Fotó: Andy Hone / LAT Images / Haas F1 Team
Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke rendkívül népszerű lett a „Drive to Survive” című Netflix-sorozat megjelenésével.
A Marca sportnapilapnak nyilatkozva Steiner így kommentálta növekvő népszerűségét: „Nézd, ez nem rossz – jót tesz a Forma-1-nek, jót tesz a Haasnak, jót tesz nekem időről időre, szóval foglalkozni kell vele, és tisztelni kell a rajongókat, mert rajongók nélkül nem léteznénk.”
„Szükségünk van arra, hogy lássanak minket, mert pénzt kell keresnünk, és ez sokba kerül. De nem úgy ébredtem fel egy reggel, hogy azt mondtam: ‘Népszerű akarok lenni’.”
Steiner azonban elismeri azt is, hogy a népszerűség negatív véleményekkel is jár.
A korábbi F1-főnök, Bernie Ecclestone is kritizálta Steinert nemrég. „Sikertelen csapatfőnöknek” nevezte őt, aki csak durva megjegyzései miatt vált népszerűvé a paddockban.
Steiner közömbösségét fejezte ki ezzel kapcsolatban.
„Nem igazán érdekel” – mondta.
„Nagyon szenvedélyes vagyok, de nem vagyok rossz ember. Elmondom az embereknek, hogy mit akarok, és meg is kell tennem, ha valamit akarok, mert nem könnyű harcolni odakint.”
Steiner támogatta a Forma-1 tulajdonosai, a Liberty Media által hozott változásokat is, amelyek a sportág „amerikanizálására” és új piacokra való terjeszkedésre irányulnak, még akkor is, ha ez az F1 hagyományos bázisának rovására megy. Úgy véli, hogy e változások nélkül a Forma-1 hanyatlásnak indult volna, mivel stagnált és ismétlődővé vált. Meglátása szerint a Liberty Media felismerte a potenciált és a friss megközelítés szükségességét, amikor megvásárolta a sportágat.
„Ha ez nem történt volna meg, szerintem az F1 elkezdett volna elbukni” – mondta Steiner.
„Mert nagyon statikus volt, és ha a többi [más sportok] mozog, akkor elkezdesz visszafelé haladni.”
„A Liberty látta a potenciált és azt, hogy mit akarnak csinálni, különben nem vettek volna meg egy olyan műsort, amely 2000 óta stagnált, és újra és újra megismételte önmagát.”
Jorge Martín további részleteket árult el arról a balesetről, amely meghiúsította a gondtalan szezon kezdetét.…
A világ legnagyobb tésztagyártója, a Barilla, többéves megállapodás keretében csatlakozik a Forma-1-hez, mint új hivatalos…
A Bahreini Nagydíj második szabadedzésére ismét a szokásos, teljes mezőny ült autóba, miután az első…
Marc Márquez elismerte, hogy Katarban először lesz hátrányban a többiekhez képest. A nyolcszoros világbajnok eddig…
Lando Norris és a McLaren ismét az élen zárt – ő volt a leggyorsabb a…
George Russell kiállt Carlos Sainz mellett, miután a Williams Forma-1-es pilótáját 20 000 eurós büntetéssel…