Categories: F1

Alonso: Könnyű a kanapén ülve ítélkezni

Fernando Alonso és csapata, az Aston Martin az elmúlt egy héten megannyi kritikát kapott. Méghozzá azért, mert a Monacói Nagydíjon az első bokszkiállás során nem rögtön intermediate gumikat tettek fel az autóra, és a feltételezések szerint emiatt nem tudott a spanyol versenyző Max Verstappen előtt végezni.

Alonso boxkiállásakor még nem volt komoly az eső, ezért kemény keverékű slickeket kapott az 55. körben. Egy kör után azonban ismét kerékcserére érkezett, intermediate-ekért, mivel az eső felesrősödött. Ezzel az extra kiállással sok időt bukott az Aston Martin és Alonso.

A versenyző azonban kitart amellett, hogy csapata helyes döntést hozott az akkori körülmények között. Hozzátette, hogy az egészet túlságosan felfújták azok, akik mindent csak „a kanapéról” látnak.

„Talán” – felelte Alonso arra a kérdésre, hogy volt-e reális esély arra, hogy Verstappen elé kerüljön. „Ha lenne kristálygömböd, és ismernéd a körülményeket, akkor tudnád (előre), hogy ki áll ki, ki nem áll ki, és esik majd az eső, és szükséged lesz az interekre, így 100%, hogy kiállsz az interekért.”

„Amit nem szeretek az F1-ben, hogy mindig a negatívumokat látjuk, és mindannyian mindent nagyon könnyen megítélnek a kanapéról.”

„És mondok egy példát. Ha kiálltunk volna az interekre, ezen a héten csak arról szólna minden, hogy a Red Bull rosszul döntött, amikor egy körrel később állt ki.”

„Soha nem azt mondanánk, hogy az Aston Martin nagyon bátor volt, és a megfelelő gumit választotta. Csak azt mondanánk, hogy a Red Bull rossz gumit választott és egy körrel később állt ki.”

„Ez csak az F1 mentalitása, a tökéletesség korlátlan keresése, amit néha nem lehet elérni.”

Alonso azonban kiállt csapattársa, Lance Stroll mellett is, aki alaposan le van tőle maradva a pontversenyben.

„Nagyon peches volt az elmúlt két versenyen” – mondta a spanyol. „Ha visszatekintünk Bahreinbe, egy kézzel vezetve [miután eltörte a csuklóját egy szezon előtti kerékpáros balesetben] nagyon gyors volt. Aztán Jeddahban volt a kipufogóproblémája, és a Ferrarik előtt volt az 5. helyen.”

„Aztán Miamiban túl sokat kockáztattunk valószínűleg a Q1-ben, és ez veszélyeztette a versenyt. Monacóban pedig Lando (Norris) autójának, a McLarennek a törmelékei teljesen veszélybe sodorták az egész hétvégét.”

„Nyilvánvalóan ez tette fel a címlapokra, nagyon könnyű keménynek lenni ezzel kapcsolatban” – mondta Alonso.

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Ezért lehetetlen lemásolni Marc Márquezt – egy bennfentes szemszögéből

Marc Márquez nevét már most a MotoGP történetének legnagyobbjai között emlegetik – és nem véletlenül.…

3 óra ago

Piastri beállította Senna házi rekordját a McLarennél

Oscar Piastri a Spanyol Nagydíjon elért győzelmével beállította Ayrton Senna nyolc egymást követő Forma-1-es dobogós…

5 óra ago

Az összeomlott Stroll helyére ideiglenesen meglepő nevet igazolhat az Aston Martin

Az Aston Martin a Spanyol Nagydíjon ünnepelhette a szezonban még csak a negyedik pontszerzését. Fernando…

7 óra ago

Verstappent ki kellett volna zárni a futamról Rosberg szerint

Enyhe büntetést kapott Max Verstappen a George Russell elleni incidense miatt, így gondolja Nico Rosberg.…

9 óra ago

Felemás hétvége a Ferrarinál: Hamilton csalódott, Leclerc elégedett

A Spanyol Nagydíj után Lewis Hamilton letört volt, Charles Leclerc nagyon örült az elért harmadik…

11 óra ago

Heti motorsport kérdés: szavazz a kedvenc bajnokságaiddra!

Újabb hétfő, újabb kérdés a Motorsportol.hu olasóihoz. Ehhez a kérdéshez a Kamion Eb hétvégi, szlovákiai…

12 óra ago