydíjon az első bokszkiállás során nem rögtön intermediate gumikat tettek fel az autóra, és a feltételezések szerint emiatt nem tudott a spanyol versenyző Max Verstappen előtt végezni.

Alonso boxkiállásakor még nem volt komoly az eső, ezért kemény keverékű slickeket kapott az 55. körben. Egy kör után azonban ismét kerékcserére érkezett, intermediate-ekért, mivel az eső felesrősödött. Ezzel az extra kiállással sok időt bukott az Aston Martin és Alonso.

A versenyző azonban kitart amellett, hogy csapata helyes döntést hozott az akkori körülmények között. Hozzátette, hogy az egészet túlságosan felfújták azok, akik mindent csak „a kanapéról” látnak.

„Talán” – felelte Alonso arra a kérdésre, hogy volt-e reális esély arra, hogy Verstappen elé kerüljön. „Ha lenne kristálygömböd, és ismernéd a körülményeket, akkor tudnád (előre), hogy ki áll ki, ki nem áll ki, és esik majd az eső, és szükséged lesz az interekre, így 100%, hogy kiállsz az interekért.”

„Amit nem szeretek az F1-ben, hogy mindig a negatívumokat látjuk, és mindannyian mindent nagyon könnyen megítélnek a kanapéról.”

„És mondok egy példát. Ha kiálltunk volna az interekre, ezen a héten csak arról szólna minden, hogy a Red Bull rosszul döntött, amikor egy körrel később állt ki.”

„Soha nem azt mondanánk, hogy az Aston Martin nagyon bátor volt, és a megfelelő gumit választotta. Csak azt mondanánk, hogy a Red Bull rossz gumit választott és egy körrel később állt ki.”

„Ez csak az F1 mentalitása, a tökéletesség korlátlan keresése, amit néha nem lehet elérni.”

Alonso azonban kiállt csapattársa, Lance Stroll mellett is, aki alaposan le van tőle maradva a pontversenyben.

„Nagyon peches volt az elmúlt két versenyen” – mondta a spanyol. „Ha visszatekintünk Bahreinbe, egy kézzel vezetve [miután eltörte a csuklóját egy szezon előtti kerékpáros balesetben] nagyon gyors volt. Aztán Jeddahban volt a kipufogóproblémája, és a Ferrarik előtt volt az 5. helyen.”

„Aztán Miamiban túl sokat kockáztattunk valószínűleg a Q1-ben, és ez veszélyeztette a versenyt. Monacóban pedig Lando (Norris) autójának, a McLarennek a törmelékei teljesen veszélybe sodorták az egész hétvégét.”

„Nyilvánvalóan ez tette fel a címlapokra, nagyon könnyű keménynek lenni ezzel kapcsolatban” – mondta Alonso.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Szerződéshosszabbítás elé került Russell, aki jóval komolyabb feltételeket kaphat

George Russell közelebb került szerződéshosszabbításhoz, miután erősen kezdte az évet. A Mercedes pilótája az idei…

29 perc ago

Alonso szerint az Aston Martin haldoklik

Fernando Alonso elmagyarázta, hogy mi a fő probléma az idei Aston Martinnal, miután a második…

2 óra ago

A csillagokig rúgó ajánlatot kaphatott Pedro Acosta, nem is akárhonnan

A Honda Racing állítólag megpróbálja leszerződtetni Pedro Acostát. Az ajánlat egy hároméves szerződés, amelynek összértéke…

4 óra ago

Leclerc a Ferrari eddigi teljesítményéről: „Nem vagyunk elég gyorsak”

Charles Leclerc a negyedik helyen végzett a Bahreini Nagydíjon, de szerinte a Ferrari tempója, még…

6 óra ago

Ahol az év 365 napján nézhetsz veterán autókat

A 365 Oldtimer Múzeum Budapesten az egyik komforthelyem. Még két éve se nyílt meg, de…

16 óra ago

Hamilton elbeszélgetett magával, amiért nem ért el jó eredményt

Lewis Hamilton elárulta, hogy elbeszélgetett önmagával, hogy kikecmeregjen a Bahreini Nagydíj időmérője utáni uralkodó demotiváló…

18 óra ago